Israel Hayom

"בריטניה עשויה להטיל היום סנקציות על איראן"

דיווח: שר החוץ הבריטי צפוי להכריז על החרמת נכסים איראניים ● נציג איראן בלונדון: "זה לא חכם" ● האימון של משמרות המהפכה: לירות לעבר נתניהו וטראמפ

- אלי לאון בהכנת הידיעה השתתף דניאל סיריוטי

התקשורת האיראנית הציגה אתמול תמונות בלעדיות של מכלית הנפט הבריטית "סטנה אימ פרו" העוגנת בנמל בנדר עבאס, שבהן ניתן לראות כי דגל איראן הונף על הספינה.

חברת האבטחה הימית "דרייד גלובל" פרסמה אתמול הקלטה של השיח בין צוות האונייה הבריטית לבין גורמים איראניים טרם הכניסה למפרץ. בהקלטה נשמעים האירא נים מזהירים את צוות האונייה הב ריטית: "אם תצייתו תהיו בטוחים". המכלית הבריטית, בתגובה, מזדהה ופונה לאיראנים: "כפי שאתם יוד עים, מדובר במעבר גבול בינלאומי. לפי חוקים בינלאומיים, המעבר שלנו אמור להיות מותר, חוקי ובטוח מבלי כל הפרעה". לאחר מכן הצוות הברי טי דרש מהאיראנים להודיע כי הם לא מתכוונים לבצע השתלטות על האוניה, אך זה, כזכור, לא קרה.

גורמים איראניים ביקשו להבהיר אתמול כי מצבם של חברי הצוות טוב ובטוח. אף שמדובר בספינה בריטית, אף אחד מאנשי הצוות אינו אזרח בריטי. על פי הדיווחים, 18 מהם הם אזרחים הודים ולטהרן אין עניין לחו לל משבר מול ניו דלהי, שנחשבת לבת ברית ולקוחה מרכזית של נפט איראני, כאשר אין סנקציות.

לפי דיווח בעיתון הבריטי "טלג רף", שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט, צפוי להכריז היום על סנקציות והח רמת נכסים איראניים. האנט צפוי להכריז על המהלך בהודעה לפרל מנט הבריטי, וההצהרה עשויה לכלול חבילה של צעדים דיפלומטיים וכ לכליים. הבריטים עשויים גם לבקש מהאו"ם ומהאיחוד האירופי להטיל מחדש סנקציות על האיראנים. שר החוץ הבריטי עשוי גם להתייחס לא פשרות של תגבור הכוחות הצבאיים באזור המפרץ.

בריטניה תשלח צוללת?

בעקבות הדיווחים כי לונדון שו קלת להטיל סנקציות על משטר האייתוללות, נציגה הדיפלומטי של איראן בלונדון, חמיד באהידינג'אד, הזהיר אתמול בציוץ כי בריטניה "צריכה להכיל את אותם כוחות פו ליטיים מקומיים הרוצים לדרדר את המתחים הקיימים בין איראן ובין בריטניה מעבר לסוגיית הספינות. זה מסוכן ולא חכם ברגע רגיש בא זור". בהקשר זה, גם תת שר ההגנה הבריטי, טוביאס אלווד, סירב לשלול את האפשרות של סנקציות. לדבריו, "אנו נבחן סדרה של אופציות. נשוחח עם בנות בריתנו כדי לראות מה ניתן לעשות". כמו כן, דווח בבריטניה כי הצבא שוקל לשלוח צוללת גרעינית ולוחמי קומנדו לאזור המפרץ, אף שהוא מודה כי אין זה אפשרי להגן על כל הספינות הבריטיות באזור.

בתוך כך, סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" פרסמה אתמול תמונות של חיילי משמרות המהפכה בזמן אימון צבאי. תמונות מסוג זה אינן מעוררות, בדרך כלל, תשומת לב מיוחדת, אלא שהפעם הם החלי טו להתאמן ולירות לעבר מטרות עם תמונות של ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארה"ב טראמפ, שלאחרונה ממשלו הגדיר את משמרות המה פכה כארגון טרור.

תמונות אלה פורסמו במקביל לה דים שעוררו דבריו של השר צחי הנג בי שאמר אתמול בראיון לרשת ב' כי ישראל היא "המדינה היחידה בעולם שהורגת איראנים כבר שנתיים".

בתוך כך, כלי תקשורת ערביים ופלשתיניים מדווחים כי משלחת של בכירי חמאס, בראשותו של סגן יו"ר הלשכה המדינית של התנועה, סלאח אל עארורי, הגיעה לטהרן אתמול ותקיים סבב פגישות עם בכירי המ שטר בטהרן.

 ??  ?? המטרות האיראניות: טראמפ ונתניהו
המטרות האיראניות: טראמפ ונתניהו
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? תרזה מיי
צילום: אי.פי.אי תרזה מיי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel