Israel Hayom

האחיות מאיימות לשבות ממחר

מוחות על מחסור בכוח אדם ועל קיצוץ בשכרן ● לאחרונה נקטו עיצומים - ונקנסו ● היום ייפגשו נציגיהן עם מנכ"ל משרד הבריאות, בניסיון למנוע את השביתה

- מיטל יסעור בית אור

שיבושים צפויים ממחר בבתי החולים, בעקבות שביתה ללא הגבלת זמן שעליה הכריזו האחיות. האחיות מוחות על מחסור בכוח אדם וכן על קיצוץ בשכרן, ובשבועות האחרונים נקטו עיצומים שיחריפו כאמור מחר לכדי שביתה.

אם אתם צריכים לעבור מחר ניתוח שאינו דחוף או להגיע למרפאת חוץ, או לאשפוז יום בבית חולים ציבורי - כדאי שתתקשרו לפני ההגעה. במסגרת העי צומים, העבודה בבתי החולים תתנהל במתכונת שבת: הצוות הסיעודי לא יעבוד במרפאות החוץ, במכונים ובא שפוז יום. כמו כן, יתקיימו רק ניתוחים דחופים. במחלקות האשפוז ובטיפול נמרץ יעבדו במתכונת מצומצמת, במ רפאות קופות החולים העבודה תהיה רק במתכונת חירום. יינתנו רק שירותי טיפול בבית, טיפול בחולים אונקולו גיים, טיפולי פוריות ומתן אינסולין לחולי סוכרת במצבי חירום.

גם טיפות החלב יהיו סגורות, ובכל עיר תהיה רק תחנה תורנית אחת למ ענה לפגים ולנשים בהיריון בסיכון. לא יינתנו חיסונים לתינוקות וגם מרפאות המטיילים תהיינה סגורות.

נענשו על העיצומים

שביתת האחיות מתקיימת ימים אח דים לאחר שמשרד הבריאות הודיע שיקצץ 5% משכרן של אחיות שהש תתפו בעיצומים, ו 20% משכר אחיות אחראיות. בבתי החולים אף חייבו אחיות לחתום על התחייבות שלא ייקחו חלק בעיצומים.

בניסיון של הרגע האחרון למנוע את השביתה, ייפגשו היום נציגי האחיות עם מנכ"ל משרד הבריאות בירושלים. מחוץ לפגישה צפויה הפגנה גדולה של אחיות. בפגישה יהיה גם סגן הממונה על השכר באוצר. האחיות מתכוונות לדרוש תוספת 1,500 תקנים. דרישה נוספת היא התאמת מבחני האקרדיט ציה )למדידת איכות הטיפול הרפואי, מ"י( למערכת הבריאות בישראל.

"האחים והאחיות בישראל אינם עו בדי כפייה, ולא ייתנו עוד יד לעבו דה מחוץ לתקנים ולרישיון, למטלות, נהלים ובקרות ללא תוספת כוח אדם וללא תוספת שכר בהתאם", זועמת אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות.

"משרדי הבריאות והאוצר הם האח ראים הישירים לתורים הבלתי נסבלים בקהילה ובמרפאות לבריאות הציבור, תורים הפוגעים בבריאותם של כל האזרחים במדינת ישראל. התנהלות זו יוצרת עומסים כבדים על האחיות ופגיעה ביכולתן לספק טיפול הולם ובטוח למטופלים".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אנחנו פועלים עם כל הגורמים הר לוונטים למציאת פתרונות להפחתת העומס והשחיקה. זאת, בהמשך להוספה של יותר מ 300 תקני אחיות רק לאח רונה. יחד עם זאת, לא תהיה התגמשות בסטנדרט רפואי מציל חיים מצדנו. צפויה להתקיים פגישה עם הסתדרות האחיות בנושא. נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו בנושא".

 ?? צילום ארכיון: יונתן זינדל ?? הפגנת אחיות
צילום ארכיון: יונתן זינדל הפגנת אחיות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel