Israel Hayom

הגלאקטיקו המנודה

לפני שש שנים רכשה ריאל מדריד את גארת' בייל בסכום חסר תקדים אז, 120 מיליון יורו ● אתמול חשף מאמנו, זינדין זידאן, ש"המועדון מקדם את עזיבתו", מה שעשוי דווקא לפגוע בכך

- סאל אמרגי

כשהיה שחקן, זינדין זידאן "הרג" את יריביו באלגנטיות ובמקצועיות )טוב נו, חוץ מהנגיחה המפורסמת במטראצי(. גם כמאמן הוא שומר על אלגנטיות בניהול המשחקים, ביחס לתקשורת ובלבוש, אבל עדיין יש לו "קילר אינסטינקט" וכשהוא נתקל בבעיה הוא יודע בדיוק איך הוא מתכוון לפתור אותה, ולא הולך סחור סחור. תשאלו את גראת' בייל, שחווה על בשרו את התכונה שבריאל מדריד מייחסים למאמנם הצרפתי בגאווה: "הוא אומר הכל בפנים".

המשחק הראשון של הבלאנקוס הקיץ לא יזכר בגלל ההפסד 3:1 לבאיירן מי נכן, השער הראשון של רודריגו הב רזילאי וגם לא בזכות הבכורה הטובה של הכוכב החדש אדן הזאר, אלא בגלל היחס של זידאן לבייל. כשנשאל הצר פתי מדוע החלוץ הוולשי נשאל מחוץ לסגל במשחק מול אלופת גרמניה, ענה בקור רוח: "כי המועדון מקדם את עזי בתו, ואם זה יקרה מחר - יותר טוב". כמה שניות אחר כך, המאמן ניסה לרכך את דבריו כשאמר שאין לו שום דבר אישי נגד הוולשי והוסיף: "זה יהיה טוב עבורו ועבור הקבוצה".

סוכנו של בייל, ג'ונתן בארנט, הוא מסוג האנשים שלא אוהבים לשתוק. וכשמישהו מדבר נגד הלקוח מספר אחת שלו - גם אם הוא אגדת כדורגל בעצ מו - הוא מתפוצץ. "זידאן צריך להת בייש", הבהיר בארנט, "הוא לא מראה שום כבוד לשחקן שעשה כל כך הרבה עבור ריאל. אם בייל יעזוב, זה בגלל שהוא רוצה, ולא בגלל שזידאן או ריאל דוחפים אותו החוצה".

בארנט, שהפה שלו הופך אותו לפ חות אהוד מבייל עצמו בסנטיאגו ברנ באו, עובד כבר כמה חודשים בשקט כדי למצוא קבוצה שתשלם את מה שמבק שת ריאל עבור החלוץ. ה"מארקה" חשף שטוטנהאם הציעה יותר מ 50 מיליון יורו - פחות ממחצית הסכום שריאל שילמה עבור בייל ב ,2013 אך בעיה לא פחות חשובה היא משכורתו של השחקן, שמרוויח 17 מיליון יורו בעונה.

אף אחד לא מופתע מהעובדה שבייל לא בתוכניות המקצועיות של זידאן. מהרגע שהצרפתי חזר כמושיע כשה חליף את סולארי, שהחליף את לופטגי, שבא כברירת מחדל אחרי עזיבתו הפ תאומית של זידאן מלכתחילה - בייל ידע מה תהיה המשמעות לגביו. מה שמפתיע זה שזידאן, איש שמוכר גם בזכות היחס וההתנהלות החכמים שלו לכוכבים, ירד לרמה הזו.

כעת, בריאל מבינים שהתשובה של זידאן תעלה להם כסף, כי עכשיו יהיה יותר קשה למכור את בייל במחיר הר צוי. הרי אחד החוקים בכדורגל הוא שאם רוצים למכור שחקן, צריך להגיד בפומבי כמה הוא טוב.

ביום רביעי ישחקו הבלאנקוס מול ארסנל, ובעוד הגאלקטיקו הבלגי החדש יהיה בוודאות על המגרש, הגלאקטיקו האחרון שהגיע לפניו עשוי כבר להיות בקבוצה אחרת.

 ??  ?? בייל וזיזו. סוכנו של הוולשי: "זידאן צריך להתבייש"
בייל וזיזו. סוכנו של הוולשי: "זידאן צריך להתבייש"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel