Israel Hayom

פסטיגל פנטזיה

שידורי יום העצמאות, כל הערוצים

- גדי סולומון עובר מסך

יום העצמאות ה 72 למדינת ישראל ייזכר כיום הולדת אחר. בלי ההמונים ברחובות, בלי צריבות בעיניים מספריי קצף, בלי לחשב כמה הרוויחו האמנים בבמות ובלי זיקוקים שמבריחים פוסט טראומטים וכלבים אל מתחת למיטות. בסך הכל לא כל כך רע.

באין יכולת להצטופף ולהזיע יחד בחוץ, זכתה הטלוויזיה לע דנה שכמוה לא היתה לה במשך שנים ביום העצמאות, ומלבד מי שהיה אחראי למנגל, כנראה כל השאר היו מול המסך. מעבר למנה הקבועה והמתבקשת של "גבעת חלפון אינה עונה", "הלהקה" וסרטי אורי זוהר, השנה יותר מתמיד צפו אנשים בטקס המשואות שהיה בסימן חיבורים.

השנה זכה טקס המשואות לשיעורי צפייה גבוהים במיוחד (43.1%) והביא איתו כמה רגעים שעוד ייזכרו כאן לזמן מה. אסתר רדא וגיא זו ארץ הנחו את הטקס לפי הפרוטוקול, והיו מתוחים ונרגשים. גיא, שכבר הפך בן בית בסלון שלכם ומנחה את ההפ קות הגדולות של רשת )"האח הגדול", "הישרדות"(, נראה דרוך על רקע הלפידים הבוערים, ולרגע זה נראה כמו עוד טקס הדחה במועצת השבט.

בעקבות האחדות אפילו לא היתה מחלוקת לגבי נאום ראש הממשלה בטקס, שהפך לקליפ בשל המצב. בני גנץ בתפקידו החדש כיו"ר הכנסת נתן הופעה ראשונה, ובאופן יוצא מהכלל מהמצופה במעמד זה, הזכיר את השבויים בעזה.

אחרי שהסתיים החלק של הדלקת המשואות, עברנו לחלק האמ נותי שנראה יותר כמו פסטיגל פנטזיה. מופע מרהיב ואבסורדי של אורות וצלילים, רקדנים וזמרים, כולם מרימים לעם ישראל כשברקע, במרחק קצר מאוד מהם, קבור אדם שחזה את המדינה אבל בחיים לא היה חוזה את החגיגה שעושים לו על הראש בכי כובם של שירי מימון, נסרין קדרי, ירדנה ארזי, שמעון בוסקילה, נועה קירל ועדן חסון, שלא יכול היה להיות יותר רלוונטי עם "אין יותר מועדונים".

הטקסט הסתיים בקריאה לצאת למרפסות ולשיר "חי, חי, חי" - ובכך נעשה עוד ניסיון לסחוט את הטרנד שמוצה דקה אחרי שה תחיל. לפחות אצלי בשכונה הקריאה זכתה להתעלמות מוחלטת.

אבל עם כל הכבוד לאחדות ולחיבורים, הקרב הגדול של ערב העצמאות היה בין האיחוד הלאומי של אייל "מגיע לי להדליק משואה" גולן ועומר אדם ברשת לבין "לא נפסיק לשיר" עם שלל אמנים וכוכבים בקשת. אי אפשר להתעלם מההתנגדות שהתעוררה לקראת הופעתו של גולן ברשת, שיצרה הד תקשורתי, וגם קשה לאמוד את ההשפעה שלה. כך או כך, זה היה אחד המופעים המו שקעים של רשת, שבו שוב הוכיח עומר אדם שהוא יודע להרים, אלא שהפעם הוא עשה את זה תוך כדי שהוא משאיר אבק לגולן.

בינתיים, בקשת אסי ורותם לא נשארו פראיירים, וכשהם חמו שים בשירי מימון )יש ערוץ שבו היא לא הופיעה בעצמאות?(, במשה פרץ ובאחרים, הרימו את האולפן וכנראה גם אתכם בבית. המספרים שהגיעו למחרת בטח לא גרמו לחגיגות ברשת: "לא נפ סיק לשיר" ,20.7% גולן ואדם .12.7% לרשת נותרה רק "הישרדות".

סימן נוסף שאנחנו בדרך לחזרה לשגרה קיבלנו בהפסקת הפר סומות. המפרסמים חזרו למסכים ואולי אתכם זה מעצבן, אבל זאת תעשייה חשובה שמפרנסת באופן ישיר ועקיף עשרות אלפי אנשים.

בגלל הקורונה והעובדה שאנשים נאלצו להישאר בבתים, יום העצמאות 2020 היה מפגן הכוח של הטלוויזיה - מי יותר חזק, מי יותר גדול ומי יותר מעניין. ברוח התקופה, אולי זה הזמן לדבר על חיבורים.

 ??  ?? "שידורי יום העצמאות". ריקודים ליד הקבר של הרצל
"שידורי יום העצמאות". ריקודים ליד הקבר של הרצל
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel