Israel Hayom

מאסר עולם לרוצחו של לוחם דובדבן: "העונש - ביזיון"

ביהמ"ש הצבאי גזר את דינו של המחבל אסלאם נאג'י, שהשליך לוח שיש על סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל במהלך מעצר מבוקשים ביו"ש ● ישלם גם פיצוי בסך 258 אלף ש' ● אביו של רונן: "משתלם לרצוח ישראלים"

- אפרת פורשר

בית המשפט הצבאי בעופר גזר אתמול מאסר עולם ועוד שמונה חודשים על המחבל אסלאם נאג'י, שרצח את לוחם דובדבן רונן לוברסקי ז"ל במחנה הפליטים אל אמערי. המ חבל הורשע בסעיף "הריגה בכוונה תחילה", המשתווה לעבירת רצח. עם הכניסה לדיון התעמתו משפחות שכו לות עם משפחת המחבל.

המחבל נאג'י רצח את החייל רונן לו ברסקי בחודש מאי ,2018 במהלך פעי לות מבצעית של יחידת דובדבן במחנה הפליטים אל אמערי. הוא השליך לוח שיש על ראשו של לוברסקי, ופצע אותו אנושות. לוברסקי נפטר כעבור יומיים מפצעיו בבית החולים.

עם תחילת המשפט חזרו בני משפ חתו של רונן ז"ל על דרישתם להטיל עונש מוות על המחבל, אך הפרקליטות הצבאית כלל לא העלתה בקשה זו בפני בית המשפט. בית הדין הצבאי גזר על המחבל את העונש המקסימלי הקבוע בחוק: מאסר עולם על הרצח ועוד 8 חו דשים בפועל בגין שיבוש הליכי משפט. בנוסף נפסקו פיצויים בסך 258 אלף שקלים למשפחתו.

ראש בית הדין אמר בהכרעת הדין: "הנאשם חילל את ערך החיים. במעשיו פגע גם בערכים של שמירת הסדר בא זור. בכל חברה מתוקנת זכה ערך החיים להכרה עליונה. כך נמצא גם במשפט העברי וגם בכתבי האסלאם. הנאשם בחר ליטול חייו של אדם. מובן כי כל עונש שיושת אינו יכול להשיב את המנוח לחיק משפחתו".

בדצמבר האחרון הרסו כוחות הביט חון את המבנה בן ארבע הקומות במח נה הפליטים אל אמערי, שבו התגוררה משפחתו של המחבל. צה"ל הודיע בת חילה למשפחה כי הוחלט להרוס שתי קומות במבנה, אך לאחר בדיקה נוספת הוחלט להרוס את כל ארבע הקומות של הבניין. זאת, לאחר שהתברר כי משפחת המחבל בנתה את הבניין על מגרש שבו היה ממוקם בניין שנהרס על ידי צה"ל בשנת 1990 בעקבות פיגוע שביצע אחיו של המחבל. ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן ז"ל וחבר בפורום "בוחרים בחיים" של המש פחות השכולות, המלווה על ידי תנועת "אם תרצו", אמר כי "זו טעות קשה מצד מדינת ישראל להעניק לאויבינו המו צהרים זכות להישפט במקום לחסלם. ניהול משא ומתן איתם בבתי הסוהר במקום לגרש את משפחותיהם הוא הזיה. רק יישום חבילת ההרתעה נגד הטרור ללא כל היסוס תמנע את הרצח הבא. פסק הדין הוא ביזיון שאין כדוגמתו".

דרושה חבילת הרתעה

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג, שמלווה את משפחת לוברסקי, מסר: "רוצחו של רונן לוברסקי ז"ל בא מתוך משפחת טרור, דבר אשר מוכיח עד כמה נחוצה חבילת הרתעה רצינית הכוללת גירוש משפחות מחבלים, עונש מוות והפסקת החגיגות בבתי הכלא".

סא"ל )מיל'( עו"ד מוריס הירש, לשע בר ראש התביעה הצבאית באיו"ש: "מאז שנרצח רונן, נרצחו עוד שמונה ישראלים בפיגועי טרור. עונשי מאסר עולם אינם משיגים את ההרתעה הנדרשת, וחבל שהדרג המדיני, המשפטי והצבאי אינם פועלים לשינוי המדיניות ביחס לעונש מוות, במטרה להציל ולו נפש אחת".

 ??  ?? רונן לוברסקי ז"ל
רונן לוברסקי ז"ל
 ??  ?? המחבל נאג'י בבית המשפט
המחבל נאג'י בבית המשפט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel