Israel Hayom

הפועל בשירות הוד מלכותה

- אביעד פוהורילס

1 אתמול קמנו בבוקר עם עיקצוצים ברגליים. אנחנו, כמו עשרות מי ליוני פורטוגלים אוהדי בנפיקה, פורטו, ספורטינג ובואבישטה, שחיכו כל כך לראות את הגול של תומר יוספי בטדי, אחרי שנרכשו בפורטוגל זכויות השי דור אצלנו. כתבנו בחצי האי האיברי סיפר על אלפים שיצאו לרחובות בראגה וגימראייש גם אחרי הנגיחה של מוטי ברשצקי, ונתנו את האות לסיום הסגר

שלושה חודשים לספירה והכדורגל חזר עם אווירה של סוף קורס. נכון, זה לא בדיוק כמו פעם, אלא יותר סוג של נשף מסיכות ואלכוג'ל, שמחה וקוץ בה. אם לפני חצי שנה היו אומרים לנו שככה ייראו חיינו בסוף מאי, עם ריחוק חברתי ורדיוס סידרתי, היינו מארגנים אשפוז כפוי לרואי השחורות. אתמול התעשייה חזרה והניעה מחדש את גל גלי השיניים. גם אם מוכרי הבייגלה מתרגלים עדיין מכירה על יבש, אנחנו מזהים את חזרתה של הנורמליות. והל וואי שמשה בר סימן טוב יוזמן לבעוט את בעיטת הפתיחה בדרבי התל אביבי. בגלל ההדבקה בירושלים, חזרנו, אני והכלב, לשבת במרחק שני מטר זה מזה בסלון, אבל שחררתי את כפתור pause-ה והוצאנו את העונה לדרך. חוץ ממחטפים יוצאי דופן בין השתיים לאורך ההיסטוריה, הפועל חיפה היא יריב נוח כדי לחזור בש לום מפגרה כפויה. היתרון האיכותי נראה מרחוק, אבל לקח למכבי ת"א מחצית שלמה פחות דקה כדי שחוזז יעלה על הלוח, בדרך לנוק אאוט של שכטר בהמשך.

בצהריים שאל אותי חבר, אוהד מו דאג של מכבי ת"א, אם יש מצב שה פועל ת"א תפתח רגליים בסמי עופר. הפראנויה המכביסטית אומרת לעצמה שהפועל תעדיף את חיפה אלופה על פני מכבי, ואני ביטלתי את האופציה, גם כי יש שם קלינגר שיעדיף לת לות את עצמו מאשר לתת משחק, וגם כי מדובר פה בסך הכל במחזור ראשון מתוך עשרה, רחוק עדיין מהכרעה. ובאמת הפועל ת"א, אחרי שש שנים של מפחי נפש בחיפה, ני צלה את היתרון המספרי ביציע וענתה למלעיזים אחרי רבע שעה, ועם עוד שער סנסציה של עומר דמארי, בדרך לקבור לחיפה את הסיכוי לקרב אמיתי בפיסגה. בהרכב שיחקו ארבעה שבילו עד לא מזמן בקבוצת הנוער המשת פרת של אורי אוזן, והפכו את הפועל לאיום אמיתי על הגנתה המחופפת של חיפה, שהמשיכה לדגול בהוראות משרד הבריאות, והקפידה על ריחוק חברתי והפקרות רחבתית. הכסא הריק של אלונה ברקת בטדי בלט למרחוק. כלכלית, עזיבתה תכניס את באר שבע לעידן אחר, אבל היא עדיין הקבוצה השלישית הכי עשירה בליגה אחרי מכבי ת"א וחי פה, וההכנה של הגנאי/הולנדי אלקו טסה שחגג על על קונטה באגף, הזכיר ימים יפים עד שגרסייה הישווה והרים את טדי באוויר. לא באמת.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel