Israel Hayom

דרכים לקליטה קלה ונכונה באדיבות ד"ר עדה בקר

-

בחירת גן - חשוב לבצע בדיקה יסודית של כמה גנים, להשתתף בפעילות ולצפות בה, לראות אם הסביבה נראית בטוחה ואם המקום מצויד היטב. מעל לכל, חשוב להתרשם מהגננת ולהרגיש שניתן לתת בה אמון.

הכנה מוקדמת להורים ולילד - הורים צריכים לדעת שהתקופה הראשונה בגן תדרוש מהם זמן נוסף וגמישות מבחינת העבודה, ועליהם להיות פנויים רגשית ופיזית. ההורה צריך להיות מוכן לתהליך הדרגתי שאין טעם להאיץ אותו, על כן חשוב לנצל את הזמן שההורה שוהה במעון כדי להתמקד בילד ולהכיר את הגן.

טקס פרידה - פעילות מוכרת החוזרת על עצמה משדרת לילד תחושת יציבות וביטחון. הטקס צריך להיות מאוד קצר: להגיע, להיכנס, לתת נשיקה, להגיד שלום ולצאת.

ביטחון ביכולת של הילד

להסתדר - חשוב שההורה יאמר לעצמו כי הוא בטוח שהילד יתרגל. ילדים משקפים את רגשות החרדה של הוריהם, כשהם יירגעו - גם הילד יהיה רגוע.

חיזוק הילד על ההתמודדות - אפילו אם הילד מקבל את ההורה בסוף היום בבכי, חשוב להחמיא לו על כך שהצליח להישאר לבד כל היום. לפעמים בכי בפגישה המחודשת עם ההורה משמעותו: "תדעו לכם שהיה לי קשה אבל התמודדתי, ועכשיו אני יכול לחזור להיות קצת תינוק".

התעניינו רק באספקטים החיוביים

שיש במעון – שאלו את הילד במה הוא שיחק ומה עשה ולא שאלות שליליות כמו: האם הרביצו לך היום?

אל תכעסו על הילד בשל הצורך שלו

בקרבה אליכם - יש ילדים שנדבקים פיזית להורה אחרי הגן והדבר מעורר קושי. חשוב שתבינו שזו הדרך של הילד למלא את המצברים הרגשיים שהתרוקנו במשך היום. אל תערכו שינויים נוספים בחיי הילד בתקופת ההסתגלות לגן – עדיף לא להתחיל גמילה מחיתולים או לעבור דירה.

אל תבטיחו לילד ממתקים, צעצועים

או כל שוחד חומרי – כשאתם לוקחים אותו מהגן אל תבטיחו שוחד. עבור בנייה טובה של מערכת היחסים, הפרס הגדול ביותר הוא שחזרתם לקחת אותו. מספר מצומצם של אנשים יביאו ויחזירו את הילד - ילדים נכנסים לחרדה כשהם לא יודעים מי יבוא לקחת אותם.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel