Israel Hayom

"אנחנו מפחדים, כל שיעול ועייפות ישר חושבים שנדבקנו"

התלמידים בגימנסיה העברית בירושלים מפנים אצבע מאשימה כלפי בית הספר: "לא התייחס להנחיות" ● כ 700 מאנשי ביה"ס נבדקו במתחם בדיקות בטדי ● מנהל הגימנסיה: "נדע להתמודד עם זה"

- יורי ילון בהכנת הכתבה השתתף נועם )דבול( דביר

אחרי שנשמנו לרווחה יח סית וחזרנו לשגרה, דאגת הקורונה שוב כאן, ובגדול.

שגב בן גיא, בן ,13.5 תלמיד כיתה ח' בבית הספר הגימנסיה העברית, הוא אחד מתלמידי הגימנסיה שנ דבקו בנגיף. שגב אמר ל"ישראל היום": "עשיתי בדיקת קורונה, וביום שישי הודיעו לנו שנדבקתי. אין לי תסמינים אבל זה מלחיץ שע לול לקרות לי משהו". שגב, שנמ צא בבידוד בבית משפחתו בישוב הר גילה הסמוך לירושלים, הוסיף: "אני בחדר שלי וההורים שלי מע לים לי אוכל. החברים שלי דואגים לי ואני בקשר איתם כל הזמן. אמרו לנו שהיו כמה ילדים מהיישוב שלנו הר גילה שהם חולי קורונה, וכנראה נדבקתי כשהייתי בהסעה".

שני אנשי צוות, העובדים בגימנ סיה העברית, שחלו בקורונה, נזקקו להשגחה רפואית ומאושפזים במצב קל בביה"ח שערי צדק בירושלים.

דני ליבוביץ, מנהל בית הספר הגימנסיה, שנמצא בבידוד, כמו כל 1,400 התלמידים ואנשי הצוות של בית הספר, אמר ל"ישראל היום": "חששנו שזה תרחיש שעלול להת ממש, אבל לא בהיקפים כאלה. זה מעורר דאגה וחשש מובנים לגמרי. עלינו בגורל המצער הזה וההתרח שות קרתה דווקא אצלנו, אבל יש לנו צוות חזק ונדע להתמודד עם זה. זה מטריד, אבל נעבור את זה".

חלק מהתלמידים הפנו אצבע מא שימה כלפי בית הספר, "בית הספר לא התייחס להנחיות משרד הב ריאות", סיפר תלמיד בשם עמית. "בכניסה לבית הספר כולם התאפ סו ונכנסו שכולם צפופים אחד על השני, כשנכנסנו עם המסכות גי לינו שחלק מהמורים חושבים שמ סיכה זאת רק המלצה עבורם". עוד הוסיף: "לאחר שגילינו שישנם יל דים ומורים בבית הספר שנדבקו בנ גיף, עדיין חזרנו ללמוד, בית הספר אמר לנו שאין ממה לחשוש ושבידדו את והנערים שהיו בקרבת החולים, מה שהתברר כשטות גמורה. זה חוסר אחריות מלא של בית הספר".

א' תלמידה בבית הספר: "התל מידים ממש מתוסכלים, הם היו רגע לפני חופש גדול ועכשיו צריכים להיות בבידוד או שהם חולים ואף אחד לא יודע כמה זמן ייקח להם להחלים. זה פשוט מפחיד, כל שי עול, כל כאב ראש כל עייפות – מיד חושבים שיש לנו קורונה".

חוזרים לזום

התלמידים והצוות של הגימנסיה עברו בימים האחרונים בדיקות קו רונה בדרייב אין באצטדיון טדי בי רושלים, שפעל גם בשבת בעקבות התפרצות הקורונה בגימנסיה.

כמו כן, נבדקו גם מאות הורים לתלמידים שהתגלו כנשאי קורונה. ראש עיריית ירושלים משה ליאון, שהוא אדם שומר מצוות, ניהל את האירוע המורכב, כולל בשבת, מאחר שמדובר בפיקוח נפש.

אסף בן גיא, אביו של שגב, חבר בוועד ההורים של בית הספר היסודי "פולה בן גוריון" הסמוך לגימנסיה, שבו לומדים שניים מילדיו, ציין כי התקבלה החלטה של ההורים שלא לפתוח את בית הספר בתחילת הש בוע: "נעבוד במתכונת של זום עד שכל תלמידי 'פולה בן גוריון' יעברו בדיקת קורונה, וכך גם הצוות החי נוכי. אנחנו לא רוצים להגיע למצב של מגיפה".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מתחם הבדיקות בטדי
צילום: אורן בן חקון מתחם הבדיקות בטדי
 ??  ?? שגב בן גיא
שגב בן גיא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel