Israel Hayom

זוועה: רצח את אשתו לעיני ילדיהם שניסו להדוף אותו

רצח ידוע מראש: החשוד, תושב חולון, שריצה מאסר בגין עבירות אלימות במשפחה ושוחרר - דקר את אישתו בערב יום העצמאות והודה במעשה ● שירות המבחן הזהיר: "הנאשם מסוכן"

- אבי כהן

מאנדפרו אלאזה, בן 37 מחוו לון, אסיר ברשיון ששוחרר מהכלא לפני כחודש וחצי, חשוד כי רצח בערב יום העצמאות את אשתו מאסטוול בת הו13 ככל הנו ראה לעיני ילדיהם, שניסו להציל אותה. האירוע התרחש בחדר המו דרגות בבניין שבו הם התגוררו.

אלאזה נתפס שעות אחדות לאחר הרצח בזכות ערנותם של אזרחים והודה במעשה. ביום שלישי בשעה שבע לפנות ערב, התקבל דיווח במוקד מחוז תל אביב על אירוע אלימות ברחוב הערבה בחולון. צוותי משטרה הגיעו בתוך דקות ספורות למקום ובחדר המדרגות אותרה אישה עם סימני דקירה קשים בפלג גופה העליון. שעה קלה לאחר מכן סנ"צ בועז חממי, קצין אח"מ מרחב איילון סיפר: "משטרת ישראל מנהלת מצוד נרחב אחרי החשוד, אסיר משוחרר שנכלא באוגוסט 2019 בגין עבירת אלימות חוזרת נגד בת זוגו והשתחרר לפני חודש. אחרי שחרורו מהכלא הוא חזר לגור איתה".

זמן קצר לאחר הרצח פרסמה המשטרה את שמו ותמונתו של הבעל החשוד ברצח, וכעבור שעות אחדות הבחינו כמה אזרחים ערניים בחשוד ברחוב מנחם בגין בחולון, יצרו קשר עם המשטרה ואלה הגיעו ועצרו אותו. במהלך חקירתו, לטענת המשטרה הוא כאמור הודה במיוחס לו וסיפר כי עשה זאת מפני שקינא לה וחשב כי היא מנהלת מערכת יחסים עם חבר שלו. רק לפני כחודשיים וחצי, כאשר שופט בית משפט השלום בת"א, ירון גת, גזר את עונשו של אלאזה שהורשע בתקיפה הגורמת חבלה של ממש לבת זוג, הסתפק השופט גת, ברף התחתון של העונש - 10 חודשי מאסר למרות שבאותו דיון נאמר על אלאזה כי "שירות המבחן התרשם מיכולת מוגבלת של הנאשם להכיר בעומק הבעייתיות של בחירותיו", לכן זה לא הפתיע רבים כאשר בערב יום העצמאות הוא דקר אותה למוות.

בגזר הדין הסביר השופט ירון גת מדוע מיקם את עונשו של אלאזה בתחתית מתחם העונש ההולם, בין השאר ציין כי המנוחה אינה חוששת עוד מבעלה. "לחומרה שקלתי את העובדה כי הנאשם לא נטל חלק בטיפול שיקומי כלשהו ולפיכך אף שירות המבחן התרשם כי יש סיכון להישנות העבירות, עד אשר יעבור הנאשם טיפול אינטנסיבי...מנגד יש להביא בחשבון כי הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה, וזאת אף ללא הסדר עונשי בעניינו, וכך חסך בזמן שיפוטי יקר. יש לשקול לקולא את העובדה כי לנאשם אין עבר פלילי קודם".

במחלקת הרווחה הכירו היטב את האישה, שאף שהתה במקלט לנשים מוכות, שאותו עזבה מרצונה. בזמן האחרון, כך התברר, היא פנתה לסיוע המשפטי ובדקה אפשרות להתגרש ממנו, אך לבסוף חזרה בה. זמן קצר לאחר שחרורו, בסיוע קרובי משפחה, חזר להתגורר בבית וכאמור בערב יום העצמאות רצח אותה.

השופטת טל פישמן לוי: "רצח אכזרי ביותר שבוצע לעיני ילדים קטנים וזאת לאחר שהחשוד שוחרר חודש וחצי טרם האירוע מהכלא בגין אלימות כלפי אותה אישה. בנסיבות אלו, אני קובעת כי נשקפת מסוכנות גבוהה מאוד שלא ניתן להפיגה בחלופת מעצר בשלב זה".

עו"ד יורסלב מץ שמייצג את אלאזה: "אנו נמצאים בשלבים ראשונים של החקירה. מצבו הנפשי של החשוד קשה, ואנו סבורים שיש להפנות אותו לבדיקה פסיכאטרית. לצערנו, בית המשפט דחה את בקשתנו". מעצרו הוארך עד יום שישי הבא.

 ??  ?? זירת הרצח בחולון. מעצרו של החשוד הוארך עד שישי הבא
זירת הרצח בחולון. מעצרו של החשוד הוארך עד שישי הבא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel