Israel Hayom

סכנת עשרות ישראלים בבידוד לאחר שנפגשו עם הנגיף התיירים הקוריאנים •"מאות היו איתם במגע" הקורונה בישראל

דריכות שיא לנוכח הימצאות הקורונה בקרב המשלחת הקוריאנית ● כ 90 תלמידים ייכנסו לבידוד לאור החשש שבאו עימם במגע ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הפוטנציאל להימצאות חולה קורונה בישראל גדל משמעותית" ● חייבים בידוד: מי ששהו יותר מ 15 דק' ובמרחק של עד 2 מטרים

- מיטל יסעור בית אור, דניאל סיריוטי, גדי גולן ונועם )דבול( דביר בהכנת הידיעה השתתפו: דן לביא ושמעון יעיש

החשש התממש: לפחות 9 קוריאנים שביקרו בארץ נמצאו חולים, 30 תלמידים מב"ש ו 60 מקריית חיים הועברו לבידוד ● ישראלית שהוחזרה מיפן נדבקה; ייתכן שנוסעים נוספים מהספינה חלו ●

"הפוטנציאל להימצאות חולה קורונה בישראל גדל משמעו תית", כך אמר אמש מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, "אנחנו מעריכים שמאות אנשים היו במגע עם קבוצת התיירים וקוראים לציבור - אל תיקחו סיכונים מיותרים".

קבוצה של 39 צליינים מדרום קוריאה ביקרה בישראל בתאריכים 15-8 בפברואר, ואתמול דווח כי תשעה מחברי הקבוצה נדבקו בקו רונה. אף שהזמן שבו נדבקו עדיין לא ידוע )וייתכן שגם לא ייוודע(, הוחלט לנקוט אמצעי בטיחות.

במשרד הבריאות הנחו כי "כל מי שהיה במגע צמוד עם התיירים )פחות מ 2 מטרים(, למשך 15 דקות לפחות, מחויב להיכנס לבידוד בית למשך 14 ימים, ואם יתחילו להתפתח תסמיני מחלה כמו חום מעל 38 או תסמיני שיעול, יש לפנות לעזרה רפואית".

עוד נמסר כי "כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להיכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה )חום מעל ,38 שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים(".

בר סימן טוב הוסיף: "אנחנו מצ פים מהאנשים להיענות להנחיות שלנו לבידוד בית לא בגלל הסיכון להיענש, אלא כי מי שלא ייענה מסכן את בני משפחתו ואנשים אחרים במ דינה". פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירו תי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה: "אנחנו מניחים שיש אנשים עם סימפטומים קלים שקודם לכן שלא חשבו שיש סיבה לבדיקה. עכשיו אותם אנשים שיודעים שהיו במגע עם חברי הקבוצה יודעים ללכת ולהבדק".

חברי הקבוצה הס תובבו בשורה ארוכה של אתרי טבע, מלונות ומסעדות בכל הארץ, ובהם מצדה, ירושלים, קיסריה, עין גב וחב רון. עם זאת, אתמול עד לשעות הערב לא פרסם משרד הבריאות את פרטי הטיסה שע ליה חזרו התיירים לד רום קוריאה, ולא פרסם אמצעי זהירות או בדיקה למי שהיה על טיסה זו ובא במגע עם החולים.

סוגרים את השערים

בתוך כך, 20 עובדי רשות הטבע והגנים שהיו במגע עם התיירים מקו ריאה הונחו להישאר בבידוד ביתי עד 26 בחודש. מהרשות נמסר: "העוב דים חשים בטוב, ללא סימנים חריגים. רשות הטבע והגנים ממשיכה לשמור על קשר רציף עם משרד הבריאות ולפעול בהתאם להנחיות. כלל אתרי רשות הטבע והגנים פתוחים".

חברי המשלחת בי קרו גם בשטחי הרשות הפלשתינית. ממשרד הבריאות הפלשתיני נמסר כי טרם אות רו פלשתינים שהיו במגע עם חברי הקבוצה הקוריאנית ונדבקו בנ גיף, וכי לפי שעה טרם אותרו מקרים של היד בקות בנגיף הקורונה בשטחי הרשות.

בהמשך להתפתחויות, במשרד הב ריאות הוחלט לאסור כניסת אזרחים זרים מדרום קוריאה ומיפן, שתי מדינות שמספר חולי הקורונה בהן נמצא במגמת עלייה. ישראלים שמגיעים ממדינות אלה מתבקשים לשהות בבידוד יזום במשך שבועיים. בימים הקרובים תתקבל החלטה גם בעניין החוזרים מטייוואן. בכל המדינות הללו מספר החולים בקורונה נמצא במגמת עלייה. הנחיות דומות לכניסה לבידוד בית כבר קיימות לגבי החוזרים מסין, מתאילנד, מהונג קונג, מסינגפור וממקאו.

יש לציין כי בישראל יש קבוצות נוספות של צליינים קוריאנים, כך שייתכן כי בימים הקרובים יתגלו מקרים חדשים של הידבקות בנגיף.

צוותי ליווי לתלמידים

המשלחת הקוריאנית הכניסה לטי רוף מערכות את מערכת החינוך בעק בות החשש שתלמידים נדבקו בנגיף. כ 30 תלמידים מבית הספר מקיף טו ביהו בבאר שבע וכ 60 תלמידים מח טיבת הביניים דגן בקריית חיים ייכנסו לבידוד. בבאר שבע התפשטה הידיעה על המקרה, ומורים רבים הביעו דאגה, וחלקם אף התקשרו להודיע שלא יגי עו לבית הספר. "אני בהיסטריה מטו רפת", סיפרה מורה ממקיף טוביהו, "ההיסטריה היא גדולה מכיוון שמ ספיק שאחד או שניים מהמורים או מהתלמידים נדבקו, כדי להדביק רבים אחרים". בעקבות האירוע הורה מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, למנות צוות ליווי לתלמידים. הצוות יכלול יועצים חינוכיים ופסיכולוגי­ם, צוות בריאות וצוות שידאג להעמיד אמ צעים מקוונים כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם ולתת להם בימי הבידוד את המענים הלי מודיים הנדרשים.

 ?? צילום: דוברות מד"א ?? אין כניסה בנתב"ג
צילום: דוברות מד"א אין כניסה בנתב"ג
 ?? צילום: קוקו ?? חדרי הבידוד בשיבא
צילום: קוקו חדרי הבידוד בשיבא
 ??  ??
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? פרופ' סיגל סדצקי ומשה בר סימן טוב
צילום: גדעון מרקוביץ' פרופ' סיגל סדצקי ומשה בר סימן טוב
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel