Israel Hayom

היקף רכישות הישראלים בחו"ל: יותר מ־03 מיליארד שקלים

דו"ח של בזק על מצב האינטרנט: הישראלים מייצאים יותר, ו־%54 מהם ביצעו קניות ברשת ● רכישת מט"ח בארץ זולה יותר מרכישות באשראי ● המשקיעים בחו"ל צריכים להביא בחשבון שינויי שער

- ערן בר־טל

השנה חלה עלייה נוספת בהיקף רכישות ישראלים בחו"ל. כבר בשנה שעברה הצביעו הנתונים על היקף רכישות מוצרים של כי03 מיי ליארד שקלים.

לפי הדו"ח השנתי של בזק על מצב האינטרנט, 45% מהקונים ברשת ביצעו בשנה שעברה קנייה בחו"ל. יש לציין כי רבים מאלה שנשארו בארץ בשבוע שעבר השתתפו בחגיגות הקניות ברשת הסתיימו. בפריים דיי של אמזון ובימי המכירות של ,eBay שעדיין לא

מבדיקת "ישראל היום" עולה שעמלות הרכישה בחו"ל, באמצעות כרטיסי אשראי, הן הבחירה היקרה יותר. משפחה שמוציאה על סידורי קרקע באירופה 2,500 יורו בכרטיסי אשראי תשלם כ־57 שקלים על עמלות הרכישה. אם תרכוש את היורו בבנק בארץ, היא תשלם רק 25-20־כ שקלים. העמלה הרשמית בשיעורים אמנם נמוכה הרבה יותר, אך בבנקים נהוגה עמלת מינימום. בבנק הדואר אפשר להמיר מטבעות ללא כל עמלה, כך שזו הדרך הזולה יותר להמיר מטבעות.

פעילות ערה לא פחות של ישראלים בתחומי המט"ח מתבצעת בשנים האחרונות על ידי משקיעים ישראלים, שבשנתיים האחרונות רוכשים בהיקף של כ־2 מיליארד שקלים בשנה. 2017־ב התקרב היקף השקעות הנדל"ן של ישראלים בארה"ב למיליארד דולר. מנגד, ניתן לראות בארץ את הירידה בהיקף ההשקעות בתחום. כבר 2017־ב צנחו ההשקעות בנדל"ן בארץ .50%־ב לפני החלת תוכנית "מחיר למשתכן" היו רוכשי הדירות להשקעה כשליש מהשוק, כיום שיעורם נמוך .10%־מ

משקיעים ממעמד הביניים

העובדה הזו מתבטאת, בין השאר, בירידה בהכנסות המדינה ממסי נדל"ן ואגרות. מכיוון שמדובר בתנועה גדולה

וחריגה של השקעות בחו"ל, לא מדובר רק באנשי מקצוע בתחום. רבים מהמשקיעים הם משקי בית מהמעמד הבינוני־גבוה, אך לאו דווקא "עשירים" - מהעשירון העליון.

ישראלים רבים המשקיעים בחו"ל לא מביאים בחשבון את הפרשי השערים ולוקחים על עצמם התחייבויות דולריות עתידיות, העלולות להתברר כיקרות יותר מכפי שתכננו. לאותם משקיעים מומלץ לגדר את השקעות המט"ח שלהם, בייחוד כשמדובר בהתחיבויות לתשלומים עתידיים.

אצל חלפנים מוכרים (צ'יינג'ים) מציינים לא פעם כי "אין עמלות המרה", אך בדרך כלל העמלה מגולמת בפערי השערים - בין שער הקנייה לשער המכירה.

כבר עכשיו אפשר להבחין בהקלה בעומס בכבישים ברחבי ישראל. ההקלה הזו כנראה תהיה מורגשת עוד יותר בחודש הבא, בשל מספר הישראלים שיטוסו לחו"ל, שצפוי להגיע השנה כמעט ל־01 מיליון נוסעים בין יולי לאוקטובר - חודש החגים.

מחירי המלונות באתרים המבוקשים בארץ וההוזלה בטיסות לחו"ל הופכים במקרים רבים את החופשה בארץ ליקרה יותר למשפחות מהחופשות בחו"ל. זאת, נוסף על נטייה של הישראלים לחבב טיולים בחו"ל, אולי גם בגלל הקלאוסטרופ­וביה המדינית שפיתחנו בין המדינות השכנות, שלא בדיוק מסבירות לנו פנים.

מבחינה כלכלית, הטיסות לחו"ל הן חלק מהיבוא הישראלי. הנופשים ממירים שקלים בעיקר ביורו ובדולר, אך גם במטבעות נוספים. בנוסף, הנופשים הישראלים אוהבים להצטייד בקניות רבות בחו"ל.

הטיסות הן חלק מהיבוא הישראלי; הנופשים ממירים שקלים בעיקר ביורו ובדולר; בנוסף, הנופשים אוהבים להצטייד בקניות רבות בחו"ל

 ?? ?? מט"ח צילום:
GettyImage­s
מט"ח צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel