Israel Hayom

אמור לי מי פשיסט ואומר לך מי אתה

-

נתניהו פשיסט ו"ישראל היום" הוא הכלי הצפון קוריאני שעוזר לו בכך. זו המסקנה מקריאת משנתם הנוכחית של פרופ' שלמה בן עמי )זוכרים?( ואהוד ברק )איך אפשר לשכוח( בעיתוני הסופ"ש. נכון, אין סיבה אמיתית לקרוא את החומר הזה, אבל חג ממושך מביא אותי לתהומות שיממון והן גובות מחיר.

לא הייתי מטריחה אתכם לעומק השאול, לולי פסוקית הנושא המורכבת שלהלן: "אילו היינו צריכים לבחור מנהיג פשיסט בין ראשי המדינות היום, היינו בוחרים בקים ג'ונג און... יש קו שמ חבר בין ויקטור אורבן בהונגריה, ארדואן בטורקיה, טראמפ בא מריקה. אף אחד מהם לא כזה, גם לא נתניהו, אבל לרשות נתניהו עומד עיתון צפון קוריאני". כלומר, בעצם, שנתניהו כן כזה. אין צורך להתאמץ, כמה שורות קודם מסביר בן עמי כי הרבה תו פעות שלטוניות בישראל מתכתבות עם המשטרים הפשיסטיים באירופה. באותה נשימה הוא קובע כי מוסוליני, כפי הנראה, לא היה פשיסט. באותו זמן בעיתון אחר משווה אהוד ברק בין נתניהו לבין אל קפונה ומתלונן על הסתה.

נחום ברנע שלף מהבוידעם את אחד החיילים הבכירים של ברק. בן עמי הדגים שרידות פוליטית מרשימה כשכשל בהתמודדות על ראשות המפלגה מולו, ובכל זאת כיהן תחתיו כשר לביטחון הפנים וכשר החוץ. בן עמי, היסטוריון ודיפלומט וכפי שטורח המראיין להזכיר: מומחה למשטרים פשיסטיים באירופה וגם בוגר גדוד 13 בגולני, שוטח לשביעות רצון המראיין והבמה מבוך מנהיגותי פשוט, אשר כל עכבר יוכל לפלס בו את דרכו ולאכול את הפ

תיונות בדרך לפתרון המוחלט: ביבי פשיסט. קים ג'ונג און מסומן כפשיסט העל. כמה שלבים מתחתיו בסולם יושבים רגל על רגל אורבן, ארדואן )זה מהקמפיין של כחולבן( וטראמפ )חבר של ביבי(. נראה כי בן עמי ממקם את נתניהו שלב אחד מתחת לקים, כאשר את כף המאזניים מכריע צרור הנייר שאתם מחזיקים בידיכם: עיתון צפון קוריאני עומד לרשותו.

לא הצבעתי נתניהו מעולם, אך אני חושבת שהוא ראש ממשלה מצוין במגבלות הז'אנר. לפעמים אני כותבת בעדו ולפעמים נגדו. ברוב הפעמים אני מתעסקת בדברים אחרים לגמרי, מתוך תחושה עמומה שיש עוד תחומים בעולם. דומני כי אם תוצב קלפי ניסיונית במערכת העיתון הזה, היא תהיה מגוונת משמעותית מהקלפי שתו צב ב"ידיעות". אך בעולם הקלישאות פרטים כאלה לא חשובים.

הלכות "צפון קוריאה" זרות למערכת "ישראל היום", עם זאת דומני כי אינן זרות לפרופ' בן עמי. דפדוף קל בדפי ההיסטוריה - אל העמודים שלא הוזכרו באקספוזיצי­ה המחמיאה לכבודו - מעלה את אירועי אוקטובר .2000 ערביי ישראל הפגינו לאות הזדהות עם ערביי השטחים באירועים שהתלקחו. 13 איש קיפחו את חייהם בגלל שיטות צפון קוריאניות לפיזור הפגנות נגד השלטון. אהוד ברק, שקונן בסופ"ש את געגועיו לישראל האחרת, עמד בראשות הממשלה. בן עמי היה השר הממונה. ברק הקים ועדת חקירה. הוועדה הטילה חלק מהאחריות לדיכוי הקטלני על כתפיו של בן עמי והרחיקה אותו מלשמש שנית בתפקיד השר לביטחון הפנים. לזה אתם מתגעגעים?

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel