Israel Hayom

סקרים בבריטניה: ג'ונסון ינצח הערב במפלגה השמרנית - ויהפוך לרה"מ

היום יוכרע מי ייכנס לדאונינג 10 במקום תרזה מיי: בוריס ג'ונסון, שמוביל בסקרים, או שר החוץ ג'רמי האנט ● אולם, המשבר בצמרת השלטון מעמיק עוד לפני תוצאות האמת ● שלושה שרים מכהנים הודיעו כי יתפטרו אם ג'ונסון ייבחר

- אלדד בק, כתבנו באירופה

בחירתו הצפויה של בוריס ג'ונסון למנהיגה החדש של מפ לגת השמרנים הבריטית וכפועל יוצא למחליפה של תרזה מיי בראשות ממשלת בריטניה, גורמת לזעזועים במפלגת השלטון עוד בטרם נודעו תו צאות ההצבעה.

שלושה שרים בכירים, בכללם שר האוצר פיליפ האמונד, הודיעו על כוונתם להתפטר מחברות בממשלה אם ג'ונסון ייבחר להנהיג את הממלכה המאוחדת. זאת בשל כוונתו להוציא לפועל את הברקזיט ב 31 באוקטובר הקרוב, גם ללא הסכם עם האיחוד האירופי.

ההצבעה על זהותו של מנהיג הש מרנים החדש, בידי כ 160 אלף חברי המפלגה, תגיע לסיומה היום בערב ותו צאותיה צפויות להתפרסם מחר.

לפי כל סקרי דעת הקהל, ג'ונסון - מתומכי "הברקזיט הנוקשה" - צפוי לנצח בהפרש משמעותי את יריבו, שר החוץ המכהן, ג'רמי האנט. בעוד שג'ונסון התחייב בצורה חד משמעית להוציא לפועל את הברקזיט בעוד כש לושה חודשים, האנט דיבר על אפש רות לדחות שוב את המועד, כדי לאפשר השגת הסכם עם האיחוד האירופי על תנאי העזיבה הבריטית.

יממה לאחר שנודע כי כ 20 שרים וח ברי פרלמנט שמרניים מתכננים למרוד בהנהגתו של ג'ונסון, ולהביא להפלת ממשלתו אם ייבחר, הצהיר שר האוצר פיליפ האמונד כי הוא יגיש ביום רביעי את התפטרותו - במידה ושג'ונסון אכן ייבחר. האמונד הבהיר, ש"ברקזיט ללא הסכם" הוא דבר שלא יוכל לחתום עליו.

גם שר המשפטים הנוכחי, דיוויד גואק, ותת שרת ההגנה, טוביאס אלווד, הודיעו על כוונתם להתפטר אם ג'ונסון ייבחר לראשות הממשלה. אלווד התריע שברקזיט ללא הסכם יחזיר את השמרנים לספסלי האופוזיציה וכי ג'ונסון "ייאלץ לזחול בחזרה לשולחן המו"מ ולהתח נן להסכם עם האיחוד" בשל ההשלכות הקשות שיהיו לברקזיט ללא הסכם על הכלכלה הבריטית.

שני שרים בכירים נוספים, סגן רה"מ בפועל דיוויד לידינגטון ושר העסקים גרג קלארק, צפויים גם הם להתפטר. במפלגת האופוזיציה הראשית, הלייבור, מציעים למתפטרים ולשאר מתנגדי ה"ברקזיט ללא הסכם" במפלגה הש מרנית לשלב כוחות כדי ליצור גוש על מפלגתי, שימנע אפשרות להעביר החלטה על עזיבת האיחוד ללא הסכם.

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: ?? ג'רמי האנט GettyImage­s
צילום: ג'רמי האנט GettyImage­s
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? בוריס ג'ונסון
צילום: אי.פי.אי בוריס ג'ונסון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel