Israel Hayom

המרוץ לאוסקר מתחיל

אתמול הוכרזו המועמדים לפרס אופיר, שהזוכה בו ייצג את ישראל באוסקר • "הבלתי רשמיים", שעוסק בש"ס, מוביל עם 14 מועמדויות •"קצפת ודובדבנים" של גור בנטביץ' עם 11 מועמדויות

- מאיה כהן

"הבלתי רשמיים", סרט הבכורה של אלירן מלכה שעוסק בלידתה של תנועת ש"ס, מוביל את רשימת המועמ דויות לפרס אופיר עם 14 מועמדויות. אחריו נמצא סרטו של גור בנטביץ', "קצפת ודובדבנים", שעוסק בבמאי סרטים שחווה לילה בלתי נשכח במקביל ליציאת סרטו החדש לאקרנים. סרטו של בנטביץ' מחזיק ב 11 מועמדויות. הסרט "ימים נוראים" של ירון זילברמן, שעוסק באירועים שקדמו לרצח רבין, מחזיק בעשר מועמדויות.

טקס פרסי אופיר, המקביל הישראלי לאוסקר, יתקיים ב 22 בספטמבר, ובמסגרתו יוענקו פרסים ב 18 קטגוריות. הסרט הישראלי שיזכה בפרס אופיר לסרט הטוב ביותר יישלח לייצג את ישראל בתחרות פרסי האוסקר.

בין הדברים המעניינים שיש השנה במועמדויות אפשר לציין את העובדה שאוולין הגואל מתחרה נגד עצמה בקטגוריית שחקנית המשנה. השחקנית הוותיקה מופיעה פעמיים בקטגוריה על משחקה בשני סרטים שונים )"בשורות טובות" ו"קולות רקע"(. עובדה מעניינת אחרת היא שהזמרת ריקי גל מועמדת לפרס אופיר בקטגוריית שחקנית משנה על משחקה בסרט "מאמי", המבוסס על אופרת הרוק מהאייטיז. להלן המועמדים בקטגוריות העיקריות: • הסרט הטוב ביותר: "אישה עובדת" )סרטה של מיכל אביעד שעוסק בהטרדה מינית(, "הבלתי רשמיים", "ימים נוראים", "עיניים שלי" )סרטו של ירון שני שעוסק בשוטר שנאלץ לעבור חקירת מח"ש(, "תל אביב על האש" )קומדיה שכתב וביים סאמח זועבי על עוזר הפקה זוטר באופרת סבון שמקבל בטעות תפקיד של תסריטאי(.

• הבמאי הטוב ביותר: אלירן מלכה )"הבלתי רשמיים"(, ארז תדמור )"בשורות טובות"(, גור בנטביץ' )"קצפת ודובדבנים"(, ירון שני )"עיניים שלי"(, נדב לפיד )"מילים נרדפות"(.

• התסריט הטוב ביותר: אלירן מלכה )"הבלתי רשמיים"(, בועז יהונתן יעקב, יוסי מדמוני וארז קו אל )"גאולה"(, גור בנטביץ' )"קצפת ודובדבנים"(, יונה רוזנקיאר )"הצלילה"(, סאמח זועבי )"תל אביב על האש"(, שרון אזולאי, מיכל ויניק ומיכל אביעד )"אישה עובדת"(.

• שחקן ראשי: טום מרסייה )"מילים נרדפות"(, יהודה נהרי הלוי )"ימים נוראים"(, משה פולקנפליק )"גאולה"(, ערן נעים )"עיניים שלי"(, שולי רנד )"הבלתי רשמיים"(.

• שחקנית ראשית: חני פירסטנברג )"הגולם"(, לירון בן שלוש )"אישה עובדת"(, מריה בלקין )"קולות רקע"(, נטע אלקיים )"מאמי"(, נלי תגר )"בשורות טובות"(.

• שחקן משנה: אושרי כהן )"אישה עובדת"(, אמיתי יעיש בן אוזיליו )"ימים נוראים"(, דובר קוסאשווילי )"קצפת ודובדבנים"(, יואב לוי )"הבלתי רשמיים"(, יונה רוזנקיאר )"הצלילה"(, יניב ביטון )"תל אביב על האש"(.

• שחקנית משנה: אוולין הגואל )"בשורות טובות"(, אוולין הגואל )"קולות רקע"(, הדס בן ארויה )"קצפת ודובדבנים"(, ריקי גל )"מאמי"(, שיפי אלוני )"הבלתי רשמיים"(.

• סרט תיעודי: "אורי זהר חוזר" של דני רוזנברג ויניב סגלוביץ', "דבש שחור - שירת חייו של אברהם סוצקבר" של אורי ברבש, "החיים הנסתרים של שייקה אופיר" של ארי דוידוביץ', "יונתן אגסי הציל את חיי" של תומר היימן, "קינג ביבי" של דן שדור.

 ??  ?? שולי רנד )במרכז( ב"הבלתי רשמיים". מועמד גם בקטגוריית שחקן ראשי
שולי רנד )במרכז( ב"הבלתי רשמיים". מועמד גם בקטגוריית שחקן ראשי
 ?? צילום: גיא רז ?? "קצפת ודובדבנים"
צילום: גיא רז "קצפת ודובדבנים"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel