Israel Hayom

"כל חיי חלפו לנגד עיניי ברגע שקלעתי"

סל הניצחון ב 2007 שמנע מירושלים אליפות ראשונה וסידר את התואר לצהובים: "מאפיל על כל דבר אחר, בטוח שהמשחק הזה רודף אותם עד היום" ● וסגירת המעגל בבירה שנה לאחר מכן: "עמדתי בהבטחה שלי ולקחתי ממכבי ת"א גביע" ● ג'יימי ארנולד בראיון מיוחד

- יעקב מאיר יהודה ספרא

גמר הפיינל פור ב 2007 הוא אחד המשחקים הזכורים בתולדות הכדורסל הישראלי. במשך ארבעה רבעים הובילה הפועל ירושלים וכבר הריחה את האליפות הראשונה בתולדותיה, אך מכבי ת"א עלתה ליתרון ראשון 2.2 שניות לסיום, וביצעה מחטף של הצלחת.

מאיר טפירו וסמי בכר עמדו במ רכזו של אותו אירוע מדובר, אבל יש מישהו שקצת נשכח מהנרטיב ואולי היה לא פחות חשוב מהם. מדובר בג'יימי ארנולד, שאסף את ריבאונד ההתקפה וקלע אותו סל ניצחון )ופאול( שהעניק לצהובים את האליפות.

"כל החיים עברו לי מול העיניים כשקלעתי את הסל הזה", אומר אר נולד בראיון מיוחד ל"ישראל היום", 13 שנים לאחר אותו ערב בלתי נשכח, "זה היה משחק מאוד קשה. ירושלים השקיעו מאוד באותה עונה והיה חשוב להם לקחת אליפות. הם היו מלאי ביטחון וחזקים כמונו. כבר היינו 'על החבלים', אבל נשארנו במ שחק כמו אלופים וניצלנו את ההזד מנות היחידה שקיבלנו". מה אתה זוכר מאותם רגעים? "האמת היא שאני לא זוכר בדיוק את הכל. נכנסתי למש חק רק בגלל שניקולה וויצ'יץ' יצא בחמש עבירות, מ ה שלבסוף הציל את המשחק. אני זוכר את שרון ששון זורק, ואז הס תערתי על הריבאונד. גיא פניני היה צריך לסגור אותי, אבל הגעתי ראשון לכדור. באותו רגע ידעתי שניצחנו. אני זוכר שזה היה רגע שובר לב עבור ירושלים כי הם

נלחמו ועשו עבודה נהדרת. אני בטוח שזה מאכזב ורודף אותם עד היום".

"אחרי שקלעתי אני זוכר שרצתי בטירוף ובהתרגשות אפילו שנשארו עוד שתי שניות", הוא ממשיך לספר, "פשוט חגגנו שזכינו באליפות". זה הרגע הגדול בקריירה שלך? "לזכות באליפות בזכות סל שלך זה תמיד מאפיל על כל רגע אחר, אבל אני חושב שכל הסיפור שלי זה רגע אחד גדול. קלעתי את הסל הזה לטו בת מכבי מול ירושלים, ובעונה שא חרי זה עברתי לירושלים בצורה לא מתוכננת, ולקחתי ממכבי גביע. מובן שאזכור את הסל הזה לתמיד, אבל כל הסיפור והמורשת שלי מיוחדים".

בהפועל ירושלים טוענים עד היום שהשופטים שדדו אותם עם העבירה החמישית לטפירו.

"אני לא חושב ששדדו אותם, לא חושב שיש קשר לשריקות של השו פט. לא ראינו את זה ככה גם אז. השופט שרק מה שהיה צריך. הר גשנו בחדר ההלבשה שהרווחנו את הניצחון, ולא שזכינו מההפקר. נל חמנו כדי לחזור למשחק והיינו בזמן הנכון במקום הנכון. אם לא היינו מנצלים את ההזדמנות שקיבלנו לא היינו מנצחים, ואם ירו שלים היו לוקחים את הריבאונד ההוא לא היינו מנצחים. אי אפשר להשליך הכל על השופט, אתה צריך להסתכל על עצמך במקום על אחרים".

"אף אחד לא כעס עלי"

למרות שזכה עבורה באליפות, השיחות בין מכבי ת"א לארנולד בקיץ 2008 לא עלו יפה והשחקן חתם על חוזה גדול בדינמו מוסקבה, אך זמן קצר לאחר מכן ביקש להשתחרר. הרוסים הסכימו שיעזוב, אבל הסגל הצהוב כבר היה סגור. יו"ר הפועל ירושלים דני קליין זיהה את ההזדמ נות, החתים אותו ולא התחרט לרגע.

"כשעלתה ההזדמנות להגיע לי רושלים, חשבתי לעצמי איזה סיפור זה יהיה אם אזכה בתואר עם ירוש לים אחרי מה שהיה במשחק האליפות עם מכבי", הוא נזכר, "הייתי נרגש מההזדמנות. נהניתי בשני המקומות. מכבי היא הגאווה הלאומית שכולם עוקבים אחריה, אבל ירושלים תמיד רוצה להגיע למקום הזה עם מלא רעב ותשוקה. היה לי כיף לחוות את שני הצדדים, ולא הייתי משנה כלום".

אף אחד במועדון או מהאוהדים לא הזכיר לך את הסל שקלעתם מולם?

"אף אחד לא כעס עלי )צוחק, י"מ(. הרגשתי אהוב ותמיד אמרתי להם שאשתדל להחזיר להם, ולמזלי עמ דתי בהבטחה הזאת".

העבירה החמישית של טפירו: "לא חושב ששדדו אותם. לא ראינו את זה ככה גם אז. אם ירושלים היו לוקחים את הריבאונד ההוא לא היינו מנצחים. אי אפשר להשליך הכל על השופט"

מכין את דור העתיד

כשארנולד אומר שעמד בהבטחה, הוא מצטנע. שמונה חודשים אחרי הסל המפורסם שלו לזכות מכבי ת"א, הוא קלע 29 נקודות עבור ירושלים בגמר הגביע ונבחר ל MVP במש חק ה"קאמבק" המפורסם. "כספורטאי בדרך כלל אין סגירת מעגל, אז אולי קצת כן וקצת לא", הוא אומר, "רציתי לזכות בגביע. נגד מכבי אתה תמיד מותש כי יש הרבה משתנים נגדך. זה לוקח ממך המון כי יש להם הרבה

סוגי נשק. בזמנו כדי לנצח את מכבי היית צריך להיות קרוב לשלמות, כך שהייתי ממש מסופק".

מאז פרש מכדורסל ב ,2011 ארנו לד הפך לאיש עסקים מצליח בתחום הנדל"ן. במסגרת עבודתו הוא מסייע לישראלים לרכוש נכסים להשקעה במישיגן שבה הוא מתגורר, ולדבריו במהלך השנים סייע לישראלים רבים להרוויח כסף ולקבל תשואות נאות עבור ההשקעה.

במקביל, הוא לא עזב את הכדור סל. הוא ואשתו הישראלית איריס לוי הקימו קליניקה במישיגן בשם "אסטים טים", שבה מתאמנים ילדים ומפתחים כישורים. שני בניו, ברייס ואהרון 14) ו ,11 בהתאמה(, שעברו ברית מילה, מתאמנים בקליניקה. מי יודע, אולי יום אחד עוד נראה אותם קולעים סל ניצחון עבור קבוצה ישראלית. ב 31 במאי ,1983 בדיוק היום לפני 37 שנה, זכתה פילדלפיה סיקסרס באליפות האן. בי.אי האחרונה שלה, אחרי שהשלימה סוויפ מדהים בסדרת הגמר (0:4) על לוס אנג'לס לייקרס מרובת הכוכבים. למרות שהדמות הנוצצת ביותר בצד המנצח היתה זו של ג'וליוס אירווינג, האגדה המכונה ד"ר ג'יי, ה של הזכייה הפנטסטית היה מוזס מאלון. האיש בגופייה מספר 2 הוביל את הסיקסרס בנקודות ובריבאונדי­ם בכל אחד מארבעת המשחקים, כולל דאבל דאבל מדהים במשחק האליפות ,(108:115) שבו קלע 24 נקודות וקטף 23 ריבאונדים באולם הפורום המיתולוגי של הלייקרס. גם אגדות הלייקרס באותם ימים, מג'יק ג'ונסון וכרים עבדול ג'באר - שבלטו במדי סגנית האלופה - הורידו את הכובע בפני החבורה של המאמן ביל קנינגהאם, שנקמה על ההפסד ללייקרס בסדרת הגמר של העונה הקודמת (4:2)

 ??  ??
 ??  ?? MVP
MVP
 ?? צילום: אלן שיבר ?? ארנולד חוגג זכייה בגביע
צילום: אלן שיבר ארנולד חוגג זכייה בגביע
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel