Israel Hayom

"ניצחון ענק לציבור": מחירי המלט לא יעלו

בפעם השנייה ברציפות: הוועדה המייעצת לבחינת היטלי סחר החליטה פה אחד שלא להטיל מיסוי על צרכני המלט ● ב"סימנט" בירכו: "הוועדה לא נכנעה ללחצים"

- גלעד צוויק

מחירי המלט לא יעלו - כך קבעה אתמול הוועדה המייעצת לבחינת היטלי סחר.

הוועדה - שבה חברים נציגי משרד הכלכלה, נציגי משרד האוצר ונציגי ציבור - החליטה פה אחד, בפעם השנייה ברציפות, כי אין מקום להטיל היטל או כל מיסוי שהוא על ציבור צרכני המלט.

בכך דחתה הוועדה את עמדת מונופול המלט נשר והמלצת הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה, דני טל, להעלות את המס על המלט מחו"ל בשיעורים של עד 30% - זאת לעומת ההיטל הנוכחי העומד על 0.25% בלבד. כעת הכדור עובר לשר הכלכלה עמיר פרץ, שיחליט האם לקבל את המלצת הוועדה או להעלות בכל זאת את המיסוי על המלט המיובא - צעד שייטיב עם לן בלווטניק, הבעלים של נשר ומבעלי ערוץ רשת .13

אם פרץ יחליט בכל זאת להטיל היצף - ההחלטה תועבר לשר האוצר ישראל כץ ולאחר מכן יתקיימו דיון והצבעה בוועדת הכספים של הכנסת.

"יאפשר תחרות"

ב"סימנט", יבואנית המלט המרכזית לישראל, בירכו באופן טבעי על ההחלטה. "הוועדה ראתה לנגד עיניה את טובת כלל המשק והציבור, ולא נכנעה ללחצים שהופעלו עליה במטרה לעצור את התחרות ולהעלות את מחירי המלט בישראל", נמסר מטעם

סימנט. "אנו בטוחים ששרי הכלכלה והאוצר ימשיכו את המגמה החיובית של פתיחת המשק לתחרות שאפשרה, בין השאר, את כניסתם לפעילות של עשרות יצרני בטון חדשים המעסיקים אלפי עובדים ואת הורדת יוקר המחיה, ולא יאפשרו חזרה לימים של שוק ריכוזי הנשלט על ידי מונופול דורסני".

קבוצת "השולמנים" קראה גם היא לשרי הכלכלה והאוצר לאמץ את המלצת הוועדה: "זהו ניצחון גדול לעצמאים הקטנים והבינוניים, וניצחון ענק לציבור כולו. התחרות תישמר, המחירים לא ירקיעו שחקים והעסקים הקטנים בתחום יוכלו להמשיך ליהנות ממחירי מלט ובטון נמוכים. זוהי שעת מבחן לשר הכלכלה החדש לראות לנגד עיניו את העסקים הקטנים והתועלת לציבור כולו, ומנגד להפסיק להגן על מונופלים, ארגוני עובדים שסוחטים את המשק וועדי עובדים".

מנגד בהתאחדות התעשיינים זעמו על ההחלטה: "הגורמים המקצועיים הסכימו שוב כי טורקיה מנסה לפגוע בתעשיית המלט המקומית על ידי הצפת השוק במלט זול אבל שוב ברחו מקבלת ההחלטה המתבקשת. יום לאחר שהתוכנית שלהם תתממש ואלפי עובדים בתעשיית המלט הישראלית יפוטרו, הטורקים יעלו את המחירים. כשזה יקרה, ישראל תהיה תלויה לחלוטין במלט הטורקי".

כזכור, הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, התנגדה נחרצות להטלת היצף, שלדבריה יגרום ל"נזק חמור לתחרות ולציבור".

 ?? ?? מחירי המלט ללא שינוי צילום:
GettyImage­s
מחירי המלט ללא שינוי צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel