Israel Hayom

בתוך עשור: זינוק בשיעור הילדים המאובחנים כאוטיסטים

בקרב בנים העלייה דרמטית מאוד - 177% בין השנים 2007 ל ,2017 לעומת 136% אצל בנות ● ד"ר מיכאל דוידוביץ', נוירולוג ילדים: "הסיבה - צפייה מוגזמת במסכים, העלייה לא הגיעה לשיאה"

- מיטל יסעור בית אור

עלייה של קרוב ל 200% בשיעור הילדים המאובחנים כאוטיסטים: שיעור המאובחנים זינק ב 169% בתוך עשור 2017-) .(2007 כך מתברר מנתונים שמ פרסמת היום קופת החולים מכבי.

מהנתונים עולה, כי בקרב בנים העלייה דרמטית יותר - אחד מכל 48 בנים אובחן עם אוטיזם, לעומת אחד מ 133 לפני עשר שנים - הפרש של .177%

אך גם בבנות, שבהן לאורך הש נים נצפו פחות אבחוני אוטיזם, הנ סיקה משמעותית מאוד - 1 מכל ,222 לעומת 1 מתוך 526 בנות ב 2007 - זינוק של .136%

הנתונים מבוססים על בחינה פר טנית של כל תיקי האבחונים שנעשו בקופת החולים באותו טווח שנים.

הנתונים מפתיעים במיוחד, משום שבשנים האחרונות הוחמרו הקריט ריונים להגדרת אוטיזם. גם תהליך האבחון השתנה, ובנוסף לחוות דעת של מומחה נדרשת גם בדיקה של פסיכולוגית התפתחותית.

שני התהליכים האלו היו צפויים להראות ירידה במספר המאובחנים, אך הנתונים בפועל מראים מגמה הפוכה.

מומחי התפתחות הילד מע ריכים, שהסיבה לעלייה בשיעור המאובחנים אינה קשורה לגורמים גנטיים או סביבתיים, אלא להשפעת המודעות לנושא והחשיפה למסכי מחשב וטלוויזיה.

ד"ר מיכאל דוידוביץ', מנהל תחום התפתחות הילד במכבי ומ כון קס"מ )קהאן סגול מכבי(, ומו מחה בנוירולוגי­ית ילדים: "העלייה במספר הילדים המאובחנים נמש כת כבר שני עשורים ויותר. האב חונים מאוד מוקפדים, ובכל זאת יש עלייה דרמטית, שנראה שע דיין לא הגיעה לשיאה. אין ספק כי לגנטיקה יש תפקיד בהתפתחות אוטיזם, אך מאחר שזו לא משת נה בשנים בודדות, ההסבר נמצא בגורמים חיצוניים. בין הגורמים הסביבתיים הבולטים יש לציין את חדירת המסכים לחיי ההורים ויל דיהם הצעירים".

לדבריו, "במקרים שבהם באופן תורשתי יש למוח פגיעות מסוימת, הצפייה המוגזמת במסכים, במיוחד של ההורים, אך גם של תינוקות ופ עוטות, עלולה להשפיע על תחו מי התפתחות שונים, וחשוב מאוד להיות ערים לכך. כאשר ההורים עסוקים במסכים ליד הילדים, הם לא בקשב לילדים ולא בקשר עין איתם. קיימת סבירות שזה משפיע על הת פתחות התקשורת, הריכוז ותחומי התפתחות נוספים, ואף ייתכן קשר לעלייה הנוכחית בשיעור האוטיזם".

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel