Israel Hayom

משנים מדיניות: "מעכשיו נבדוק גם א סימפטומטים"

תפנית משמעותית בתנאי משרד הבריאות לקבלת בדיקה • השר אדלשטיין קרא לציבור להיבדק והדגיש: "כללי הבידוד לא השתנו" • רה"מ: "הנגיף עדיין כאן, יש להקפיד על כל ההנחיות" • בירושלים: מקרים חדשים בתשעה מוסדות; כל תלמידי הגימנסיה ייכנסו לבידוד

- מיטל יסעור בית אור, יורי ילון ואריאל כהנא

שר חדש, מדיניות חדשה: שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע על הרחבה משמעותית של בדיקות הקורונה ועל הקלת התנאים לקבלת בדיקה, לנוכח העלייה המ חודשת במספר החולים ברחבי הארץ. גולת הכותרת: מעתה יתא פשרו בדיקות קורונה גם לאנשים ללא תסמינים.

על פי התנאים המעודכנים לקב לת בדיקה, מעתה יוכלו להיבדק גם אנשים שלא חוו סימפטומים - אם אחד מבני ביתם הוא חולה מאומת או אם היו במגע קרוב עם חולה מאומת בבתי הספר, בדיור מוגן, במחלקות סיעודיות או בבתי אבות. בנוסף, בה משך למדיניות הקיימת, מטופל יוכל לעבור בדיקה בהתאם לשיקול דעתו של הרופא המטפל. יצוין כי חולים א סימפטומטים יבצעו שתי בדיקות בהפרש של חמישה ימים.

יודגש כי הכרזתו של השר אדלש טיין מנוגדת לעמדה שביטאו עד כה בכירי משרד הבריאות, ובהם פרופ' סדצקי ופרופ' גרוטו, שהתנגדו לב דיקות נרחבות ובפרט בקרב חולים ללא סימפטומים.

אדלשטיין הבהיר כי "לא נשנה את כללי הבידוד. מי שנבדק ובדיק תו תקינה, זה לא יפטור אותו מבידוד. הסימפטומים מתפתחים אצל כל אחד בקצב שונה. יכול להיות נבדק שיפתח את המחלה רק לאחר כמה ימים". היום יקיים השר אדלשטיין פגישת עבודה עם מנכ"לי ארבע קופות החולים, ויב קש לוודא כי ההנחיה תיושם בשטח. "נעשה כל מאמץ להחדיר לשטח לקו פות החולים את האפשרות לעשות בדיקות ללא תסמינים", אמר השר, "זה לא סביר שאנחנו עם מספר של 3,000-2,000 בדיקות ביום כשהיכולת יותר גבוהה מזה. אני קורא לאנשים: לכו להיבדק".

"מצב מדאיג בבתי הספר"

בנוגע למצב במערכת החינוך אמר השר: "זה לא סוד שאירוע ההידבקות בבית הספר בירושלים מאוד מדאיג אותנו. המספרים מדאיגים בפני עצמם. המסקנה שעולה היא שזה כנראה סימפטום למשהו רחב יותר שקורה כנראה בעוד בתי ספר".

מנתוני משרד הבריאות עולה כי בעוד המעבדות בקופות החולים ובבתי החולים מסוגלות לבצע 15 אלף בדי קות ביום - אתמול נעשו 2,874 בדי קות ובשבת נעשו 1,012 בדיקות. בנו סף, אתמול נוספו 53 חולים חדשים.

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירו תי בריאות הציבור, עדכנה כי החלו בדיקות להימצאות נוגדני קורונה )בדיקות סרולוגיות( בקרב אוכלו סיית העובדים הזרים. "אנו מתארגנים עם הקופות לסיקור האוכלוסייה הכ ללית", אמרה פרופ' סדצקי, "השלמנו את תיקוף הבדיקות בסוף השבוע והכל מוכן. ייעשה גם סיקור בבני ברק".

עימות בין השרים כץ ופרץ

בישיבת הממשלה שנערכה את מול שב וציין ראש הממשלה נתניהו כי הציבור חייב להקפיד על מגבלות הריחוק החברתי כדי למנוע התפרצות רחבת היקף של המגיפה. "אין ספק שיש עלייה באופן יחסי למה שהיינו רגילים בשבועות האחרונים", הד גיש נתניהו, "הקורונה לא מאחורינו. כדי שנוכל לקבוע אם יש שינוי מגמה אמיתי, אנחנו נבחן בימים הקרובים את המשך הצעדים - ואם צריך, אנחנו נשנה את המדיניות בהתאם. אנחנו מבקשים מכם, אזרחי ישראל, אנחנו מבקשים משרי הממשלה וגם מחב רי הכנסת, לשמש דוגמה ולהקפיד על הכללים: חבישת מסיכות, שמירת מרחק וכמובן הקפדה על ההיגיינה".

במהלך הדיון התגלע ויכוח בין שר האוצר ישראל כץ ושר הכלכ לה עמיר פרץ, באשר לצעדים הכ לכליים שיש לנקוט. הממשלה אימ

צה את עמדת כץ, אך נתניהו ביקש מהשניים להגיע להסכמות באשר לטיפול בעצמאים.

בתוך כך, על רקע התפשטות הקורונה במערכת החינוך בירושלים ובסביבתה, הונחו כל 1,400 תלמידי הגימנסיה העברית בירושלים וצוות ההוראה של המוסד החינוכי להיכנס לבידוד עד ליום שלישי הבא, לנו כח הגידול הניכר במספר התלמי דים שנדבקו.

"המורים זלזלו בהנחיות"

מהנתונים שפרסם משרד החינוך עולה כי חולי קורונה התגלו בלא פחות מתשעה מוסדות חינוך שונים ברחבי הבירה. החשש הוא שתלמי די הגימנסיה נשאי נגיף הקורונה הדביקו תלמידים בבתי ספר אחרים שאיתם היו בקשר, כולל במשחקי ספורט משותפים.

בקרב תלמידים בגימנסיה העברית בירושלים נשמעה ביקורת על הת נהלות צוות ההוראה של בית הספר, שלטענתם התעלם מההנחיות. "המו רים לא הקפידו על מסיכות, והיה גם מורה שהשתעל בכיתה ואמר לתל מידים שאין לו קורונה", סיפרה אחת התלמידות בגימנסיה, שנדבקה בנגיף, "בסוף הוא הדביק הרבה תלמידים וגם חלק מהמורים".

אלפי תלמידים בבידוד

בנוסף, בישיבה הממוקמת במוע צה המקומית קריית יערים, התגלו שמונה חולי קורונה. תלמידי הישי בה, בני ,17-16 אינם תושבי היישוב קריית יערים ולא באו במגע עם תו שבי המקום. מאז נפתחה הישיבה, שהו התלמידים בקבוצות למידה קטנות )קפסולות( וכלל תלמידי הישיבה לא עזבו את שערי הישיבה. ראש המועצה קריית יערים, יצחק רביץ, קיים את מול דיונים עם אנשי משרד הבריאות, פיקוד העורף ונציגי קופות החולים, והוחלט כי כלל תלמידי הישיבה יע זבו למלונית הבראה לחולי קורונה בצפון הארץ. כמו כן, בבתי ספר אח רים בירושלים, ברחובות ובבאר שבע נשלחו כ 550 תלמידים ואנשי הוראה לבידוד, מחשש שנחשפו לתלמידים שנדבקו בנגיף.

 ?? ??
 ?? ?? שר הבריאות אדלשטיין. "לכו להיבדק" צילום: אורן בן חקון
שר הבריאות אדלשטיין. "לכו להיבדק" צילום: אורן בן חקון
 ?? ?? עלייה באכיפת ההנחיות לעסקים
עלייה באכיפת ההנחיות לעסקים
 ?? ?? צילום: אורן בן חקון
צילום: אורן בן חקון
 ?? ?? מתחם הבדיקות באצטדיון טדי בירושלים צילום: אורן בן חקון
מתחם הבדיקות באצטדיון טדי בירושלים צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel