Israel Hayom

עושה סדר בארון

המהפכה הגאה, כאן ‪21:30 ,11‬

- ניר וולף עובר מסך

במהלך סדרת הדוקו שיצר גל אוחובסקי, הוא מנסה להחדיר לתו דעה תיאוריה שפיתח ולפיה הורים בישראל נוטים יותר לקבל יציאה מהארון של בניהם כי האופציה החלופית היא שימותו בצבא. זו התזה שלו, וכמעט כל מרואיין שעבר אצלו שמע אותה ממנו. רובם לא הבינו מה הוא רוצה מהם, אבל היו בודדים שהסכימו.

למשל אמא שאיבדה את בנה הבכור בשירותו הצבאי, ואז גילתה שבנה הצעיר - הומו. אוחובסקי לקח אותם אל האנדרטה לזכר הבן, ושם תחת עננים כבדים ורוח חזקה הזכיר להם את סצנת השבעה בסרט שהפיק, "יוסי וג'אגר"; "כמו בסרט, גם אצלכם בשבעה, היה סוד בחדר - האח השכול שעדיין לא יצא מהארון", הסביר. "אתה טוב בלהוציא הומואים מהארון", התבדחה האם, לפני שסיפקה סיפור על קבלה שהשורה התחתונה בו: "בתור אמא שאיבדה בן, אני לא יכו לה לחשוב על איזו סיבה יש לאמא לוותר על בנה". והנה הוא השיג את האישור שלו. "איך יכול להיות שבמדינה כמו שלנו, המהפכה הגאה כל כך הצליחה?" שואלת הסדרה של אוחובסקי, והוא עושה מאמצים לספק תשובות - אבל רק כאלו שמתאימות לראיית עולמו. למשל, כשהוא סוף סוף מזכיר את הרצח בברנוער, זה קורה רק כט ריגר ליציאתו של הראל סקעת מהארון, כשלאוחובסק­י מניות רבות באאוטינג הפומבי שעבר הזמר.

שלושת פרקי הסדרה לא מחדשים הרבה אלא טוחנים סיפורים ישנים עם אותם מפורסמים שממחזרים חוויות וחששות. אוחובסקי מדגיש כי הוא מחלוצי הקהילה, בוודאי בכל הקשור לנראות ציבורית ופעילות תקשורתית. כדי להמחיש זאת הוא חוזר לחדרה, עיר ילדו תו, וליציאה האישית שלו מהארון באמצעות השוואה לנער מקומי שעשה תהליך דומה.

לאורך יותר משעתיים וחצי של ראיונות ומפגשים, נבירה בהבדלים בין עדות ודעות פוליטיות, תמיד אוחובסקי מחפש אישורים. רק מחכה שיגידו לו: וואלה, צדקת. אולי זאת גם הסיבה שהמרואייני­ם הם כאלה שסלחו לו על הרדיפה האינטנסיבי­ת שלו אחריהם כשהתבודדו בארון.

"המהפכה הגאה" היא חגיגת ניצחון עמוסה בהישגים, אך לאורך סצנות רבות מתקיימת הפרדה מטושטשת בין "הקהילה" לבין אוחו בסקי האדם. וככה הסדרה המושקעת והחשובה הזאת יצאה בסוף כמו תעודת סיום שהכין אוחובסקי לעצמו - פרס על מפעל חיים של תעופה עצמית. הרי מי שקובע איך ההיסטוריה תיזכר, הוא האיש שמספר אותה לדורות הבאים.

 ??  ?? "המהפכה הגאה". החיים על פי אוחובסקי
"המהפכה הגאה". החיים על פי אוחובסקי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel