Israel Hayom

וודי אלן נגד העולם

הבמאי התראיין ל"גרדיאן" ואמר כי הטענות שתקף מינית את בתו המאומצת מגוחכות ● "השחקנים שיצאו נגדי אינם יודעים את העובדות, הם רוכבים על טרנד", אמר

- ישי קיצ'לס

למרות שמעולם לא נמצא אשם בדבר, בעקבות עליית תנועת MeToo וההצפה המחודשת של הטענות כי התעלל מינית בבתו המאומצת, וודי אלן בן ה 84 הפך לאישיות בלתי רצויה בהוליווד, ושמו מוזכר עם עברייני מין כגון הארווי וויינסטין וביל קוסבי.

סרטו האחרון כלל לא זכה להפ צה בארה"ב, שחקנים רבים שעימם עבד )למשל גרטה גרוויג, טימותי שאלאמה וקולין פירת'( יצאו נגדו, וגם החוזה השמן שקיבל לכתיבת האוטוביוגר­פיה שלו, ‪,"Apropos of Nothing"‬ בוטל )הספר פורסם בסופו של דבר בהוצאה קטנה יותר(.

רגע לפני שסרטו ה 48 של אלן, "יום גשום בניו יורק", עולה לאקרנים בבריטניה, התסריטאי במאי היהודי העניק ראיון עומק לעיתון "הגרדיאן" וניצל את ההזדמנות כדי להתנגח ביריביו ולהתעקש על חפותו. "אני מניח שלמשך שארית חיי מספר גדול של אנשים תמיד יחשוב שאני טורף מיני", אמר בראיון. "כל דבר שאומר בנושא רק יישמע מתגונן ואינטרסנטי, כך שהכי טוב שפשוט אמשיך בדרכי ובעבודתי".

בקשר לטענות נגדו, שלפיהן תקף מי נית את בתו המאומצת דילן כאשר היתה בת ,7 אמר אלן כי "תמיד חשבתי שה ציבור יבין עד כמה שזה מגוחך ואף פעם לא לקחתי את הטענות האלה ברצינות. זה כאילו שיגידו עלי שרצחתי שישה אנשים עם מכונת ירייה".

באשר לשחקנים שהפנו לו עורף אמר אלן כי "זה טיפשי. לשחקנים אין שום מושג לגבי העובדות, והם פשוט תופסים טרמפ על איזו עמדה ציבורית שמרנית שמש רתת אותם. הרי מי אינו מתנגד לבעילת קטינים? יציאה נגדי הפכה לדבר אופנתי".

באופן אירוני, הודות לשירותי ה VOD ברחבי העולם, "יום גשום בניו יורק" הפך לסרטו המצליח ביותר של אלן זה שנים. לדבריו, העבודה על סרטו הבא תחל מייד כשיוסרו מגבלות הקורונה. "זה המצב כרגע, וכל מה שאני יכול לעשות זה לה משיך לעבוד ולקוות שהציבור יתעשת בשלב מסוים. אבל אם לא, אז לא. יש הרבה מקרים הרבה יותר גרועים של חוסר צדק בעולם. אז פשוט חיים עם זה".

 ?? ?? "זה אופנתי לצאת נגדי". אלן
"זה אופנתי לצאת נגדי". אלן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel