Israel Hayom

חקירת האונס בקפריסין: כמה חשודים ביקשו להיבדק בפוליגרף - וסורבו

הנימוק: בדיקה שכזאת לא מקובלת בהליכים מסוג זה במדינה ● עורך דינם: "הם יישארו במעצר עד סוף השבוע, כמתוכנן" ● הנערה שהתלוננה על אונס אמורה לערוך מסדר זיהוי

- שמעון יעיש, אבי כהן ודניאל סיריוטי

פרשת האונס בקפריסין: 12 הנערים הישראלים עדיין עצורים, לאחר שבמהלך סוף השבוע האחרון הם הופרדו וחלקם נמצאים בלרנקה, חלקם בניקוסיה וחלקם נותרו במעצר באיה נאפה.

בימים האחרונים הופצו שמוק עות כי חלק מהנערים צפויים להק שתחרר עוד לפני תום ימי הארק כת המעצר, אך בשיחה עם עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג חלק מהנערים, הוא אמר: "מי שפרסם שחלק מהנערים ישוחררו בקרוב הוא טועה ומטעה. היו פרסומים שנער אחד ישתחרר בימים הקרוק בים והיו פרסומים שחמישה נערים ישתחררו בימים הקרובים. פונים אלי עם זה, אבל זה פשוט לא נכון. יהיו התפתחויות בקרוב, ואני לא יכול לדבר עליהן נכון לעכשיו", מסר בשיחה עם "ישראל היום".

חלק מהחשודים ביקשו לעבור בדיקת פוליגרף, אך סורבו על ידי הרשויות בקפריסין מכיוון שבדיקה שכזאת לא מקובלת בהליכים מסוג זה במדינה, במיוחד לא כשמדובר בקטינים. חלק ממשפחות העצורים חזרו לארץ וישובו במהלך השבוע לקפריסין לשהות לצד ילדיהן, שעק צורים באי מיום רביעי שעבר.

מי שממשיכים לשמור על זכות השתיקה הם שלושה נערים שבוחק רים שלא לשתף פעולה עם החוקק רים. החקירה מתמקדת נכון לעכשיו בחשוד המרכזי, שככל הנראה הכיר את הנערה עוד לפני האירוע המדוק בר. במשטרת קפריסין צפויים להרק חיב את החקירה ולהתמקד בנערים נוספים במטרה לדלות עוד פרטים. נוסף על כך, במשטרת קפריסין יבק דקו את מצלמות האבטחה של בית המלון ושל המקומות הסמוכים, יחד עם הסמארטפוני­ם של הנערים החק שודים באונס, וזאת במטרה להשק לים את התמונה המלאה של המקרה. במהלך הימים הקרובים צפויה הנק ערה שהתלוננה נגד הנערים הישק ראלים לנסות לזהות מי היה בחדר ומי תקף אותה, לטענתה, באמצעות מסדר זיהוי שייערך בקפריסין. הנק ערה, שנמצאת במצב נפשי ירוד מאז טענתה כי עברה אונס קבוצתי, סיפק רה לחוקרים כי היא זוכרת במעורפל 122 פרצופים שהיו בחדר בזמן המקק רה, וכי היא זוכרת שהדברים נעשו בכוח ובניגוד לרצונה, "הם היו שיק כורים ופגעו בכל הגוף שלי", טענה. לקראת סוף השבוע צפויים להסתיים שמונת ימי המעצר של הנערים. אז יגיעו תוצאות בדיקת הקDNA שעק שויה להכריע ולשפוך אור על הפק רשה, בצירוף כל הראיות שנאספו וייאספו בימים הקרובים.

אמו של אחד החשודים, מהגליל התחתון, סיפרה ל"ישראל היום": "אחותי נמצאת שם עם הבן שלי ואנחנו נגיע השבוע, לפני הדיון ביום חמישי. חבר שלו, שהיה איתו, הספיק לשוב ביום רביעי והבן שלי היה אמור לצאת בטיסה כמה שעות אחריו אבל נעצר למרות שלא היה מעורב. אנחנו מקווים שבדיקת הק DNA שעשו לו יחד עם ממצאי החק קירה יוכיחו שהוא לא היה מעורב והוא ישוחרר. אנחנו במתח עצום".

 ?? צילום: אי.פי ?? אחד החשודים נלקח לדיון בהארכת המעצר
צילום: אי.פי אחד החשודים נלקח לדיון בהארכת המעצר
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? איה נאפה. הורי הנערים יחזרו
צילום: אי.אף.פי איה נאפה. הורי הנערים יחזרו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel