Israel Hayom

פייר, התגעגענו

שלושה חודשי פגרה בעקבות נגיף הקורונה הסתיימו אתמול כשליגת העל התחדשה עם משחקי הפלייאוף העליון ● מכבי ת"א המשיכה היכן שעצרה וגברה 0:2 על הפועל חיפה ● הפועל ת"א הפתיעה את מכבי חיפה עם 1:2 בסמי עופר ● בית"ר ירושלים הסתפקה ב 1:1 ביתי מול הפועל ב"ש

- ליאב נחמני, עודד שלו ושי ארצי

אחווה עירונית. שלושה חודשים חיכתה ליגת העל למאבק האלי פות בין מכבי חיפה למכבי ת"א, אבל אחרי 90 דקות היא נשארה עם פער שנ ראה בלתי מחיק לאור היכולת שהציגו הירוקים נגד הפועל ת"א מול סמי עופר ריק. חיפה בלי הקהל שלה היא כמו קולה בלי גזים, אין שום דבר שינער אותה ויגרום לה להתפוצץ. אבל זו לא הסיבה היחידה להפסד.

אנשי הצוות המקצועי של הפועל ישבו לפני המשחק ועברו על ההרכב שהעלה מרקו בלבול. אף אחד מהם לא הצליח להבין מה עשה המאמן החיפאי, כולל ניר קלינגר. שישה שחקנים שב מקור תפקידם להגן, אבל לא במערך של שלושה בלמים. בסוף זה גם נראה כך על המגרש - שום קשר בין שחקן ירוק לזה שלידו.

והפועל? קלינגר הזכיר לשחקנים שלו את ה 5:0 בביקור הקודם בסמי עופר כדי לקרר את הנקמה היטב. בסוף היא גם הוגשה קרה והקפיאה לחיפה כל מחשבה על אליפות. מוטי ברשצקי ועומר דמא רי כבשו, מקסים פלקושצ'נקו רק צימק. ממש במקרה, השבוע מסתיים חוזהו של בלבול בחיפה. עונה שלמה הוא עבד כדי להחזיר את הירוקים לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי. ארבעה שחקנים מאלה שהביאו את הירוקים למקום הזה לא היו שם כדי להציל את בלבול, שאולי מתחיל לחשב את הזמן שלו בכפר גלים.

שמרו על ריחוק. בעולם ללא קו רונה היתה אמורה להתקיים אתמול בבלומפילד הופעה של איירון מיידן ולקבץ ליפו אנשים שנתקעו באייטיז עם שיער ארוך, מאגר של חולצות שחורות ונדנודי ראש בלתי נשלטים. במקום זה קיבלנו את המשחק הראשון של הפלייאוף - ללא קהל וללא פקקים, ועם רגעי נוסטלגיה עם חניה במרחק מטר מהמגרש.

על הדשא קיבלנו 21 שחקנים חלודים משלושה חודשים ללא כדורגל. היחיד שלא היה חלוד הוא דניאל טננבאום, שהציל את האלופה משלושה מצבים ודאיים של ספיגה. ההגנה הצהובה, ללא איתן טיבי שנעדר עקב פטירת אביו, כללה את שרן ייני, שלא היה מרוכז ואיבד המון כדורים.

בהתקפה זה נראה כמו משחק הכנה לעונה עם מסירות לא מדויקות ופעולות נטולות חדות של שחקני המפתח. שניות לפני סוף המחצית הראשונה כבש מתן חוזז את הראשון בבעיטה חופשית מו שלמת. איתי שכטר, שהתרכז בצלילות, כבש את השני בנגיחה מול שער ריק, אחרי בישול נהדר של אנריק סאבוריט. לאחר מכן רץ וחגג מול קהל מדומיין בשער .5 כנראה עניין של הרגל.

עד לסיום, איביץ' היה עסוק בלמלא את מכסת חמשת החילופים, שתאפשר לשחקניו אוויר ומנוחה לקראת המשחק מול מכבי חיפה ביום רביעי.

לא שמרו על ריחוק. יש משחקים על תואר, יש משחקים על יוקרה, יש משחקי נוקאאוט בגביע ויש משחקים שהם מיוחדים בגלל דברים אחרים, כמו

 ?? צילום: אלן שיבר ?? שי אייזן וניר קלינגר. צעירי הפועל היו עדיפים על המארחים
צילום: אלן שיבר שי אייזן וניר קלינגר. צעירי הפועל היו עדיפים על המארחים
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel