Israel Hayom

גנץ משנה אסטרטגיה: לא יתקוף את נתניהו אישית

הקו החדש בקמפיין כחול לבן: ממלכתיות בצד חשיפת יתר בתקשורת ● בסביבת גנץ מעריכים: "לא רוצה לסגור הדלת בפני נתניהו"

- דניאל רוט אבנרי

איתה על החשיבות לייצר איחודים. יש לנו אחריות לגוש הימין כולו. הבית היהודי תמיד חיבר ואיחד, גם הפעם נעשה כך. אני מתכוון להיפגש עימה בהקדם, ואין לי ספק שנמצא את הדרך לאיחוד הכוחות, יחד עם שמירה על דמותה של הציונות הדתית".

בתוך כך, מפלגת הימין החדש ערכה אתמול סיור ביו"ש עם תנועת "רגבים". בהתייחס לדיווחים שלפיהם רה"מ נת ניהו מעוניין להתערב בהרכב הרשימה המאוחדת המתגבשת, אמרה שקד: "אנ חנו חיים במדינה דמוקרטית, מי שיקבע אם אעמוד בראשות איחוד הימין זה הציבור בלבד".

בנט: "ימים מכריעים"

שותפה לצמרת המפלגה, השר לשע בר נפתלי בנט, אמר כי "אלו ימים מכ ריעים לשלטון הימין ולמדינת ישראל בכלל. בימים האחרונים אנחנו משו חחים עם כל ראשי מפלגות הימין כדי שייכנסו לגוש טכני גדול של הימין בראשות איילת. העברנו הצעה קונק רטית לבית היהודי, הצעה הוגנת על בסיס שוויוני. אפשר מבחינתנו הערב לסגור. הכדור אצלם. אני מקווה שהם יגידו כן, זה הדבר הנכון לעשות - לשים את האינטרסים האישיים בצד ולסגור".

עוד אמר בנט: "מנדטים זה לא משחק, זה כלי למימוש מדיניות. די ברור מי מביאה כרגע את הכי הרבה מנדטים. אם רוצים למשול צריך 'ימין חדש' גדול וחזק, ובעיקר גוש ימין גדול בראשות איילת". יו"ר כחול לבן, בני גנץ, משנה אסטרטגיה לקראת הבחירות הקרובות. ל"ישראל היום" נודע כי אחד הקווים הבולטים שבהם מתכנן גנץ לדבוק, הוא לא לתקוף את רה"מ נתניהו אישית, אלא רק את אופן עבודתו.

בסביבת גנץ טוענים כי חשוב לו להיתפס כממלכתי, כדי לה שיג בוחרים, ולפי הערכות בסבי בת גנץ, גם כדי גם לא לסגור את הדלת בפני ישיבה בממשלת נת ניהו הבאה, זאת למרות ההצהרות שלפיהן לא יישב עם ראש הממשלה אפילו תחת כתב החשדות הנוכחי. אסטרטגיית הקמפיין החדש של גנץ התעדכנה בהתאם לקו שמתווה יוע צו האמריקני החדש, ג'ואל בננסון. מילת המפתח בו היא ממלכתיות. לכן, מתקפות אישיות על נתניהו עשויות להיתפס כבלתי ממלכתיות, ובכך להחליש אותו. יצויין כי גנץ אמנם מרבה לתקוף את רה"מ, אך לא מזכיר את משפחתו.

שינויים נוספים שצפויים בקמפיין של כחול לבן, שמנוהל הפעם על ידי גנץ ולא על ידי שותפו יאיר לפיד, הם הופעות רבות שלו בכלי התק שורת, בניגוד למסתורין שאפף אותו בחודשים שלפני הבחירות הקודמות, אשר הוביל לקריסה בראיון עם יונית לוי בחדשות .12 עם זאת, הניסיון למנוע את מיקוד תשומת הלב הצי בורית ברוטציה לראשות הממשלה עם יאיר לפיד, צפוי להימשך גם במסע הבחירות הנוכחי.

בתוך כך, סיעת כחול לבן ערכה אתמול ישיבה סגורה, שבה הוצג לח ברי הכנסת הקו החדש של הקמפיין על ידי מנהל מסע הבחירות, עדו הר טוב.

יצוין כי בכחול לבן ממשיכים לת דרך את חברי הכנסת שיש "למנוע זליגת קולות מכחול לבן למפלגות שמאל". עוד מתודרכים חברי הכנסת להבהיר לבוחרים פוטנציאליי­ם כי "אין דבר כזה גושים", בהתייחסותם לגוש הימין.

מכחול לבן נמסר: "גנץ מוביל חזון של שיח מכבד, מאחד וממלכתי, אך הקמפיין יעסוק בשפה תקיפה וע ניינית שתדגיש את כשלי שלטון נתניהו בעשור האחרון".

 ?? צילום: קוקו ?? פרץ וסמוטריץ' בכנס מפלגתי
צילום: קוקו פרץ וסמוטריץ' בכנס מפלגתי
 ?? צילום: מרים צחי ?? שקד ובנט בסיור ביו"ש
צילום: מרים צחי שקד ובנט בסיור ביו"ש
 ?? צילום: יונתן זינדל/פלאש09 ?? נתניהו
צילום: יונתן זינדל/פלאש09 נתניהו
 ??  ?? גנץ. "קו ממלכתי"
גנץ. "קו ממלכתי"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel