Israel Hayom

עוד אחת נפלה

"העונה לא תוכל להימשך" ● כך חיסל אדואר פיליפ, ראש ממשלת צרפת, את התקוות לחידוש הליגה בארצו ● כעת נותר להחליט מי אלופה, מי יהיו היורדות והעולות ומי ישחקו במפעלים האירופיים

- דור הופמן

תקוות הכדורגל הצרפתי שניתן יהיה לחדש את האימונים ב־11 במאי ואת המשחקים ב־71 ביוני התנפצו ביום שלישי, כשראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ הבהיר במסיבת עיתונאים כי "יהיה בלתי אפשרי לקיים אירועי ספורט באולמות סגורים או במקומות פתוחים, או לקיים ספורט עם מגע עד ספטמבר".

על מנת להסיר ספק, ראש הממשלה היה ספציפי בנוגע לכדורגל: "עונת 2019/2020 בספורט וגם בכדורגל לא תוכל להימשך כסדרה". כך, כמו הליי גה ההולנדית, גם הליגה הצרפתית סיימה את העונה עוד לפני שהגיעה לסיומה המקורי.

"יש היגיון בהחלטה", אמר מאמן מאי רסיי אנדרה וילאש בואש, "אבל הביטול יוצר בעיה כלכלית קריטית, המועדונים זקוקים לכסף כדי לשרוד". כמו בליגות גדולות אחרות, גם בצרפת נתח גדול מההכנסות מגיע מזכויות השידור, ובלי כדורגל - המצב לא טוב.

נכון לשלב זה, ההתאחדות הצרפתית לא פרסמה הודעה שעושה סדר בבלאגן, ולא חסר כזה. הודעת ראש הממשלה שמה סוף לתוכניות לחזור ביוני ולסיים את העונה ביולי, ויש לכך השלכות. על ראשי הליגה לקבוע אם יש אלופה, מה תהיה זהות היורדות/עולות, כיצד יחולקו הכרטיסים למפעלים האירופיים וכו', וכפי שהדגימו ההולנדים - כל החלטה תעורר מחלוקות.

אופ"א המליצה להתאחדויות לפי עול באופן כמה שיותר הוגן, אבל זה לא פשוט. אפשר ללכת לפי המיקום בטבלה אחרי 28 המחזורים ששוחקו, אך יש קבוצות עם משחק חסר ויש כאלה ששיחקו פעמיים מול פ.ס.ז' בזמן שאחי רות לא. אופציה אחרת היא לפעול לפי מצב הטבלה אחרי סיבוב משחקים אחד.

כל אופציה מייצרת תוצאות אחרות ומתנגדים אחרים. לפי דיווחים, בוועידה בין ראשי הקבוצות התנהל ויכוח סוער במיוחד בין נשיאי ליון ומארסיי.

מקור הריב, שלא במפתיע, נוגע להשתתפות בליגת האלופות בעונה הבאה. כרטיס למפעל שווה 15 מיי ליון יורו, ובמצב הנוכחי שום קבוצה לא רוצה לפספס אותו.

כרגע מצבה של מארסיי השנייה טוב בהרבה משל ליון שבמקום השביעי, ולכן נשיא ליון, ז'אן מישל אולאס, נחוש לסיים את העונה ולא להרים ידיים בלי קרב. אלא שלפני ליגת האלופות של העונה הבאה, יש את בעיית ליגת האלוי פות הנוכחית. אופ"א הדגישה שבכוונתה להמשיך את המפעל בחודשי הקיץ, ולי צרפת שתי נציגות במפעל: ליון, שגברה 0:1 על יובנטוס במשחק הראשון של שמינית הגמר, ופ.ס.ז', שגברה על דוי רטמונד בתצוגה מרשימה ואחרי ארבע שנים עברה את שמינית הגמר.

החלטת הממשלה קובעת שהקבוצות הללו לא יוכלו לארח משחקים אירופיים, אך לפחות מבחינת פ.ס.ז' זה מכשול שאפשר להתגבר עליו. "אם אי אפשר לשחק בצרפת, נארח בחו"ל", אמר הני שיא נאסר אליחליפי. על הנייר הפתרון נחמד, אך במציאות הקבוצה של תומאס טוכל תגיע למשחקים מבלי ששיחקה כדורגל במשך חמישה חודשים.

בספרד מתכוננים לחזרה

הליגה הספרדית אמורה לחזור לאימונים בימים הקרובים כדי לחדש את העונה באמצע חודש יוני.

באיטליה, שר הספורט וינצ'נזו ספאי דפורה הביע פסימיות בנוגע לחידוש העונה: "אם הייתי נשיא מועדון הייתי מתרכז בעונה הבאה".

 ?? צילום: רויטרס ?? אמבאפה. איך ההחלטה תשפיע על פ.ס.ז' בליגת האלופות?
צילום: רויטרס אמבאפה. איך ההחלטה תשפיע על פ.ס.ז' בליגת האלופות?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel