Israel Hayom

לאלופה חוקים משלה

באלג'יריה הרסו את חוויית גמר גביע אפריקה, אבל חזרו לחייך אחרי 29 שנה עם 0:1 על סנגל ● התודה מגיעה למאמן שהעדיף פרקטיות של אלופים על יצירתיות ברגע האמת ולחלוץ שקם לתחייה בדיוק בזמן ● שועלי המדבר שוב על מפת היבשת

- דור הופמן

ש תי דקות בתוך גמר גביע אפי ריקה מול סנגל, כששער מקרי של בגדאד בונדג'אח העלה אותה ליי תרון ,0:1 החליטה נבחרת אלג'יריה לשים את כל הקלפים על השולחן, להי סתגר ולקוות לטוב. מהנבחרת המרי שימה ביותר בטורניר, הפכה החבורה של ג'מאל בלמאדי, ביוזמתה, למכונת השמדה של כדורגל חיובי.

במשך 88 הדקות הבאות היא החליי פה את היצירתיות בפרקטיות מכוערת. במקום להמשיך עם סגנון המשחק המהי נה שאפיין אותה לאורך הטורניר, היא היתה עסוקה בלמנוע מכל השאר ליהנות מהגמר. זאת היתה תוכנית משחק מסוי כנת שעלולה היתה לעלות לה בתואר, בתהילה ובכבוד שצברה, אבל בסופו של דבר ההימור צלח. אלג'יריה שמרה על היתרון וזכתה בגביע האומות של אפריי קה בפעם השנייה בתולדותיה. "זה הגיע לנו!", קבע המאמן בלמאדי; "גאווה אדיי רה", הוסיף הכוכב ריאד מאחרז.

ואז הגיע בלמאדי

שריקת הסיום, ובעיקר השמחה בעקי בותיה, מחזקות את התחושה שמה שקרה לאלג'יריה בגמר בשישי היה תוצאה של אוברימוטיב­ציה. שהגישה השלילית לא מייצגת את שועלי המדבר. לא רק שהם המתינו לתואר בינלאומי מאז ,1990 בשנים האחרונות אלג'יריה קרסה פעם אחר פעם תחת הציפיות. ההופעות המי רשימות בגביעים העולמיים 2010יב ובי4102 הציבו אותם בראש המועמדים לזכות באליפות היבשת, אך 2015יב הודחו ברבע הגמר ובי7102 לא עברו את שלב הבתים של גביע אפריקה. כשלאי לה הצטרפה אייההעפלה לגביע העולמי ברוסיה ,2018 אלג'יריה איבדה מהביי טחון העצמי. לכן, כשכבר הרגישה את הגביע בידיים שלה, היא היתה מוכנה לעשות הכל כדי שהוא לא יברח.

לזכותם של אלג'יריה ומאמנה בלמאי די, ייאמר שהם הרוויחו את הזכות הזאת. עד למפגש מול סנגל ניצחו האלג'יראים בכל ששת משחקיהם בטורניר במצרים (בין 2010 2017יל השיגו כמות זהה של ניצחונות בי72 משחקי גביע אפריקה).

אבל בלמאדי לא רק הפך את הנבחי רת למנצחת, הוא גם היה הראשון אחרי חמישה מאמנים, שהצליח למצות את פוטנציאל שחקניו. "טקטית, עבדנו איתו הרבה יותר מאשר עם מאמנים אחרים", הודה השבוע מאחרז, שכמו כל חבריו להתקפה נדרש לעזור בעבודות הלחץ ולעשות הגנה בחלק הקדמי.

איתות מבגדאד

עוד דבר שעשה בלמאדי, ובדיעי בד התברר כקריטי, היה לתת הזדמי נות לשחקנים מקומיים מבלי לתעדף אלג'יראים ילידי צרפת, רק כי במקרה נולדו בצרפת.

בגדאד בודנג'אח הוא אחד מאלה. חלוץ אליסאד הקטארית נולד לפני 27 שנים באוראן, אלג'יריה, וגדל להיות מכונת שערים. בכל קבוצה שבה שיחק בליי בליגות בתוניסיה ובקטאר או גת האלופות האסיאתית - האיש כבש בצרורות. בשנה שעברה העמיד מספי רים מופלאים 59( שערים בי04 משחי קים), שבטבלת הכובשים של שנת 2018 הוא ניצב בפסגה, לבדו, מקדים את לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. בגזרת הליי גות הוא היה כוכב על, אלא שבנבחרת מעולם לא התרומם. בגלל שבהיררכיה הקדימו אותו שמות כמו איסלם סלימאני והילאל סודאני, לגביע העולם 2014יב ולאליפות אפריקה 2015יב כלל לא זומן ובי7102 שיחק 31 דקות בלבד במצטי בר. מלבד רבאח מאדג'ר, לא היה מאמן לאומי שהאמין בו, עד שהגיע בלמאדי.

אצל המאמן החדש, בונדג'אח קיבל את חולצת ההרכב. הוא כבש 8 שערים בי01 משחקים שקדמו לאליפות, ובמי שחק הפתיחה מול קניה עשה זאת שוב. אבל אז הכל נתקע. במשחקים הבאים החלוץ לא מצא את הרשת, וברבע הגמר מול חוף השנהב ראה איך הטורניר הופך לטרגדיה אישית. ביתרון 0:1 לנבחרתו הוא סחט פנדל, אך החמיץ אותו ופסי פס הזדמנות נוספת לסגור את הסיפור. הוא הוחלף בשוויון ,1:1 ועד שאלג'יריה הבטיחה את הניצחון בפנדלים, הוא מרר בבכי על הספסל.

"אז הוא החטיא פנדל, זה לא מזיז לי", אמר בסיום בלמאדי; "הוא מהחלוצים הכי טובים בעולם ואני מאמין בו". אז בונדג'אח חזר להרכב בחצי הגמר מול ניגריה, והיה זה שכבש את שער הניי צחון מול סנגל בגמר. זה לא היה שער יפה, אבל הוא הזכיר את המסע שעשתה אלג'יריה עד הלום. היא נתקלה בכמה מכשולים, אבל בעבודה קשה, כישרון, ואמונה בחומר המקומי, בסופו של דבר היא הגיעה ליעדה, לגביע.

 ?? ?? שחקני נבחרת אלג'יריה חוגגים עם גביע אפריקה בקהיר צילום: רויטרס
שחקני נבחרת אלג'יריה חוגגים עם גביע אפריקה בקהיר צילום: רויטרס
 ?? ?? בלמאדי באוויר. "גאווה אדירה" וטקטיקה חסרת בושה צילום: אי.פי
בלמאדי באוויר. "גאווה אדירה" וטקטיקה חסרת בושה צילום: אי.פי
 ?? ?? בונדג'אח. גיבור לא טרגי צילום: רויטרס
בונדג'אח. גיבור לא טרגי צילום: רויטרס
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel