Israel Hayom

דו"ח: רק 66% מהתינוקות בני השנה מחוסנים

היום - האחיות יפתחו בשביתה, חשש לשיבושים בבתי החולים

- מיטל יסעור בית אור

הטיפול בגיל הרך, חיסונים ובדיקות גדילה, מדורגים כגרועים ביותר במדדי איכות הטיפול במערכת הבריאות היש ראלית שמתפרסמים היום. בדו"ח, שמפרסם משרד הבריאות, נכללים 75 מדדים לאיכות הטיפול בבתי החולים הכלליים, הגריאטריים והפסיכיאטר­יים, בטיפות החלב ובחברות האמבולנסים.

טיפות החלב לא עומדות ביע דיהן - רק 66% מהפעוטות בני השנה מחוסנים נגד חצבת ומחלות נוס פות, בעוד היעד הוא .75% רק 41% מהתינוקות נבדקו בדיקה ראשונה בטיפת חלב בתוך שבועיים מהלידה - בדיקה חיונית לגילוי מוקדם של בעיות בריאות ולהדרכת ההורים - בעוד היעד הוא ש 75% מהתינוקות ייבדקו מוקדם ככל האפשר.

ברוב המדדים, הטיפול בטיפות החלב של קופות החולים כללית ומכבי ובאלו של משרד הבריאות - משיג ציונים טובים יותר מהטיפול בטיפות החלב של לאומית, עיריית תל אביב ועיריית ירושלים.

התקף לב? ברוב בתי החולים בי שראל 90% מהחולים יעברו צנתור בתוך 90 דקות, אך בברזילי באש קלון, לדוגמה, רק 80% מהחולים מצונתרים תוך זמן קצר, בזיו בצפת 87% ובהלל יפה שבחדרה .88%

כשמגיעים לחדר המיון כואבים, חרדים ומבולבלים, כל דקה קוב עת. אלא שמשרד הבריאות עדיין לא הציב יעד מדידה לבתי החולים. עם זאת, בשנתיים האחרונות מחצית מהחולים עברו מיון ראשוני, בד"כ על ידי אחות )"טריאז'"( בתוך עשר דקות מהגעתם.

בתי החולים הזריזים ביותר מקרב בתי החולים הבינוניים והגדולים הם לניאדו )מחצית מהמגיעים למיון עוברים בדיקת אחות בתוך 4 דקות(, זיו ,(5) שערי צדק ,(5) אסף הרו פא וכרמל .(9) האיטיים ביותר הם הדסה עין כרם ,(15) הר הצופים ,(14) איכילוב ומאיר .(13) שיבא לא הע ביר נתונים.

מחצית מהמטופלים בישראל עו ברים בדיקת הדמיה בתוך 29 דקות - שיפור לעומת 55 דקות בתחילת המדידה ב 2015 ו 33 דקות ב .2017 עם זאת, זמן הבדיקה החציוני בחו לים צעירים, עד גיל ,54 ארוך יותר - 34 דקות. המלצת איגוד השבץ האמריקני היא ביצוע בדיקת הד מיה CT) או (MRI בתוך 25 דקות.

בתי החולים שבהם משך ההמתנה החציוני עד לבדיקת הדמיה במקרה של שבץ הוא הקצר ביותר הם זיו בצפת 20) דקות( ונהריה .(21) עם זאת יש בתי חולים שבהם זמני ההמ תנה נותרו ארוכים: מאיר 40) דקות( יוספטל ,(48) אסף הרופא ,(43) וול פסון והעמק .(41)

רק 85% מהמטופלים לאחר ניתוח במעי הגס מקבלים טיפול אנטי ביוטי למניעת זיהומים, כאשר היעד הנדרש הוא .90% בזיו רק כ 50% מקבלים אנטיביוטיק­ה ובגליל שב נהריה כ 60% בלבד.

סגן שר הבריאות הרב יעקב לי צמן, סיכם: ״אני שמח שהמערכת ממשיכה להשתפר ואף הגיעה השנה לשיאים חדשים".

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel