Israel Hayom

"מה נשאר לי? לשבות רעב"

שאול מזרחי, הבעלים של מועדון הבארבי בתל אביב, התייצב אתמול מול בית רה"מ בירושלים והכריז כי הוא פותח בשביתת רעב ● "שלושה חודשים לא ראיתי אגורה שחוקה", הוא אומר

- מאיה כהן

בסוף השבוע העלה שאול מזרחי, הבעלים של מועדון הבארבי בתל אביב, פוסט כואב בפייסבוק ובו סיפר כי אזלו כוחותיו לאחר שלושה חודשים ללא עבודה, ללא אופק וללא פיצויים, וכי הוא מתכוון לשבות רעב. אתמול בבוקר התייצב מזרחי מול בית ראש הממשלה בירושלים ופתח בשביתת רעב.

"אני רוצה לחזור לפעילות שלי, זה הכל", אמר מזרחי, שמועדון ההופעות שלו מושבת מפעילות זה כמעט שלושה חודשים בשל הקורונה.

מזרחי כבר הצהיר כי ב 14 ביוני המועדון יחזור לפעילות, בין אם היא תאושר ובין אם לא. "מכרנו כרטיסים, אנשים קונים. כתוצאה מההיענות של האנשים אנחנו פותחים עוד ועוד הופעות. אבל מה עם הסכם? אין מתווה מסודר, אין כלום", אמר אתמול כשהוא מתייחס לכך שהמתווה של משרדי הבריאות והתרבות נתן מענה רק לאולמות שבהם יש מקומות ישיבה, ולא למופעי עמידה כפי שיש בבארבי.

איך המועדון יפעל בהתאם להוראות משרד הבריאות?

"הורדנו את התפוסה מ 990 איש ל 750-700 איש. משום שהבארבי הוא מקום מספיק גדול, אפשר לחלק אותו לקפסולות ולשלוט בכמות האנשים. אבל גם את ההצעה הזאת לא קיבלו. לא דיברו איתנו, אנחנו לא קיימים. למסעדות, פאבים וברים היה מתווה, לאולמות אירועים יש מתווה. אם היו אומרים לי 'בוא, קבל בינתיים איזה פיצוי שלא תיחנק ותפתח ב 1 ביולי בצורה מסודרת', מישהו היה אומר לזה לא? אבל אף אחד לא עושה את זה".

לדברי מזרחי, "במתווה שהצעתי הסברנו שלא נוציא את כולם משער אחד. יש לנו ארבע כניסות. זה מתווה שישבנו עליו עם אנשים מעיריית תל אביב, אבל אנחנו לא יכולים להזיז כלום לבד. עד עכשיו לא דיבר איתי אף גורם ממשרד ממשלתי. על מה אני רב? על לחזור לעבודה. שלושה חודשים לא ראיתי אגורה שחוקה". כמה זמן תשבות רעב? "עד שאני אתפגר כנראה. אם אין לי תרבות, אין לי שום דבר. זה החיים שלי".

בתוך כך צפויה להתקיים היום פגישה בהשתתפות שר האוצר ישראל כץ, שר התרבות חילי טרופר, אנשי תרבות ואמנים על מנת לקדם את המתווה הכלכלי הנדרש.

 ?? ?? מזרחי בירושלים, אתמול צילום: אורן בן חקון
מזרחי בירושלים, אתמול צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel