Israel Hayom

תרבות של מצוינות

- דורון קרמר

1 שמונה ימים של שיכרון חושים שעברו על הכדורסל הישראלי הס תיימו בקתרזיס פנומנלי. ישראל אלופת אירופה לעתודה בפעם השנייה ברציפות, וזה נראה נפלא כמו שזה נקרא. הכדורסל הישראלי הצליח לנפק, שוב, תרבות של מצוינות. אז לרגע אחד קטן של חוסר צלילות, לפני שר כבות הזרים יעצרו בתחנה, אפשר לומר שלום אופוריה, להתראות בינוניות.

הקולות שמנסים להקטין את ההישג התנפצו על הדציבלים השמחים שיצאו מהדרייב אין, והציניות לא עברה את המאבטחים בכניסה לאולם. כן, אנחנו יודעים, הרבה שחקנים לא הגיעו לאליפות, צרפתים, ליטאים וסרבים. אבל הישראלים של בית הלחמי כן הופיעו. במלוא הדרם. הציניקנים יגידו אלי פות עם כוכבית, אנחנו נגיד אליפות עם חצ'קונים, בוסרית וכולה שלנו. דני אבדיה )פנים חלקות!( הוא השחקן השני הכי צעיר באליפות וזכה ב .MVP ישראל התבססה לאורך כל האליפות על השילוב בין השחקנים המו בילים למשלימים. כל פעם היה זה שחקן אחר ששם לחם על השולחן. אתמול היה זה תורו של תומר פורת, עד שהגיע עידן אלבר, שבסוף הרבע השלישי החל את הבריחה עם שלשה, נעמד על השולחן וזעק "אני עידן אלבר ודפקתי הקופה". הוא הראה שהרצון הוא כוח אלוהי. אנחנו לא בדיוק יודעים לאן הקריירה שלו תלך. בטקסטים קודמים שלחנו אותו לתפר בין הלאומית לליגת העל. הלוואי שהשבוע האחרון, המפואר שלו, לא יהיה הכי טוב בק ריירה שלו אבל יהיה מאוד קשה להגיע לרמות כאלה של ריגוש ותשוקה שהוא גרם לכדורסל הישראלי, ולעצמו. הרבה אבות יאמצו את ההצלחה. אבל האב הביולוגי של האליפות הזו הוא פיני גרשון. גרשון אחראי לקיום האליפות בארץ עם כישורים פוליטיים מבורכים, ותפקד כמשרד הסברה של איש אחד. זה שם לחץ על המערכת, אבל נתן יתרון ביתיות עצום וחוויה מסחררת לקהל הישראלי. גר שון אחראי למטרייה המקצועית, ושלושה גמרים ושתי זכיות בשלוש שנים הם עדות לעבודת עומק שמתאימה יותר לרוג'ר פדרר, לא לנבחרת ישראל.

גרשון אחראי גם ליהלום. העובדה שאבדיה משחק בישראל ולא בסרביה נזקפת לזכותו. גם הדיבידנד העתידי של טי.ג'יי. ליף בנבחרת הבוגרת יגיע בזכותו. אל גרשון צריך לצרף את עמוס פרישמן )ואריאל בית הלחמי מאחו רי הקלעים(, שהתנגדו להעברת המשחקים ליד אליהו כשהשיקול המקצועי גבר על כל שיקול אחר. יכול להיות שהתבגרנו. ועל הכל ניצח בית הלחמי מהקווים. הביקורות הטהרניות על סגנון המשחק הטקטי שמתאים לבוגרים עם אזוריות והגנות מתחלפות הוא בולשיט. שחקנים צריכים לדעת לנצח, והנבחרת הזו למדה איך לעשות את זה בצורה אולטימטיבי­ת.

 ?? צילום: אלן שיבר ?? אבדיה. שלום אופוריה, להתראות בינוניות
צילום: אלן שיבר אבדיה. שלום אופוריה, להתראות בינוניות
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel