Israel Hayom

נתניהו בזירת הפיגוע: "ידנו תשיג את הרוצחים"

גל תגובות בעקבות הפיגוע הרצחני ● הנשיא ריבלין: "נפעל ביד קשה וחסרת פשרות למען שלום אזרחינו בכל מקום" ● הסופר דויד גרוסמן, שספרו נמצא על גופת דביר ז"ל: "ליבי עם המשפחה"

- אריאל כהנא, יורי ילון, דניאל רוט אבנרי ואפרת פורשר

הרצח הנורא של החייל דביר שורק ז"ל איחד את המער כת הפוליטית בתגובות כאב - לצד ניחומים לבני המשפחה וחי זוק כוחות צה"ל.

נשיא המדינה, ראובן )רובי( רי בלין, הגיב לפיגוע הרצחני ואמר: "תפילותינו נתונות בכאב ובזעזוע למשפחת החייל אשר נרצח בידי בן עוולה. הלב דואב על זיו הע לומים שנגדעו ברשע ועל אובדן החיים הקצרים וישרי הדרך. נחזק את ידי כוחות הביטחון כולם, הדו לקים אחר המרצחים, ולא נשקוט עד אשר נשיגם. מול הטרור הנו רא נפעל ביד קשה וחסרת פשרות למען שלום אזרחינו בכל מקום אשר יהיו".

"ידנו תשיג את המחבלים ונבוא איתם חשבון", אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בשדה ליד מגדל עוז, שבו נרצח דביר שורק ז"ל. ראש הממשלה שלח תנחומים למשפחת שורק: "אמרתי הבוקר שארץ ישראל נקנית בייסורים. איבדנו כאן את דביר, בן יקר, מש פחת שורק איבדה את הסבא לפני שנים אחדות. ליבנו איתם. אנחנו מחבקים אותם בשעתם הקשה".

ראש הממשלה אמר שהגיע לזי רה מהקריה בתל אביב, שם קיבל עדכונים שוטפים ותדרוך של ראש השב"כ. "התשובה שלנו למרצחים היא כפולה: הם באים להרוס ואנ חנו בונים. ידנו תשיג אותם ונ בוא איתם חשבון. החקירה מתק דמת והיא בעיצומה. אני יכול רק לומר לכם שרואים כאן את הסיבוב שהרכב עשה אחרי מעשה הפשע והרצח. אני רוצה לציין שבשנים האחרונות כוחות הביטחון בהנה גת השב"כ מצאו את כל המרצחים, ואין לי ספק, על סמך מה ששמעתי, שנשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיע אתמול לגוש עציון והגיב לרצח: "המחבלים מבקשים לחזור ולפגוע בתושבי גוש עציון ובכל אזרחי יש ראל. הם לא יצליחו לשבור את חו סננו. צה"ל וכוחות הביטחון ירדפו אותם וישיגו אותם - חיים או מתים. לא רחוק מכאן, הזירה שבה נרצח הבוקר רב"ט דביר שורק ז"ל, נחטפו ונרצחו לפני חמש שנים שלושת הנע רים, גיל עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, זיכרונם לברכה. המחבלים חשבו אז שיחלישו את תושבי גוש עציון, אך התושבים המשי כו להתחזק ואזרחי ישראל כולם הוסיפו להתאחד. זה מה שיקרה גם הפעם, אחרי הרצח הנפשע הזה.

"אנחנו מחבקים את מש פחתו, מחזקים את קרוביו ומחויבים להמשיך את דרכו של דביר - דרך של נועם הליכות, למי דה, ציונות במלוא תפארתה. אנו כואבים את לכתו של דביר ונמשיך את דרכו".

יו"ר מפלגת העבודה גשר ושר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ, אמר: "מזועזעים מהחדשות הקשות מגוש עציון על מציאת גופתו של חייל צה"ל, תלמיד ישיבת הסדר, שנרצח באכזריות. אני מחזק את כוחות הביטחון במאמציהם לתפוס בהקדם את המחבלים. אנו מחזקים את המשפחה שאיבדה את היקר לה ושולחים תנחומים מעומק ליבנו".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר: "בנימין אבלה ודואבת הבוקר על הירצחו בידי מחבלים שפלים של חייל צה"ל ותושב בנימין. הק לות הבלתי נסבלת שבה יכול מחבל לרצוח עלם חמודות צריכה לזע זע את מדינת ישראל כולה. אנחנו מצפים ובטוחים שכוחות הביטחון יפעלו בכל הכוח למציאת הרוצחים ולחיסולם".

באירוע לזכרה של אשת נשיא המדינה, נחמה ריבלין ז"ל, התייחס אמש הסופר דויד גרוסמן לרצח דביר ז"ל. "לבי לבי להוריו, למ שפחתו ולכל אוהביו. הם עומדים כעת, ואני אומר זאת מתוך ניסיון, בתחילתה של דרך ארוכה וקשה מאוד. נער כל כך מיוחד וחד פעמי שיאיר להם את הדרך באבלם". גו פתו של דביר נמצאה כשהוא אוחז בידיו ספר של גרוסמן, אותו קנה כמתנת סיום שנה לרבו. גרוסמן הוא אב שכול, שאיבד את בנו אורי ז"ל במלחמת לבנון השנייה.

הנשיא ריבלין: "הלב דואב על זיו העלומים שנגדעו ברשע ועל אובדן החיים הקצרים וישרי הדרך. נחזק את ידי כל כוחות הביטחון הדולקים אחר המחבלים"

 ??  ?? ראש הממשלה בזירת הפיגוע בגוש עציון
ראש הממשלה בזירת הפיגוע בגוש עציון
 ??  ?? בני גנץ בגוש עציון, אתמול
בני גנץ בגוש עציון, אתמול
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? הסופר דויד גרוסמן
הסופר דויד גרוסמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel