Israel Hayom

12 מופלאי העתודה: הרוח הישראלית

- גדעון אלון

משחקיה וניצחונותי­ה של נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל בגביע אירופה הסבו לציבור חובבי הספורט בארץ תשעה ימים של עונג, הנאה וגאווה גדולה. כיף היה לצפות מדי ערב בתצוגת היכולת של דני אבדיה, ים מדר, רז אדם וחבריהם; תריסר צעירים ישראלים שעדיין לא מלאו להם עשרים שנה, שעלו מדי ערב לפרקט כדי לנצח את יריביהם תוך הפגנת רצון כביר, לכידות קבוצתית ותבונה.

חניכיו של המאמן המצוין אריאל בית הלחמי שיחקו מול צעירים כישרוניים לא פחות מהם בקבוצות היריבות. אבל בכל הקשור ללכידות, לנחישות ולחוכמת המשחק, דומה שהיה להם יתרון ברור. לאף אחד משחקני נבחרת העתודה לא היה אגו מנופח, איש מהם לא ניסה לגנוב את ההצגה מחבריו, והפרגון ההדדי לצד החברות העמוקה ביניהם העצימו את מחויבותם הקבוצתית.

קשה היה שלא להתרגש כשתריסר הצעירים הנפלאים הללו התעטפו בדגל הלאומי, התחבקו, הניפו אל על את הגביע הנכסף, ושרו בקול את "התקווה". אי אפשר היה שלא להתפעל מהשמ חה והאושר שהציפו אותם, ומהתמיכה שקיבלו מאלפי האוהדים שמילאו את היכל שלמה עד אפס מקום ולא חדלו לרגע לעודד את הנבחרת בכל המשחקים.

ההישג הנפלא של נבחרת העתודה של ישראל - זכייה שנייה ברציפות באליפות אירופה - מוכיח כי ראשי איגוד הכדורסל בארץ טועים בהחלטתם לאפשר יבוא שחקנים זרים רבים לארץ. שחקני החיזוק הזרים בקבוצות שבליגת העל תופסים את מקו מם של הכישרונות הישראלים ש"מתייבשים" על הספסל ואינם מצליחים להביא לכדי מימוש וביטוי את יכולתם וכישרונם או נאלצים לשחק בליגה הלאומית. המאמנים חייבים לשלב יותר ישראלים במשחקים, לא רק כי הם כישרוניים לא פחות משחקנים זרים, אלא בעיקר כי יש להם מחויבות רבה יותר.

חשוב להעלות על נס את הישגם הספורטיבי הנפלא של הכ דורסלנים הצעירים, שהתגבשו יחד כדי לייצג את הפנים היפות של ישראל. האחווה, הלכידות, הפרגון והאכפתיות שהפגינו, מתבלטת לטובה בהשוואה לדיווחים המזעזעים על החשדות המ צמררים שבגינם נעצרו 12 צעירים ישראלים אחרים בקפריסין.

מול הקללות וההשמצות בין הפוליטיקאי­ם בתקופת הבחירות, והנהגים הנוסעים במהירות מופרזת או מפקירים פצועים לאחר שפגעו בהם בתאונה, העניקו לנו 12 המופלאים בעתודה דוגמה לרוח אחרת. רוח של נתינה, של התחשבות, של סיוע לזולת, של שיתוף פעולה וויתור על האגו. הם גם הוכיחו שעם הרוח הזאת, הישראלית כל כך, אפשר להגיע להישגים עצומים ולשפר לאין ערוך את איכות החיים במדינה.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel