Israel Hayom

כשנתניהו מסביר שהסיפוח רע לישראל

- שקד מורג היא מנכ"לית שלום עכשיו

תחת מכבסת המילים "החלת ריבונות", מקדם ראש הממשלה נתניהו תוכנית לסיפוח חד צדדי של שטחים מעבר לקו הירוק כבר בקיץ הקרוב. המהלך, שמתבסס על תוכנית השלום הפיקטיבית של הנשיא טראמפ, ירחיק את הסיכוי לשלום, ימיט על ישראל נטל ביטחוני, כלכלי ובינלאומי אדיר, ויוביל למציאות של אפרטהייד. ב"שלום עכשיו" עמלים על דף המסרים למאבק בתוכנית, והנה העניק ראש הממשלה ראיון לאמנון לורד ב"ישראל היום" ,(28.05) שם למעשה הסביר במילותיו שלו, מדוע כל אזרח ישראלי שטובת המדינה לנגד עיניו חייב להתנגד לסיפוח:

.1 "תוכנית המאה" העומדת בבסיס תוכניות הסיפוח, היא לא המשך תהליך השלום. במילותיו של נתניהו: "הפלשתינים נדרשים לוותר. בלי קשר למשא ומתן. התהליך יימשך אם הם יואילו למלא אחר כעשרה תנאים קשים". ובעברית: זו תוכנית חד צדדית שלפ לשתינים אין סיכוי לעמוד בה; שלום לא נראה ממנה.

.2 "אם הם יסכימו לכל זה, אז תהיה להם ישות משלהם שהנשיא טראמפ מגדיר כמדינה... אמר לי מדינאי אמריקני: 'אבל ביבי, זאת לא תהיה מדינה'. אמרתי לו, תקרא לזה איך שאתה רוצה". במילים פשוטות: הסיפוח ינציח את השליטה הישראלית על מיליוני פלש תינים במקום שיהיו כאן שתי מדינות לשני העמים.

.3 על הפלשתינים החיים בבקעת הירדן, אמר רה"מ: "אתה לא צריך להחיל את הריבונות עליהם, הם יישארו נתינים פלשתינים אם תרצה". ובכן, לפי נתוני שלום עכשיו, מפת הסיפוח בבקעת הירדן כוללת כ 48,500 פלשתינים שיישארו במובלעות, תחת שליטה יש ראלית מלאה בתשתיות ובתנועה שלהם. נוסף עליהם, עוד כ 4,400 פלשתינים שפזורים ב 47 קהילות ברחבי הבקעה, אפילו לא יקבלו מובלעת, אלא פשוט יחיו בטריטוריה ישראלית בלי להיות אזרחים במדינה. משמעות השליטה על שטח שבקרבו חיים פלשתינים שאין להם מדינה היא שתי מערכות חוק שונות לשתי אוכלוסיות באותו שטח ואובדן דמותה הדמוקרטית של ישראל. בדרום אפריקה של המאה ה 20 קראו לזה אפרטהייד.

.4 "נצטרך להיאבק בזה במקביל למאבק בקורונה... במקביל למא בק בניסיונות האיראניים לפתח את הגרעין... נצטרך להיאבק מול האתגר הזה של בית הדין הבינלאומי". אז נוסף על הנצחת הסכסוך ודרדור הדמוקרטיה, נתניהו מודה שיש גם השלכות מורכבות עד הרסניות ותזמון אומלל לביצוע: לסיפוח יהיו מחירים כבדים מבחינה ביטחונית, כלכלית ובינלאומית.

אנחנו, אזרחי ישראל, עומדים לשלם את המחירים האלה. הגיע הזמן שנכיר בזה: הסיפוח הוא מהלך קיצוני ומזיק שישנה את יש ראל לבלי הכר. כמו שהסביר מצוין נתניהו, הסיפוח רע לישראל.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel