Israel Hayom

קיבלו ת'סעיף

מאישור לבילוי במועדונים ושיעורי בישול, דרך מטוס פרטי ועד איסור טיסה לחלל ● דור הופמן בעקבות הסעיפים ההזויים ביותר שהוכנסו לחוזה ע"י שחקן או קבוצה

- דור הופמן

כשנהואל גוסמן האריך השבוע את החוזה שלו בטיגרס המק סיקנית, הוא עשה מה ששחקנים רבים נוהגים לעשות, והוסיף סעיף לחוזה. השוער הארגנטינאי דרש לא פשר לו לחזור לניואלס אולד בויז הארגנטינאי­ת באופן מיידי אם ליאו מסי יחתום בקבוצה.

"הצעתי את זה לטיגרס והם הסכי מו", סיפר גוסמן, "הדרך היחידה שהם ישחררו אותי, אפילו כשאני תחת חוזה ואפילו לשישה חודשים בלבד, זה כדי לשחק עם מסי בניואלס".

בכל חוזה סטנדרטי אפשר למצוא סעיפים. ביניהם סעיף שחרור, סעיף קנייה בחזרה, סעיפים על אחוזים במ קרה של מכירה עתידית וכן הלאה. התבנית בדרך כלל דומה, אך כפי שהראה גוסמן, לפעמים אפשר לגוון ולהיות יצירתי.

לסעיפים האלה שני כיוונים. לפע מים הקבוצה היא זאת שמכניסה אותם, מטעמי זהירות ושמירה על הנכס, ודו גמאות לא חסרות. כשמריו באלוטלי הבעייתי חתם בליברפול ב ,2014 הק בוצה הכניסה סעיף שלפיו היא רשאית לשחרר אותו אם יעבור על הכללים. באותה שנה, מנצ'סטר יונייטד הכניסה סעיף "פציעות ברך" לחוזה של רד מאל פלקאו, למקרה שפציעה תשבית אותו בטרם עת. מי שלקחה את זה הכי רחוק היא סנדרלנד, שב 1999 הוסיפה בחוזה של סטפן שוורץ סעיף "איסור טיסה לחלל". הימים היו ימי המילניום, הקשר השבדי היה נחוש להגיע לחלל, והקבוצה האנגלית פחדה ששוורץ ייע לם ולא יחזור.

מנגד, כמו במקרה של גוסמן, יש סעיפים שמגיעים ביוזמת השחקן. ניימאר, למשל, חתם בברצלונה ב 2013 רק אחרי שהיא הסכימה לאפשר לו לארח חברים בביתו. רונאלדיניו, כש

חתם בפלמנגו, חתם על המסמכים רק אחרי שהופיע בהם סעיף המאפשר לו לצאת לבלות במועדונים פעמיים בש בוע מבלי להיענש על כך.

רוצים עוד? סמואל אטו דרש - וקיבל - מטוס פרטי כשחתם באנז'י מחאצ'קלה הרוסית. לעומתו, דניס ברגקאמפ הוסיף לחוזה שלו בארסנל סעיף "ויתור על טיסות". בשל הפחד שלו ממטוסים, ההולנדי ביקש לשחרר אותו ממשחקי חוץ שדורשים טיסה, מה שלא מנע ממנו להפוך לאגדה של התותחנים.

ההיסטוריה מלאה בעוד הרבה סעי פים ביזאריים - כאלה שנוגעים לביגוד, משקל, מותג הנעליים, דרישה לשיעורי בישול, איסור מעבר לקבוצה מסוימת ועוד - אך עם כל הכבוד לכל אלה ולגוסמן ומסי, הסיפור הטוב מכולם נשאר זה של ג'וספה ריינה וארמיניה בילפלד ב .1996 החלוץ הגרמני הכניס סעיף שלפיו הקבוצה מחויבת לבנות לו בית חדש מדי שנה, אך לא פירט דבר לגבי הבית עצמו. כך קרה שבמשך שלוש שנים, ארמיניה בילפלד בנתה לו בית מלגו.

 ?? ?? ניימאר )מימין( במדי ברצלונה. לא ביקש יותר מדי צילום: אי.פי.אי
ניימאר )מימין( במדי ברצלונה. לא ביקש יותר מדי צילום: אי.פי.אי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel