Israel Hayom

המדענית שתמכה בסרבנות עשויה לקבל תפקיד בכיר

מהפך: שר המדע יזהר שי רמז כי בכוונתו לאשר את מינוי פרופ' יעל אמיתי לנגידת קרן המחקר ישראל גרמניה ● כפי שנחשף ב"ישראל היום" - השר הקודם, אופיר אקוניס, החליט לפסול אותה

- אריאל כהנא

האם פרשת המדענית פרופ' יעל אמיתי תהפוך לסלע המ חלוקת הבא בין כחול לבן לליכוד? שר המדע החדש, יזהר שי, רמז כי בכוונתו לאשר את מינויה של אמיתי לנגידת קרן המחקר ישראל גרמניה.

הפרשה נחשפה ב"ישראל היום", לאחר ששר המדע הקודם, אופיר אקו ניס, החליט לפסול את אמיתי, משום שקראה לסרבנות וסירבה לחזור בה.

השר שי )כחול לבן( אמר אתמול בראיון לערוץ הכנסת כי "הבעת עמדה, ככל שהיא חוקית, לא צרי כה להתערב בעניינים מדעיים. צריך להפריד בין הדברים".

הוא הוסיף: "הייתה טענה אמיתית )נגד פרופ' אמיתי - א"כ(. המכתב נכתב בנסיבות לא נוחות והיו שם רגשות קשים. אני לא בעד סרבנות אלא להפך".

טרם החליט

הוא הוסיף עם זאת כי עדיין לא קיבל החלטה, אלא ביקש מבג"ץ שלו שה שבועות לעיין בסוגיה.

השר אופיר אקוניס, שכאמור היה זה שפסל את אמיתי ואף נאבק בנו שא בבג"ץ, קרא לשר שי ללכת בדר כו, ולמנות לתפקיד אדם שאינו תומך בסרבנות לשרת בצה"ל.

אופיר אקוניס: ״למרות כל ני סיונותיי בשנתיים האחרונות לחלץ אמירה שלה נגד סרבנות, או חזרה בה מהחתימה על עצומה פוליטית של אנשי אקדמיה בעד הסרבנות, הגברת אמיתי מתעקשת על המעשה הפסול שלה, שנעשה תוך כדי אינתיפאדת אל אקצה שקטלה מאות רבות של אזרחי ישראל, רק בשל היותם יהודים. אני עדיין מקווה ומאמין שהשר שי ימצא את הדרך לבחור אשת אקדמיה אחרת שתייצג בגאווה וברצון את מדינת יש ראל בקרן המחקר ישראל גרמניה ולא ימנה מישהי כמו אמיתי שאמרה כי 'איננה מייצגת את המדינה'״.

כזכור, בית המשפט העליון דחה בחודש ינואר בפעם השניה את עמדת המועצה להשכלה גבוהה לפיה שר המדע והטכנולוגי­ה לשער, אופיר אקוניס, חייב למנות את פרופ' אמיתי לנציגה הישראלית בקרן המחקר היש ראלית גרמנית ולעשות זאת לאלתר.

בכך קיבל בית המשפט את עמדתו של השר אופיר אקוניס שהמליץ לשו פטים להמתין עם המינוי עד להקמת הממשלה הבאה.

"עם כל ההבנה לעמדת האחרונים )העותרים, א"כ(, בנסיבות העניין אין אלא להורות למשיב לשוב ולעדכן בתוך 90 יום", כלומר להמתין שלו שה חודשים, כתב בהחלטתו השופט ניל הנדל.

 ?? ?? השר שי צילום: גדעון מרקוביץ'
השר שי צילום: גדעון מרקוביץ'
 ?? ?? פרופ' אמיתי צילום: אורן בן חקון
פרופ' אמיתי צילום: אורן בן חקון
 ?? ?? "ישראל היום", 28.11.2018
"ישראל היום", 28.11.2018

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel