Israel Hayom

ישחקו הילדים לפנינו

- אלי סהר

1 ביום שישי האחרון שוחררו שחקני נב חרת העתודה לבתיהם לכמה שעות, עד לאימון שנערך ב 17:00 לקראת חצי הגמר מול צרפת במוצאי השבת. ים מדר, שהיה מותש מיומיים אינטנסיביי­ם מהניצחונות על מונ טנגרו וליטא, חש כי לא היה במיטבו במשחק מול האחרונה, ואחרי שהניח את התיק בביתו שבבית דגן, הזעיק למגרש ביישוב את מאמנו האישי עופר רון לאימון קליעות.

המחויבות האישית של כל שחקן בנבחרת העתודה ליכולתו ולמשחק הקבוצתי היא תמונת המראה להצלחה המטאורית. בחודשים האחרונים התחמשו יאיר קרביץ ונועם אביבי במאמן מנ טלי )ארז לב(, ואת פירות העבודה עם מאמניו במכבי ת"א )וליקו פרוביץ' ואורן אהרוני(, דני אבדי2ה קצר בשבוע האחרון. שמעון מזרחי ודיוויד פדרמן כמעט שלא החמיצו משחק בטורניר, אבל צרמה העו בדה שהשדרה המקצועית במכבי ת"א - המאמן יאניס ספרופולוס, דני פדרמן וניקולה וויצ'יץ' - לא נראו בהיכל קבוצת שלמה. פדרמן האבא ומזרחי צריכים להורות לכולם על חישוב מס לול מחדש. דני אבדיה צריך להיות בעונה הבאה שחקן חמישייה במכבי. ביורוליג! אוסף הזרים שהקבוצה הביאה בשנתיים האחרונות הספיק לה למקום עשירי פלוס מינוס. אב דיה, פלוס זוסמן ועומרי כספי, יכולים להח זיר לצהובים מעגלי התעניינות שזנחו אותה.

אבדיה דורג בין חמשת הראשונים בלא פחות מחמש קטגוריות: 18.4 נקודות )מקום ‪8.3 ,(5‬ ריבאונדים ‪1.4 ,(5)‬ חסימות ‪2.1 ,(2)‬ חטיפות ‪22.6 ,(5)‬ נקודות מדד .(2) מילוש תיאודוסיץ', בשיחותיו עם ראשי מכבי ת"א, דרש שאבדיה יהיה הרכז המחליף שלו כי "הוא כישרון מיוחד". ספרופולוס, כעוזר מאמן אולימפיאקו­ס, זוכר בוודאי איך בקיץ ,2007 אחרי שתיאודוסיץ' הוכתר לשחקן המצטיין של אליפות אירופה לעתודה, הוא הוחתם בקבוצה היוונית ושיחק 21 דקות בממוצע למשחק. אז למה לא אבדיה? 3 אחרי הזכייה בתואר בשנה שעברה, אריאל בית הלחמי ביקש לפרוש מאימון העתודה בטענה שזה השיא שהיה יכול להגיע. פיני גרשון לא ויתר והפעיל עליו מכבש לחצים כדי שיישאר. ב 2009 קבעה ועדה הזויה ש"אינו כשיר לאמן את נבחרות ישראל". עשור לאחר מכן הפך בית הלחמי למאמן הישראלי הכי מעוטר בנבחרות. התודה והבר כה מגיעות גם לעוזריו הנאמנים שרון אברהמי ויואב שמיר, למנהל חזי הוכמן שדאג לחדר הל בשה בריא, שמח ופטריוטי. ולסיום, למאמן הכו שר רימון יבזורי: שבעה משחקים בתשעה ימים, ברמת אינטנסיביו­ת מטורפת. חזקו ואימצו.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel