Israel Hayom

בעבודה חוששים: גל עזיבות בפתח

התמרמרות במפלגה בעקבות האיחוד עם גשר ● שפיר מתעקשת על איחוד בגוש המרכז שמאל וקראה: "אל תעזבו" ● בסביבת פרץ הגיבו: "מי ששייך למרצ, שילך לשם"

- יורי ילון

חשש במפלגת העבודה מגל עזיבות של חברי מפלגה בע קבות ההחלטה של יו"ר העבודה, עמיר פרץ, לחבור אל אורלי לוי אבקסיס ולזנוח את האפשרות לאחד את גוש המרכז שמאל.

המהלך של פרץ הביא להתמרמ רות בקרב המחנה השמאלי במפלגה, וחלק מחברי העבודה כבר ביטלו את חברותם במפלגה, בעוד אחרים שוק לים ללכת בעקבותיהם. התחושה היא שייתכן כיהצעד הזה יפגע בכוחה של העבודה במקום לחזק אותה.

לעומת זאת, בסביבתו של היו"ר פרץ מנסים לשדר עסקים כרגיל, וציינו אתמול כי "הנהלת מפלגת העבודה אישרה פה אחד את הסכם הריצה המשותפת עם מפלגת גשר".

ועידת המפלגה צפויה להתכנס בשבוע הבא במטרה להביא לאישור ההסכם. הסמן השמאלי בעבודה היא ח"כ סתיו שפיר, שיצאה בקריאה נר גשת אל חבריה במפלגה, שלא ינטשו למרות דרכו מעוררת המחלוקת של פרץ. שפיר כתבה בעמוד הפייסבוק: "חבריי בעבודה ובמחנה - אל תעזבו. צריך לקום ולהתגייס לקרב. אלה לא בחירות רגילות, אלא בחירות שיכ ריעו אם תהיה לנו מדינה דמוקרטית, ציונית, פתוחה וחופשית, או מדינת הלכה מושחתת. זו הסיבה שגם בפ ריימריז וגם לאחר מכן, אני נאבקת בכל הכוח על החיבורים במחנה".

שפיר הבהירה כי "משמאל לכחול לבן הגדולה יש שלוש מפלגות. ללא חיבורים, אחת או שתיים לא יעברו את אחוז החסימה".

היא יצאה נגד החלטת היו"ר פרץ והדגישה כי "אני מכבדת אותו, וצר לי שאמר כי אין מקום לעוד חיבו רים. בימים כתיקונם הייתי מקבלת את ההכרעה ומתגייסת כבעבר, אבל אלה לא ימים כתיקונם. אלה ימי חי רום. אהיה בכל מקום שבו יעשו את החיבור, גם אם זה מסכן את מקומי".

שפיר מתכוונת להביא את דרי שתה לחיבורים בגוש המרכז שמאל לוועידת העבודה, בתקווה כי יאושרו החיבורים עם מרצ ועם ברק, להם היא מייחלת. בסביבתו של פרץ הגיבו כי "אולי הגיע הזמן שמי ששייך למרצ ילך לשם. אנחנו לא מרצ".

על רקע חבירת לוי אבקסיס לע בודה, ודבריו של פרץ לפיהם "אין שום סיכוי שהעבודה תחבור לברק או למרצ", הרי שבין שלל האפשרויות נבחן גם הקשר בין שני האחרונים.

גורמים במרצ אישרו ל"ישראל היום" כי "כל האפשרויות נבדקות, בהן גם ישראל דמוקרטית". ואילו בישראל דמוקרטית, נבחנת גם האפ שרות לאיחוד עם ח"כ שפיר, במידה שהיא תעזוב את העבודה. בהכנת הכתבה השתתפו דן לביא ואפרת פורשר

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? איחוד הכוחות שהוביל למחאה
צילום: גדעון מרקוביץ' איחוד הכוחות שהוביל למחאה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel