Israel Hayom

סוף למשבר במשרד החוץ: הושג הסכם בין העובדים לאוצר

עובדי משרד החוץ תכננו להשבית מדי יום שגרירויות באזורים שונים בעולם ● ברגע האחרון: הושגו הסכמות בין משרד האוצר לוועדי העובדים של משרדי החוץ והביטחון השגרירים מאיימים: "נציגויות ישראל יושבתו"

- אריאל כהנא

השגרירים איימו - והאוצר הת קפל. השביתה התקדימית שתו כננה להתקיים היום בשגרירויות יש ראל בעולם בוטלה אמש, לאחר שנחתם מתווה עקרונות בין משרד האוצר לוועדי העובדים של משרדי החוץ והביטחון, בתיווכו של סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן.

הסעיף הראשון בהסכם התמקד בדמי הייצוג, המשמשים את הדיפלומטים הישראליים לאירוח אישי ציבור במדי נה המארחת. על פי הסיכום, תקציב זה, שהיה עד כה פטור ממס, ימוסה ב 50% עד לשנת .2021 נוסף על כך, הוסכם כי יגובש נוהל חדש מוסכם לעניין השימוש בדמי הייצוג. הסכמה עקרונית אחרת היא על מתן תקציב ותוספת תקציב למ שרדי החוץ והביטחון, שיקטינו משמ עותית את הפגיעה בשליחים.

עם זאת, למודי לקח מהבטחות קוד מות של האוצר, הודיעו ועדי העובדים של משרדי החוץ, הביטחון והכלכלה כי מטה המאבק לא יתפזר עד להשלמה מוחלטת של נוהל חדש ומוסכם בנושא הייצוגים ועיגון התקציב, כך שלא יוש פע מקיצוצים בעתיד.

ההסכם הגיע לאחר שכמאה שגרי רים וראשי נציגויות הודיעו כי בשבוע הקרוב ייסגרו שגרירויות ישראל בעו לם בזו אחר זו, בשל המשבר התקציבי החמור שאליו נקלע המשרד. ראשי מטה המאבק במשרד החוץ, יו"ר ועד עוב די משרד הביטחון ששון פרץ ויו"רים משותפים במשרד החוץ, דנה בנבני שתי ואלי יפרח, הבהירו כי השליחים לא יקיימו פגישות מדיניות, כלכליות וביטחוניות, ולא תתקיים קבלת קהל במדורים הקונסולריי­ם.

השגרירים שהובילו את המהלך כתבו כי "שחיקתו עד דק של מעמד משרד החוץ, הקיצוץ האגרסיבי בתקציב הפ עולות של נציגויות ישראל בעולם והפגיעה הקשה בזכויותיהם של נציגיה

בעקבות המשבר התקציבי במשרד החוץ, עשרות נציגים בקריאה חסרת תקדים: "המערך הדיפלומטי מחוסל" ● בצעדים: "נפסיק כל מאבק באיראן וב "BDS

הדיפלומטיי­ם של ישראל, לא מאפש רת לשליחי המדינה למלא את תפקידם במקצועיות וביושר".

עוד נכתב בעצומה כי "בהתנהלו תה הנוכחית, גורמת מדינת ישראל לחיסול המערך הדיפלומטי המקצו עי ועומדת להפוך את ישראל למדי נה היחידה שאיננה מנהלת יחסי חוץ בצורה סדורה. אין להשלים עם כך - לא ברמה הלאומית ולא ברמה המ קצועית. לא נשלים עם כך גם ברמה האישית, המתבטאת בביטול המקצו עיות והמומחיות שאותה רכשנו במשך שנים רבות".

כאמור, רק לאחר הדברים הקשים האלה נענה משרד האוצר והסכים לבוא לקראת העובדים.

 ?? צילום: נעם ריבקין פנטון ?? לקראת הסדרת המשבר? בניין משרד החוץ
צילום: נעם ריבקין פנטון לקראת הסדרת המשבר? בניין משרד החוץ
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel