Israel Hayom

מגרש השדים

האירוע המזעזע שהוביל למותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן הצית גל מחאה גם בקרב הספורטאים האמריקנים ● לזה תוסיפו את רצונה של ליגת פוטבול המכללות, שרוב שחקניה שחורים, לחזור לפעילות - וקיבלתם הר געש שעלול להתפרץ אצל כוכבי על כמו לברון ג'יימס וג'יילן בראון

- עדי רובינשטיין

אמריקה נסחפה אל תוך המהומות בארה"ב בעל כור חה, לאחר עשורים שפעילות פולי טית בספורט המקומי נחשבה ליחי דנית ולא משקפת )האגרופים המונפים באולימפיאד­ת מקסיקו או כריעת הברך של קולין קאפרניק(, וכזו שפוגעת בטוהר הספורט ובג לגול המזומנים.

הפעם זה קרה בעקבות המקרה המ זעזע שבו מואשם השוטר דרק שובין ברצח מדרגה שלישית של האזרח האפ רו אמריקני ג'ורג' פלויד. האירוע הט רגי מצליח לייצר מחאה עמוקה יותר לא רק של כוכבי על, אלא דווקא של הכוכבים הצעירים יותר, שמכוונים את המטרה שלהם דווקא לליברלים ולרא שי הספורט המקצועני במדינה.

"אנחנו עצובים שהמאמנים שלנו לא איתנו", קוראים בימים אלה שחקני ליגת פוטבול המכללות, "הם הרי כו תבים לנו שהם מזדהים איתנו, אז למה הם לא יוצאים להפגין?" המחאה של שחקני המכללות צורמת במיוחד לנו כח העובדה שבארה"ב שוקלים להחזיר את ליגת המכללות, אבל לא את הלי מודים עצמם. הסיבה: ליגת המכללות שווה הרבה מאוד כסף בזכויות שידור, פרסום וכמובן כסף לאוניברסיט­אות עצמן. מי לא מרוויח מכל זה? הכו כבים, כמובן, שנחשבים עדיין סטו דנטים ללא שכר. רובם הגדול, אגב, אפרו אמריקנים שלולא מלגת הפו טבול לא היו יכולים להרשות לעצמם את הלימודים היקרים.

כעת, מאז פרוץ המהומות, שואלים שחקני המכללות "האם מגיפת הקו רונה כבר הסתיימה שאנחנו יכולים לשחק פוטבול? ואם לא, מדוע רק אותנו רוצים להחזיר ואת הלימודים עצמם לא?" שאלה נוספת שעולה היא מדוע ראשי האוניברסיט­אות - שרובם לבנים - לא יוצאים להגן על הסטו דנטים שייאלצו לשחק פוטבול כדי לשמור על המלגה שלהם ולא להיזרק בחזרה לחיים של עוני, ללא השכלה וללא קריירה ספורטיבית. אחד הס מלים של המהומות האחרונות הפך כבר להיות ההרס והחורבן שהשאירו המתפרעים בהיכל התהילה של פוט בול המכללות באטלנטה.

ועוד לא דיברנו על הוקי

ומה קורה באן.בי.אי, שנלחמה לאורך כל התקופה המודרנית שלה בביטויים פוליטיים והפגנות? רק לאחרונה, בס דרה "הריקוד האחרון", חזר מייקל ג'ורדן למשפט המפורסם: "גם רפוב ליקנים קונים נעליים". בנוסף הוסיף כוכב העבר: "אני מעריך מאוד את מה

 ?? ?? ההרס בהיכל התהילה באינדיאנה
ההרס בהיכל התהילה באינדיאנה
 ?? ?? לברון. לא מהסס לדבר
לברון. לא מהסס לדבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel