Israel Hayom

כאוס, ביזה וא

ההפגנות הסוערות בארה"ב גרמו לעימותים אלימים, הרוגים, פצועים ויותר מ 1,000 עצורים - ואיש לא רואה את הסוף ● כתבינו מדווחים ממוקדי המהומות

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב וג'ולי ווטון גרינר, לאס וגאס ריוויו ג'ורנל

המחאות בארה"ב שהחלו כה פגנות מיעוטים הידרדרו את מול לכדי מראות של אנרכיה קשה בכמה וכמה מדינות, זה כבר היום השישי ברציפות.

רכבי צבא מפטרלים ברחובות, סני פים של חנויות יוקרה שנבזזו, מאות שוטרים ומפגינים פצועים וכ 1,000 עצורים. הסוף, נכון לאמש לפחות, לא נראה באופק.

מדינת מינסוטה, ממוקדי ההתפר עויות, ביקשה אמש תגבורת של 1,000 חיילים מהמשמר הלאומי. הניסיונות להרגיע את המפגינים, הזועמים על הריגתו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר בשבוע שעבר במיניאפולי­ס, עלו בתוהו ולבשו פנים של איבוד שליטה.

תושביהן של ערים רבות, לאורכה ולרוחבה של ארה"ב, התעוררו לרחו בות מלאי עשן ושברי זכוכית - זכר להתפרעויות ליל אמש. מכוניות שהוצתו, חנויות שנבזזו ותחנות מש טרה שהושחתו, היו רק חלק מהנזקים שהותירו אחריהם המפגינים הזועמים.

בימים האחרונים נרשמו הפגנות ב 75 ערים לפחות ברחבי ארה"ב, חלקן הפכו אלימות. בכ 25 מהערים ב 16 מדינות שונות הוכרז עוצר. זו הפעם הראשונה שבה כמות כזו של רשויות מקומיות אוכפות עוצר באותו הזמן מאז ,1968 בימים אחרי ההתנקשות במנהיג תנועת זכויות האזרח, מרטין לות'ר קינג ג'וניור. במקומות רבים הופעלו כוחות המשמר הלאומי. חיילים של המשמר התייצבו ברחובות מיניאפוליס ואטלנטה. ואפילו בקליפורניה הורה המושל לשלוח כוחות אל לוס אנג'לס.

ברחבי לוס אנג'לס, העיר הגדולה ביותר של קליפורניה, נרשמו שלל הצתות, ובמוקדים רבים האש הש תוללה עד שעות הבוקר המוקדמות. בשיקגו חנויות ניזוקו וניידות משטרה נשרפו כליל. בניו יורק התחדשו ההפ גנות בכל רובעי העיר, כאשר באחד המוקדים בברוקלין שתי ניידות מש טרה התקדמו לעבר מפגינים שחסמו כביש ויידו חפצים לעבר השוטרים. המפגינים הגיעו אף לפאתי הבית הלבן בוושינגטון הבירה, שם התעמתו עם אנשי השירות החשאי.

התקריות הקשות ביותר נרשמו בעיר התחתית של אינדיאנה, שם שני אנשים נורו למוות במהלך ההתפרעויות. הת קרית הראשונה אירעה בשעות הלילה של שבת ואילו השנייה בראשון לפנות בוקר. למרות שעדיין לא ברור בדיוק מה אירע באותן תקריות ירי, במשטרה הדגישו כי שוטרים לא היו מעורבים בהן ולא פתחו באש בשום שלב. במש טרה עדיין חוקרים אם יש קשר בין שתי התקריות או שמא מדובר באירועים נפרדים לחלוטין.

במקומות אחרים בארה"ב בוצע לינץ' בשני אזרחים לבנים, שיצאו

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel