Israel Hayom

יחזרו ללמוד מרחוק?

-

לציון, תל אביב, אור יהודה, בת ים, בני ברק וירושלים. בכל המוסדות האלה הלמידה נעשית מרחוק.

לא נשמעים להנחיות

נזכיר כי ההגבלות קובעות כי הכניסה לבית ספר היא רק עם הצהרת בריאות, שבה מצהירים הוריו של התלמיד כי מדדו לו חום וכי אינו סובל מתסמינים. בכיתות ד' ומעלה מחויבים התלמידים לחבוש מסיכות גם בשיעור. כמו כן, התלמידים נקראים לשמור על ריחוק חברתי. אלא ששיחות עם תלמידים לאורך כל התקופה האחרונה מעלות כי בפועל ההנחיות אינן מיושמות.

מי שכבר זעקו אתמול היו ארגוני המורים. יו"ר ארגון המורים רן ארז דרש להחזיר את הלמידה מרחוק. לדבריו, "מגיפת הקורונה מרימה ראש. החזרת התלמידים לבתי הספר גרמה לכך שכללי משרד הבריאות לא נשמרו. אנו עדים להתפרצות חדשה אשר מסכנת את התלמידים, מוריהם ובני משפחתם. לכן יש להחזיר את הלימוד המקוון, אף שלמורים זה יותר קשה". לדבריו, במצב הנוכחי אין שום סיבה להוסיף ימי לימוד.

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד דרשה משרי החינוך והבריאות לערוך באופן דחוף בדיקות קורונה לצ

וותים החינוכיים ולסגור באופן מיידי מוסדות חינוך שבהם התגלו חולים. לדבריה, "במטרה להקדים תרופה למכה ולמנוע המשך עלייה בתחלואה והצבת צוותי ההוראה בסיכון מיותר, יש לבצע בדיקות סקר מקיפות מבעוד מועד בכל מוסדות החינוך שנמצאים באזורים שהוגדרו אדומים".

החזרת סל התרבות

בתוך כך, מי שתוחזר סוף־סוף לפעולה היא תוכנית סל תרבות ארצי. מדובר בפעילויות, במפגשים ובמופעים בתחומי האמנויות, כך שמדובר בבשורה גם לעולם התרבות. החברה למתנ"סים שמפעילה את התוכנית התאימה את המפגשים להוראות צו הבריאות, ובשלב הראשון מפגשי אמנים ויוצרים יתקיימו בעיקר בבתי הספר ובכיתות. התוכנית נותנת מענה לכמיליון ילדים ונוער בשנה במסגרות החינוך.

האמנים והיוצרים עצמם יהיו שותפים לעידוד שמירה על הנחיות משרד הבריאות בצל הקורונה, בשל היותם מודל לחיקוי ובעלי השפעה חיובית על ילדים ונוער. בתוך כך, הם יקדישו כמה דקות בתחילת כל מפגש לחשיבות השמירה על הנחיות משרד הבריאות ועל עטיית המסיכות.

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? "ההתפרצות מסכנת את התלמידים, המורים ומשפחותיהם"
צילום: יהושע יוסף "ההתפרצות מסכנת את התלמידים, המורים ומשפחותיהם"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel