Israel Hayom

בלייבור מנסים להיאבק באנטישמיות: "להתחשב ברגישויות סביב הנושא"

המפלגה מגיבה לתחקיר שחשף אנטישמיות ממוסדת בשורותיה ומשיקה אתר אינטרנט לחינוך להימנעות מהתופעה ● אבל לא שכחו לסייג: "לא תימנע ביקורת על ישראל"

- אלדד בק, כתבנו באירופה

מפלגת הלייבור הבריטית השי קה אתר אינטרנט חדש, שנועד ללמד את חברי המפלגה כיצד להימנע מהתבטאויות אנטישמיות גם כשהם מבקרים את ישראל, וכן הסברים על ההבדלים בין ציונות, אנטי ציונות ואנטישמיות.

"עבור יהודים רבים הציונות מסמ לת שחרור לאומי", נאמר באתר ששמו "אין מקום לאנטישמיות", "הרעיונות של ישראל, ציון וירושלים מושרשים עמוק בדת, בזהות ובתרבות היהודיים, ועבור רבים הם סמל למולדת, למקלט ולמקום בטוח. צריך להתחשב ברגישויות סביב נושאים אלה לפני שמשתמשים בהם. אין בכך להגביל את הביקורת הלגיטימית על מדינת ישראל ומדיניותה או למנוע תמיכה במאבק הפלשתינים לצדק, למ דינה ולמען זכויות הפליטים וצאצאיהם".

בסרטון שהופק לרגל השקת האתר, מביע מנהיג המפלגה ג'רמי קורבין צער על הפגיעה שנגרמה ליהודים רבים בשל מקרי אנטישמיות וביטויי אנטישמיות במפלגה בהנהגתו: "היינו איטיים מדי בטיפול במקרים משמעתיים, בעיקר של ביטויים אנטישמיים באינטרנט. אנחנו פועלים לזרז את התהליך הזה. לאנ שים בעלי דעות אנטישמיות אין מקום בלייבור. הם מעטים: בשלוש השנים האחרונות מספר המקרים האנטישמיים עומד על 0.1 אחוז מחצי מיליון חברי המפלגה, אבל גם אחד זה יותר מדי".

התבטאותו זו של קורבין עוררה שוב ביקורת כבדה בשל ניסיונו להפחית מממדי התופעה. ה BBC שידר לפני כשבוע תחקיר, שממנו עלה שמקו רביו של קורבין פעלו באופן שיטתי להימנע מטיפול יסודי בבעיית האנ טישמיות בלייבור ולצמצם את הנתו נים על היקפה האמיתי.

בתוך כך, גוברת בסיעת הלייבור הביקורת על שיטות ההנהגה של קור בין ו"הפעלת משפט המונים" נגד חברי מפלגה המותחים ביקורת על המנהיג. זאת, לאחר שאחת מבכירות המפל גה, הילארי ארמסטרונג, סולקה לאחר שחתמה על מודעה בעיתון המבקרת את קורבין על טיפולו הכושל בבעיית האנטישמיות. במודעה נכתב שקור בין נכשל במבחן המנהיגות בכך שנתן למשבר האנטישמיות לגדול. תום ווט סון, סגן יו"ר המפלגה, הגיב על סילו קה באומרו: "משפט ההמון משפיל את מפלגתנו. השתקת המבקרים תיכשל".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel