Israel Hayom

אופטימיות זהירה

החששות מעיכובים בקבלת אישורים ● ההיערכות לשיא של 20 אלף מנויים ● ומה יקרה אם הקבוצה תעפיל לצ'מפיונס? ● אצטדיון בלומפילד המחודש אמור להיפתח ממש בקרוב, אבל לא הכל ורוד: "אוהדי מכבי ת"א עוד יתגעגעו לפקקים בדרך לנתניה"

- שי ארצי

ביום ראשון הקרוב תצא לדרך מכירת המנויים של מכבי ת"א לקראת עונת .2019/20 זו היתה הח לטה לא פשוטה עבור הצהובים, שנכון לרגע זה עדיין חוששים שאצטדיון בלומפילד לא יהיה מוכן לפתיחת העו נה החדשה, למרות שהעירייה הצהירה כי התאריך הרשמי לפתיחה הוא 24 באוגוסט. האם האוהדים ימשיכו לנדוד לנתניה? האם האלופה תוכל לשחק באירופה בבית האמיתי שלה? ומה עם מצוקת החניה? התשובות, בפנים.

בשנים האחרונות לא קרה שקבוצה התעכבה כל כך הרבה זמן עם פתי חת מכירת המנויים, אבל במקרה של מכבי ת"א, היו לה הרבה סיבות וחששות מדוע לא לעשות את זה: שיווקית, ארגו נית, משפטית, ולא פחות חשוב - כלכ לית. במכבי ידעו שאם אין להם תאריך סופי לפתיחת בלומפילד, הם לא יוכלו לשווק מנויים לנתניה במחיר שידר שו עבור מנוי למגרש הביתי המשוד רג ביפו. "כשאתה מבקש מאוהד לשלם 1,400 או 1,500 שקלים על מנוי בא צטדיון חדש, שכולם רוצים להיות בו, זה הגיוני, אבל לא באצטדיון בנתניה", אמרו אצל האלופה.

ההערכות של אנשי מכבי ת"א מדב רות על כך שלבלומפילד הם ימכרו בין 17 ל 20 אלף מנויים העונה. אבל מה יקרה אם האצטדיון לא יהיה מוכן עד למחזור השני, שבו הצהובים צפויים לע רוך את משחק הבית הראשון? במועדון מביאים בחשבון את האפשרות הזאת, ולכן ינקטו אמצעי זהירות ויבצעו הת ניות למנויים בבלומפילד, כך שאם הק בוצה תצטרך להמשיך לשחק תקופה מסוימת בנתניה, בעלי המנויים הקיימים יקבלו עדיפות עד שהמעבר יתאפשר.

אז מה הסיכוי שהאלופה תפתח את העונה בנתניה? תלוי את מי שואלים. בעירייה, כמו גם הגורמים שקשורים לשיפוץ האצטדיון, בטוחים שבלומ פילד ייפתח בזמן, בין שבאופן חלקי או מלא. לטענתם, אפילו החשש בנוגע להשתלת הדשא לא קיים, כיוון שיושתל דשא היברידי שכבר נמצא בדרום ת"א. מנגד, הצהובים מעלים חששות נוספים: "גם אם העבודות יסתיימו בזמן, מי יב טיח שיתקבלו האישורים מהמשטרה וממשרד התמ"ת?".

הדבר היחיד שברור הוא שאת כל משחקי מוקדמות ליגת האלופות )ואם תודח אז גם בליגה האירופית( תערוך מכבי ת"א באצטדיון בנתניה. הצהובים רשמו את המגרש הזה ואת אצטדיון סמי עופר כאופציות שלהם לאירוח משח קיהם באירופה העונה, אבל אם יעפילו לשלב הבתים של ליגת האלופות או של הליגה האירופית ובמקביל בלומ פילד ייפתח, הם יוכלו לבקש מאופ"א לעבור למגרש ביפו. במקרה כזה, אופ"א תשלח נציגים שיערכו בדיקה לאצטדיון כדי לאשרו למשחקים. אם מכבי תעפיל לצ'מפיונס ובלומפילד לא יהיה מוכן, היא תארח בסמי עופר, כפי שעשתה בפעם האחרונה שהצלי חה להעפיל.

בין שייפתח בזמן ובין שבאיחור, בסופו של דבר בלומפילד ייפתח, ולצד החוויה וההתרגשות מהאצטדיון חדש מצפה לאוהדים סיוט לא קטן בכל הק שור לדרכי ההגעה לאצטדיון. זאת כמו בן לאור החסימות בשל העבודות על הרכבת הקלה שמתבצעות באזור, וחניה אפסית לכל מי שיגיע עם רכב. אחד החניונים שהיה באזור נסגר, ולמרות שכמות מקומות הישיבה באצטדיון הכ פילה את עצמה - מ 14.5 אלף ליותר מ 29 אלף - לא התווספה אפילו חניה אחת בודדת.

בעיריית ת"א, שם רוצים לעודד הגעה בתחבורה ציבורית, טוענים כי האוהדים יצטרכו לשנות את מנטליות ההגעה שלהם למגרש, ואולי בעתיד גם יוסיפו שאטלים, אך התוצאה צפויה, בוודאי בחודשים הראשונים: זו עומדת להיות קטסטרופה בכל מה שקשור לנגישות. גורם המעורה בפרטים העריך כי הפ קקים לבלומפילד במשחקים מול הקבו צות הגדולות יגיעו ליותר משלוש שעות ואמר בציניות: "האוהדים של מכבי עוד יתגעגעו לפקקים של נתניה".

 ?? צילום: עמי שומן ?? בלומפילד, בשבוע שעבר. לא במקרה התעכבה פתיחת מכירת המנויים
צילום: עמי שומן בלומפילד, בשבוע שעבר. לא במקרה התעכבה פתיחת מכירת המנויים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel