Israel Hayom

בחום הכבד, ללא סיכוי: בן חצי שנה נשכח ברכב ומת

התינוק היה נעול במשך כמה שעות במכונית במודיעין עילית ● אמו זעקה לעזרה לעוברי אורח ולכוחות הצלה שניסו לסייע, ללא הצלחה ● קרובים של המשפחה: "האם התמוטטה, היא לא סולחת לעצמה"

- אפרת פורשר ושלומי דיאז

אסון כבד במודיעין עילית: תינוק כבן חצי שנה מת אתמול, לאחר שלפי החשד נשכח ברכב במשך כשלוש שעות על ידי אמו, תושבת המרכז ומנהלת גן במקצועה.

האם הגיעה אתמול בבוקר לעיר כדי לערוך קניות לשנת הלימודים הבאה, ושהתה בחנות במשך כשלוש שעות, מ־01 בבוקר לערך. תושבת העיר שהיתה באזור, סיפרה ל"ישראל היום": "הייתי בחוץ ולפתע שמעתי צרחות וצעקות שבר. ראיתי את האם רצה במהירות לעבר הרכב שלה".

אזרחים שהיו במקום סייעו לה להוציא את התינוק מהרכב, וניסו להצילו. עוד סיפרו האזרחים כי האם שהתה בתוך החנות כשקיבלה תזכורת בנייד שלה, כנראה כדי להאכיל את בנה. "זה היה מחזה נורא", הם סיפרו.

התינוק הוצא מהרכב והועבר למבנה בית כנסת סמוך, שם, בהדרכה של מוקדנית מד"א בטלפון, ביצעו בו פעולות החייאה עד להגעת כוחות ההצלה.

"טרגדיה נוראית"

אהרון ולדשטיין, חובש ב"איחוד הצלה" שהגיע לזירה, סיפר: "ביצענו בתינוק פעולות החייאה בבית הכנסת הסמוך. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים, תוך כדי המשך פעולות החייאה".

חובש רפואת חירום במד"א, שלמה מונק, סיפר: "הענקנו לתינוק טיפול ראשוני שכלל עיסויים והנשמות".

פרמדיק מד"א, אורי גבריאל, הוסיף: "מצאנו את הרכב עם דלתות פתוחות. התינוק היה ללא דופק וללא נשימה, עם סימנים של מכת חום. בהגיענו לבית החולים המשיכו הרופאים בפעולות ההחייאה. לצערנו, לאחר כעשרים דקות הרופאים נאלצו לקבוע את מותו".

מיכל בר דורון, סמנכ"לית ארגון בטרם, אמרה אתמול: "מחקרים מראים כי שכחה ברכב מתרחשת בעיקר בתקופות של יציאה מהשגרה. בתום הנסיעה תמיד יש לוודא שלא נשאר ילד מאחור, להשאיר את התיק במושב האחורי, לשלוח תזכורות להורה השני בתום נסיעה, או לאמץ כל הרגל אחר שיגרום לא לשכוח את הילדים".

הקהילה שאליה שייכת המשפחה, פרסמה אתמול הודעה שבה נכתב: "בכאב עצום ובדמעות רותחות אנחנו מודיעים על הסתלקותו למרומים של הילד הזך והטהור. בנחמת ציון וירושלים ננוחם". קרובי המשפחה סיפרו כי הם שרויים בהלם. "האם התמוטטה. היא לא סולחת לעצמה. זו טרגדיה נוראית והיא פשוט לא נתפסת".

נעמה קציר שמואלי, מהמועצה לשלום הילד, מסרה כי המועצה פנתה כמה פעמים למשרד התחבורה בדרישה לפעול מיידית לקידום תקנות שיחייבו התקנת מערכת התראה במכוניות פרטיות. "חייבים לעצור את מקרי המוות הנוראים והמיותרים. משרד התחבורה חייב לפעול לקביעת תקנה שיכולה להציל את חיי הילד הבא. על המדינה וגם על ההורים מוטלת האחריות".

 ?? צילומים: מרים צחי ?? כיסא התינוק בזירת האירוע
צילומים: מרים צחי כיסא התינוק בזירת האירוע
 ??  ?? כוחות ההצלה ליד הרכב בו נשכח התינוק
כוחות ההצלה ליד הרכב בו נשכח התינוק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel