Israel Hayom

לאחר 51 שנה במצולות: נמצאה צוללת צרפתית שטבעה

התרגשות גדולה, אנחת רווחה והישג טכנולוגי - כך תוארה מציאת "מינרב" שנהרגו בה 52 מלחים בשנות ה־06 ● בנו של מפקד הצוללת: "רבים תמכו בי במהלך החיפוש, אך לא האמינו שימצאו אותה"

- אלי לאון וסוכנויות הידיעות

בצרפת התרגשו אתמול לאחר שהצי הצרפתי הצליח לאתר את הצוללת "מינרב" שנעלמה לפני כ־05 שנים בים התיכון. בפרשה מסתורית זאת, המזכירה את סיפור היעלמותה של הצוללת "דקר" הישראלית, נהרגו 52 מלחים כאשר הצוללת נעלמה ליד הנמל של טולון, בדרום צרפת, בינואר .1968

שרת ההגנה הצרפתית, פלורנס פרלי, צייצה אתמול בטוויטר על התי גלית ותיארה את הצלחתה כ"אנחת רווחה והישג טכנולוגי. אני חושבת על המשפחות שהמתינו זמן כה רב להודעה זאת". ניסיונות קודמים לאתר את הצוי ללת נכשלו.

הצוללת הצבאית נעלמה במהלך אימון, והחיפושים אחריה חודשו בתי חילת השנה בעקבות לחץ של קרובי משפחותיהם של אנשי הצוות שהוגדרו כנעדרים במשך כל אותן שנים. בחיי פושים נעשה שימוש בציוד טכנולוגי מתקדם, שמיפה את אזור החיפוש.

כמו כן, צוותי החיפוש בחנו מחדש נתונים מתקופת ההיעלמות. על פי אותם נתונים ההערכה היתה כי התרי חש פיצוץ שהוביל לשקיעתה של הצוי ללת למצולות בתוך ארבע דקות. עם זאת, עד היום לא ידוע מה גרם לתאונה הקטלנית. משפחות ההרוגים מקווים כי חילוץ שרידי הצוללת יאפשר לחקור את נסיבות התאונה.

גורם בכיר בצי הצרפתי סיפר כי הצוללת נמצאה על ידי ספינה של החי ברה האמריקנית ‪"Ocean Infinity"‬ שאיתרה את הצוללת בעומק של 2,370 מטרים, כי54 ק"מ מטולון. על פי הגילויים, הצוללת נשברה לשלושה חלקים. ספינת החיפוש ביצעה חיפוי שים במשך חמישה ימים עד שאיתרה את הצוללת ביום ראשון. הרחפנים התתיימיים הצליחו לזהות את שלוש האותיות הראשונות של שם הצוללת. אגב, אותה ספינה שאיתרה את הצוי ללת הצרפתית איתרה גם את הצוי ללת הארגנטינאי­ת "סאן חואן" שנעי למה בסוף .2017

בנו של מפקד הצוללת, אנדרה פוב, סיפר כי ההודעה על גילוי הצוללת גרמה התרגשות גדולה למשפחות. "רבים אמרו לי שהם תמכו בי במהלך החיפוש בגלל שהם לא רצו שארגיש בודד, אבל הם לא האמינו שימצאו את הצוללת", סיפר הבן, הרווה, לעיתון הצרפתי "לה מונד".

 ??  ?? הצוללת וצוותה, 1968
הצוללת וצוותה, 1968
 ??  ?? הליך חיפוש הצוללת
הליך חיפוש הצוללת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel