Israel Hayom

מסיר את הכפפות

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן בראיון ללא מעצורים ל"שישבת": "יש אנשים שלא מצליחים לבלוע חרדי בעמדה כזו" ● על מדיניות המשרד נגד הקורונה: "חשבתי שיש החמרות שלא היה בהן צורך"

- יהודה שלזינגר כתבנו הפוליטי

שר הבריאות ליצמן בראיון לוחמני: "מתחו עלי ביקורת כי אני חרדי עם שטריימל"

אחרי הפצצה שהטיל בת חילת השבוע על הרצון שלו לעזוב את משרד הבריאות בצל מגיפת הקורונה, מסיר שר הב ריאות יעקב ליצמן את הכפפות, ובראיון שיפורסם מחר במגזין "שישבת" הוא מדבר בגילוי לב על הנגיף, על הביקורת נגדו ועל ההישגים שהצליח להביא במשרד שהיה בעבר אפור וזניח.

ליצמן אומר כי מדיניות המש רד נגד הקורונה היתה מדיניות של החמרה "לפעמים", כלשונו, "חשבתי שיש החמרות שלא לצורך. היו של בים שבהם חשבתי שהלכו יותר מדי רחוק. למשל, לא חשבתי שהולכים להיות 10,000 מתים, כמו שאנשי המקצוע אמרו. ככה הם ראו בה תחלה, לפי איך שהנתונים רצים. אמרתי את דעתי בדיונים סגורים".

ליצמן טוען כי הביקורת נגדו היא בשל היותו חרדי. לדבריו, "יש אנ טישמים שראו אותי עם שטריימל, וזה מה שהפריע להם". הוא מוסיף כי "בעיתונים לא התייחסו לתוכן הדברים שאמרתי. האם יש מישהו שכתב שאני הראשון שחסם את הכ ניסה לארץ? אף אחד. זה לא עניין אותם. עניין אותם למה באתי עם שטריימל. שטריימל לובשים בשבת ובמוצאי שבת. למה? ככה אני. לא מתבייש בזה. בגלל זה צריך ללעוג?"

ליצמן נשאל אם לדעתו עשה טעויות סביב הקורונה. "כל אדם עושה טעויות", הגיב שר הבריאות היוצא, "יכול להיות שבבני ברק הייתי צריך לטפל בצורה אחרת. יכול להיות שלא היה צריך סגר. יכול להיות שהייתי צריך לסגור רק שכונות שנגועות, ולא את כל העיר, כמו שעשו בירושלים וכמו שעושים היום בבית שמש".

לראייתו, "לא היה צריך לסגור את כל העיר. האנטישמיות שהגיעה בגלל הסגר נוראית. אמרו על החר דים שהם מזוהמים, הכלילו על כל החרדים. אם היינו סוגרים שכונה, זה היה עובר כמו בירושלים. לא היתה אנטישמיות כזאת נגד החרדים".

ליצמן טוען כי "גם הביקורת נגדי היתה על הרקע הזה. אנשים לא יכו לים לבלוע חרדי בעמדה כזאת, זה לא עובר להם בגרון".

 ??  ??
 ?? צילום: אורן כהן ?? השר ליצמן
צילום: אורן כהן השר ליצמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel