Israel Hayom

ג'ונסון או האנט: בריטניה בחרה מחליף למיי ● עדכונים שוטפים באתר וביישומון

היום ייוודע מי יחליף את ראש הממשלה תרזה מיי - בוריס ג'ונסון או ג'רמי האנט מתנגדי ג'ונסון כבר מכינים מרד נגדו: "הוא מופע קרקסי" ● עדכונים באתר וביישומון ●

- אלדד בק, כתבנו באירופה

ניצחונו הצפוי של בוריס ג'ונסון בבחירות הפנימיות להנהגת המפלגה השמרנית, ותוכניותיו להוליך את הממלכה המאוחדת לברקזיט ב־13 באוקטובר הקרוב גם ללא הסכם עם האיחוד האירופי, גורמים לקרע חמור בשורות מפלגת השלטון הבריטית.

לשורה המתארכת של שרים, שהודיעו על כוונתם לפרוש מתפקיי דם אם ג'ונסון יוכרז הבוקר מנהיגם החדש של השמרנים, הצטרף אתמול השר לענייני אירופה ואמריקה, סר אלן דאנקן, שהתפטר ושהכריז על כוונתו להעלות בבית הנבחרים בלונדון הצעה דחופה לסדר היום, בניסיון לחסום את מינויו של ג'ונסון לראש ממשלה במי קומה של תרזה מיי.

מאוימים מג'ונסון

דאנקן הבהיר כי אינו מוכן לכהן תחת "מופע קרקסי", כפי שהגדיר את התי נהגותו של ג'ונסון בעת שכיהן בעבר כשר חוץ. הוא הודיע שההצעה שביקש להעלות בפרלמנט נועדה לברר אם ג'ונסון נהנה מרוב שיאפשר לו להיכנס ללשכת רה"מ ברחוב דאונינג 10 כמחי ליפה של מיי. זאת, לפני שהאופוזיצי­ה תעלה הצעת אי אמון מצידה ביום חמיי שי, בטרם ייצאו חברי בית הנבחרים לפגרת הקיץ.

מיי עומדת כעת בראש ממשלת מיי עוט, ונשענת על תמיכתה של מפלגת ה"יוניוניסטי­ם" מצפון אירלנד. לפחות 20 חברי פרלמנט שמרנים הודיעו על כוונתם להפיל ממשלה בראשותו של ג'ונסון, גם במחיר אובדן השלטון. עם זאת, יו"ר הפרלמנט הבריטי הודיע שלא יאפשר לשר הפורש להעלות להצבעה את הצעתו הדחופה.

למרות ההתנגדות הגוברת לבחירתו הצפויה, הבהיר ג'ונסון כי הוא דבק בכי וונתו לעזוב את האיחוד האירופי בעוד כשלושה חודשים, והביע את ביטחונו בכך שניתן יהיה להשיג הסכם עם האיחוד עד למועד זה - למרות כישלון המאמצים עד כה - אם בריטניה תגלה מחדש את תחושת השליחות שלה. "אנחנו יכולים לצאת מהאיחוד בי13 באוקטובר ולבטח יש לנו את הטכנולוגיה לעשות זאת. אנחנו זקוקים כעת לרצון ולי רוח", כתב ג'ונסון ביומון "טלי גרף", "התעלמו מהפסימיסטי­ם - אם הצלחנו לשגר אדם לירח, נצליח גם לפתור את בעיית הגבול של צפון אירלנד".

הזדמנות הברקזיט

שני ראשי ממשלה לשעבר ממפלגת הלייבור, טוני בלייר וגורדון בראון, הצטרפו אתמול למתריעים מפני השי לכותיו הקשות של ברקזיט ללא הסכם על בריטניה - השלכות שלדברי בלייר יהיו "קשות מאוד עד קטסטרופליו­ת". מנגד, תומכיו של ג'ונסון במפלי גה השמרנית יצאו למתקפה תקשוי רתית, והבהירו שבריטניה התמודדה בעבר בהצלחה עם אתגרים גדולים וכי עליה לתפוס את ההזדמנויות הטמונות בברקזיט.

בתוך כך, הנהגת הלייבור התכנסה בלונדון לישיבת חיי רום לדיון בתלונות על הימי נעות צמרת המפלגה מטיפול בתלונות על מקרי אנטישי מיות. מפלגת האופוזיציה השלישית בגודלה, הליברי ליםידמוקרט­יים, בחרו אתי מול לראשונה באישה להנהיג אותם.

 ??  ??
 ?? צילום: רויטרס ?? בוריס ג'ונסון
צילום: רויטרס בוריס ג'ונסון
 ?? צילום: ?? ג'רמי האנט GettyImage­s
צילום: ג'רמי האנט GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel