Israel Hayom

"לא חשבתי שאפשר לזכות באליפות"

מתפעל מחבורת הלוחמים שטיפח ● מספר כיצד פיצח את הכוח הליטאי והמוח הספרדי ● מתמוגג מהיהלום דני אבדיה ● ומוכן לאתגר החדש שלו כמאמן הפועל ת"א ● אריאל בית הלחמי ,(53) אדריכל שתי הזכיות הרצופות, בראיון חגיגי ל"ישראל היום": "שחקנים אלמונים הפכו לגיבורים"

- יעקב מאיר

ל הצלחה של נבחרת העתודה, כמו לכל הצלחה, יש אבות רבים. פיני גרשון מקבל מחמאות על פועלו בכדורסל הישראלי, דני אבדיה היה ברמה אחת מעל כל הש חקנים בטורניר, וגם ים מדר רשם פריצה מרשימה.

אבל לזכייה בשתי האליפויות הרצופות יש אדריכל מרכזי אחד - אריאל בית הלחמי .(53) מאמן הנבחרת הצליח לחבר שחקנים שא נשי המקצוע היו מסופקים מאוד אם אפשר להרכיב מהם יחידה לוחמת, ודהר כל הדרך למדליית הזהב.

"בשיא הכנות, בתחילת הקמפיין לא חשבתי שאפשר לזכות באלי פות אירופה", הוא אומר בראיון חגיגי ל"ישראל היום" בזמן שמס ביבו כולם חוגגים ונמצאים בשיא האופוריה, "אבל ככל שהטורניר התקדם והתחלנו להתגבש ולשחק כמו שחלמנו - אז זה כבר התחיל לעלות אצלי ברקע. מדובר בזכייה מטורפת.

"לקחת חבר'ה שלא היו מחוב רים ולראות את התהליך שהצלחנו לעשות איתם, זה פשוט מרגש", הוא מוסיף, "כמובן שזה לא רק אני, זו עבודה של כל הצוות שלי. לראות איך שהם משחקים היום לעומת איך ששיחקו כשהתחלנו, זו חוויה שקשה לתאר במילים".

בשלבי ההכרעה פגשתם יריבות שעל הנייר נחשבות איכותיות יותר, כמו ספרד וליטא למשל. איך הצלחתם לנצח אותן?

"היופי בכדורסל זה שמדובר במ שחק קבוצתי. ברגע שכולם עובדים כקבוצה, למען אותה מטרה, ומצלי חים להגיע הכי תמימים שיש ובלי אגו - אפשר להשיג הכל. ברגע שהצלחנו להנחיל את הסגנון שלנו, ראינו שהנבחרות האחרות פשוט התקשו לשחק מולנו, גם כשעל הנייר היתה להן יותר איכות".

"מה המסר? שהכל אפשרי"

בעיצומו של הטורניר נפגשו אנשי מינהלת הליגה עם ארגון השחקנים במטרה להגיע להסכמות בנוגע לחו קים ולמעמד הכדורסלן הישראלי. בית הלחמי לא מעוניין להתערב, אך מעביר מסר: "אני לא מנהל את הכדורסל, יש אחרים שמנהלים ומקבלים את ההחלטות. אני רק יכול להגיד להורים של ילדים צעירים שרוצים לשחק כדורסל - לפני שבועיים החבר'ה האלה רק חלמו להיות באירועים בסדר הגודל הזה, להיות שחקנים מו בילים ושכל הכותרות יהיו סביבם. היום הם חיים את החלום. זה המסר ממה שעשינו - שהכל אפשרי".

כבר שלוש שנים ברציפות שה עתודה מגיעה לגמר אליפות אירו פה. מה השתנה בכדורסל הישראלי? "מאז שפיני גרשון הגיע לאיגוד

יש תהליך של שדרוג והתקדמות, וזה ניכר. בסופו של דבר הכל מת חיל מלמטה. יש כישרונות ישראליים, פשוט צריך לתת להם את הבמה ואת הביטחון. פתאום שחקנים שעד לפני שבועיים היו אלמונים - הפכו לגי בורים. חוויה וכיף גדול להיות שותף לדבר הזה".

אחרי שתי אליפויות כל כך סו חטות פיזית ורגשית, יש לך כוח להמשיך לעוד קמפיין?

"האמת היא שזה ממש לא קל. ראינו מה קרה לנבחרות עם מסו רת ענקית מאחוריהן, הן ירדו דרג. למזלי, יש לי צוות שעזר לי להביא את השחקנים מוכנים בכל משחק. אני לא יודע לענות עכשיו אם אני יכול ורוצה להמשיך, רק סיימנו את הקמפיין. עכשיו אני רוצה להתמסר לקבוצה החדשה שלי, הפועל ת"א, ולבנות בה משהו דומה למה שעשי נו בנבחרת מבחינת האופי, שהקהל יתחבר אלינו ויאהב את הקבוצה". איזו הפועל ת"א נראה?

"תראו את הכדורסל שאני מאמין בו - משחק קבוצתי, לוחמני, מהיר ואגרסיבי. בכל הקטגוריות ההתק פיות באליפות סיימנו בין המקו מות הראשונים, וזה מה שאני רוצה לראות גם בהפועל. אנחנו מתפ ללים, מקווים ועובדים כדי שנביא את השחקנים הטובים והמתאימים בשביל זה".

במהלך כל הטורניר סירב בית הלחמי להתייחס לשחקנים ספצי פיים, וטען כי אותו מעניינת הקבו צה כולה. כעת, אחרי הזכייה בתואר, הוא חולק מחמאות רבות לכוכב הגדול שלו. "קודם כל, מה שאתם רואים מדני אבדיה כשחקן לא מת קרב למה שהוא כאדם. ההתנהלות שלו, הצניעות שלו והכבוד שהוא נותן לכולם זה משהו בלתי רגיל. זה יעזור לו להגיע הכי גבוה שיש. זכינו לראות פה שחקן שצריך לנצור כל רגע שהוא משחק בארץ. שרק יישאר בריא וימשיך להיות חמוד כמו שהוא. אין עליו".

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel