Israel Hayom

"לספרד יש מה ללמוד מישראל"

נשיאת מחוז מדריד, איסבל דיאס אסויו, בראיון ל"ישראל היום": "הממשלה הגיבה באיחור" ● על המשבר: "היו רגעים שחששתי שלא נצליח להתמודד" ● ועל ישראל: "מקום מיוחד עבורי"

- אלדד בק,

מגיפת הקורונה הפכה לט בילת האש של איסבל דיאס אסויו בניהול משברים. העיתונאית לשעבר שהפכה בשנים האחרונות לאחת הדמויות המבטיחות ב"מפלגת העם", נבחרה בקיץ האח רון כנשיאת מחוז מדריד.

שבעה חודשים לאחר מכן, הפכה מדריד לאחד ממוקדי הקורונה הראשיים באירופה. לפי הנתונים הרשמיים, נדבקו בקורונה במחוז מדריד כ 70,000 איש ומתו כ .9,000 המספרים הללו אינם כוללים את הנפטרים בבתי אבות ובבתיהם.

דיאס אסויו קלטה בשלב מוקדם מאוד את הסכנה והחלה בנקיטת צעדי סגר לפני ממשלת השמאל הלאומית. כיום, דיאס אסויו היא מהמבקרים הקולניים ביותר כלפי ההתנהלות האיטית של ממשלת ספרד במשבר הקורונה, שגרמה לעשרות אלפי קורבנות. "אלו היו החודשים הקשים ביותר, אך גם החשובים ביותר במהלך הקריירה הפוליטית שלי", אומרת נשיאת מחוז מדריד בראיון מיוחד ל"ישראל היום", "החיים, החירות והחופש הם הדברים המשמעותיים ביותר עבורי. הממשלה הלאומית לא כיבדה אותם".

מה ההסבר שלך לכך שספרד ומדריד הפכו למוקדי המגיפה?

"אנחנו אחת המדינות המתוירות ביותר, ומדריד היא שער הכניסה", מסבירה דיאס אסויו, "צפיפות האוכלוסייה כאן גבוהה. כמו כן, הממשלה הפדרלית הגיבה באיחור. יש לנו מה ללמוד מישראל".

דיאס אסויו מודה שכשהמגיפה החלה להשתולל היא חששה שלא ניתן יהיה להכיל אותה. "לא היה מספיק ציוד הנשמה", היא משתפת, "כעת יש להכין את מערכת הבריאות להתמודד עם הנגיף בעוד שנה שנתיים".

מדריד היא אחת הערים שישראלים מאוד אוהבים לבקר בה. מתי הם יוכלו לשוב אליה?

"קשה לדעת, זה תלוי בהחלטות הממשלה. אנחנו עובדים איתה על פתיחה מחדש לתיירות בינלאומית", היא מספרת ומוסיפה כי "לישראל יש עבורי מקום מיוחד מבחינה דתית ובגלל מה שאנו יכולים ללמוד מכם".

הראיון המלא - באתר וביישומון "ישראל היום"

 ??  ?? דיאס אסויו בביקורה בירושלים
דיאס אסויו בביקורה בירושלים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel