Israel Hayom

הספירה לאחור החלה

קבוצות ליגת העל יחזרו היום רשמית לאימונים מלאים, לקראת חידוש העונה ב 20 ביוני כמה זרים חזרו, מי השחקנים החדשים שיפתיעו את המפקפקים, ואילו קבוצות עברו מהפכה בסגל? אבי סגל מסכם את השינויים בפגרה, ומתכונן לגמר ידוע מראש בין מכבי ת"א להפועל ירושלים

- אבי סגל

1 הכדורסל הישראלי ירשום היום ציון דרך משמעותי לק ראת חידוש עונת 19/20 בליגת העל, כשהקבוצות יתחילו באופן רשמי באימונים מלאים. כשמוסיפים לכך את העובדה שבשבוע שעבר הושלמו כל הסגלים, אפשר להתחיל בספירה לאחור לפתיחת הליגה ב 20 ביוני.

פרק ב' של העונה בליגת העל פוסט קורונה יהיה משוואה רבת נע למים שאמורה להיפתר דווקא באופן צפוי: מכבי ת"א מול הפועל ירושלים בגמר, כשההתנהלות של שתיהן בפ גרה הכפויה הוכיחה שלא יהיה שינוי במאזן הכוחות.

השלב הראשון של ההכנה - שלב הבנייה מחדש - עבר בהצלחה, לפ חות מבחינת הביצוע. התחזיות שרבים מהזרים לא יחזרו התבררו כנכונות. מצד שני, מילוי השורות המהיר היה די מפתיע. בתוך פחות משלושה שבו עות הוחתמו כאן 30 זרים בידיעה שהם מגיעים לתקופה מוגבלת עם תמורה לא גבוהה במיוחד ובתנאי בידוד.

היתה אפילו תחושה שמי שהמ תין ולקח סיכון )כל זר שמגיע מחויב בשבועיים בידוד, ורק אז יוכל להצ טרף לאימונים(, אפילו הרוויח מב חינת הזרים שהנחית. למשל, מכבי חיפה, שהחליפה את כל הזרים, אמו רה להיות בנחיתות, אך היא הצליחה 2 לבנות מחדש סגל עם הרבה איכות. עם עצירת המשחקים היו בלי גת העל 58 זרים. רק 22 החלי טו לחזור, פחות מ 40 אחוז, ו 30 זרים חדשים הצטרפו לליגת העל, ביניהם

גם אנג'לו קאלויארו ששותף העונה רק ביורוליג במדי מכבי, וכעת יירשם לזירה המקומית. כל הקבוצות, כולל אפילו מכבי אשדוד, הצליחו למלא את מכסת הזרים שלהן.

תופעה ברורה בקרב השחקנים הח דשים שהוחתמו היא שרובם אכן חד שים לליגה שלנו. אם בימים כתיקונם יש נוכחות גדולה של זרים שחוזרים לשחק בארץ, הפעם זה לא קרה. רק שלושה "חוזרים" הוחתמו מבין ה 30 החדשים, ושני זרים נוספים הגיעו אחרי עונה בלאומית )ג'ימי הול לחו לון ואלונזו קולמן לאשדוד(. נדמה שבגלל הקשיים הרבים ורמת הצי פיות הנמוכה יחסית, מאמני ליגת העל אפשרו לעצמם להיות יותר בעלי תעוזה ולקחת הימורים על שחקנים פחות מוכרים.

למי שחושב שהזרים שהגיעו הם רק כאלו באיכות נמוכה או צעירים שמ חפשים הזדמנות נכונה, מצפה הפת עה. נכון, הגיעו לכאן זרים מפינל נד, שבדיה, מלזיה ומליגות המשנה בטורקיה וספרד. מצד שני, היו כאן לאחרונה גם כמה החתמות מפתיעות באיכותן.

אנדרו אנדרוז )שלישי בטבלת מלך הסלים בטורקיה( וג'אריי גראנט במ כבי חיפה; קמרון אוליבר )מלך הרי באונדים באוסטרליה( בנס ציונה; זאק הנקינס במכבי ראשל"צ; איבן אל מיידה בעירוני נהריה; ודיבון סקוט באילת. אלו אמורים להחליף את הכוכבים שעזבו והובילו את הטב לאות הסטטיסטיות: גרגורי וארגאס, ג'סטין טילמן, ג'מאר גאלי, לטאביוס וויליאמס, ג'יימס יאנג, מרקוס פו סטר, טי ג'י וויליאמס, דקוואן קוק וג'ף וויטי. הם אולי לא יסגרו לגמרי את פערי האיכות, אבל בהחלט יצ מצמו 3 אותם. למרות העניין הגדול במי שהגיע, מי שיכריע את זהות האלופה הוא מי שנשאר. במכבי ת"א והפועל ירושלים אין אף זר חדש, אבל שתיהן הצליחו להחזיר את מרב הזרים שלהן וישמרו על דומיננטיות גדו לה. ירושלים התעלתה כשהצליחה להחזיר 6 מ 7 שחקנים. מכבי החזי רה 5 מ ,8 אך נייט וולטרס וטאריק בלאק בכל מקרה היו פצועים ושו חררו מהקבוצה, והצהובים גם קיבלו בונוס בדמות סנדי כהן במעמד של שחקן ישראלי.

סביר להניח שקבוצות שביצ עו מעט שינויים ייהנו מיתרון יחסי בחידוש העונה. מכבי ראשל"צ ועי רוני נהריה שמרו על שלושה מארב עת הזרים שלהן והוסיפו רק זר אחד. מנגד ארבע קבוצות )חולון, אילת, באר שבע ומכבי חיפה( נאלצו למלא את מכסת הזרים שלהן מחדש. הגדי לה לעשות הפועל אילת שעם הש חקנים הישראלים שצירפה מגיעה לליגה עם שמונה שחקנים חדשים.

מי שהפתיעה בחלון ההעברות המאולתר היא מכבי אשדוד שנח שבת ליורדת בטוחה. בתחילה חשבו שתרשום רק שני זרים כדי לא לעבור על החוקים והתקנות. בסופו של דבר היא החתימה ארבעה ועוד החזירה את פול סטול.

 ?? ?? האריסון )עם הכדור(. ראשל"צ שמרה על מרבית הסגל צילום: עודד קרני
האריסון )עם הכדור(. ראשל"צ שמרה על מרבית הסגל צילום: עודד קרני
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel