Israel Hayom

המפלט האחרון

ראבל מוריסון נחשב לכישרון הנוצץ של אנגליה בדור האחרון, אבל עזב את הפרמייר ליג כפוטנציאל המבוזבז הגדול בהיסטוריה ● 5 שנים ו 7 קבוצות מאוחר יותר, הוא חוזר לשפילד כדי להוכיח אחרת

- דור הופמן

"אני לא מפחד", הכריז ביום רביעי האחרון מנג'ר שפילד יונייטד כריס וויילדר. בדרך כלל לא נהוג לדבר על פחדים כשמחתימים שחקני כדורגל, אלא שהרכש החדש של העולה החדשה לפרמייר ליג אינו רק קיצוני ימני כישרוני בן ,26 הוא בעיקר אגדה אורבנית. שחקן שאלכס פרגוסון אמר עליו שמעולם לא ראה כישרון כמותו, עילוי שריו פרדיננד סיפר שהיה מוכן לשלם כסף רק כדי לראות אותו מתאמן, מי שנחשב לכו כב הכי גדול בקבוצת הנוער של מנצ'סטר יונייטד בסוף העשור הקודם, וגם כזה שכל מה שנותר ממנו הוא אגדות וסיפורי פולקלור על היעדרות מאימונים וזריקת הכישרון לפח.

חמש שנים ושבע קבוצות עבר ראבל מוריסון מאז עזב את הפרמייר ליג כפוט נציאל המבוזבז הגדול בהיסטוריה, והש בוע הוא חזר. פחד אולי אין שם, אבל התרגשות גדולה בהחלט יש. מספיק לשמוע את הסיפורים כדי להבין כמה מיוחד היה מוריסון, לטוב ולרע. "הוא הכישרון הטהור ביותר שראיתי בחיי", אמר פרדיננד בראיון ל ,BT "אני זוכר שפרגוסון אמר לנו שהילד הזה טוב יותר מוויין רוני ומראיין גיגס כשהיו בגילו".

זאת לא הגזמה. ככה בדיוק מדבר כל מי שראה את מוריסון בפעולה בשנו תיו הראשונות בשדים האדומים. מספ רים על ילד בן 16 שהיה עובר מגינים כאילו אינם קיימים, ושמבין את המשחק טוב יותר מהוותיקים. יחד עם פול פוג בה הוא הוביל את קבוצת הנוער לזכייה בגביע, אבל זה היה השלב שבו הראיות ליכולותיו על הדשא התחלפו בסיפורים על מעלליו מחוצה לו. "הוא היה עושה דברים שאף אחד אחר לא היה עושה", שחזר השבוע קווין נולאן ששיחק איתו בווסטהאם, "אבל פתאום הוא לא היה מגיע לאימון, לא עונה לטלפונים וחוזר אחרי שבוע. לא קל איתו".

כשאוספים את הסיפורים האלה מקב לים קריירה מיוחדת במינה. כזאת שה תחילה ביונייטד כהבטחה גדולה, אך מעולם לא מומשה. מוריסון, כך סיפר בראיונות, היה מאוכזב מהעדר התמי כה באולד טראפורד כשהסתבך בפלי לים, ולאחר סכסוך עם ההנהלה חוזהו הותר ב .2011 משם עבר לווסטהאם, ואז לברמינגהאם, חזר לפטישים, משם הגיע לקארדיף ואחר כך ללאציו. בא טלס הפך לאנגלי השני שמשחק במק סיקו, אחר כך היה חצי שנה בחוץ, ואת חצי העונה האחרונה העביר באוסטרסונד השבדית. בכל מקום שהיה השאיר כמה ניצוצות כדורגל, שאותם דאג לכסות באבק לפני שעזב.

סם אלרדייס, שאיתו הסתכסך רבות לאורך השנים בווסטהאם, כינה אותו "הבזבוז הכי גדול שאימנתי". "הוא לא מתאמץ מספיק", ניתח את הכישלון מא מנו בלאציו סטפנו פיולי, ומאמנו בשב דיה איאן ברצ'נאל סיכם: "אין שום ספק לגבי היכולות שלו, אבל ברור שהוא חייב למצוא את המאמן שיבין אותו ויעזור לו להיות חלק ממסגרת". וויילדר מאמין שהוא יכול להיות האחד. "דיברתי עם הרבה אנשים עליו וברור שיש פה פוט נציאל ענק", אמר השבוע מאמן שפילד, "ואנחנו מאמינים שנוכל להביא אותו לרמות שהוא יכול להגיע אליהן".

לא מעט אנשים באנגליה מקווים ששפילד תצליח להרים את הקריירה של מוריסון, ולו רק בשביל לקבל אישור לא גדות. עכשיו רק נותר לראות אם הכיש רון בן ה 26 יצליח, או ששפילד יונייטד תהיה עוד תחנה שבה דעך הכישרון הג דול ביותר של אנגליה בדור האחרון.

 ??  ?? מוריסון )מימין(. "היה עושה דברים שאף אחד אחר לא היה עושה"
מוריסון )מימין(. "היה עושה דברים שאף אחד אחר לא היה עושה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel