Israel Hayom

בצל הקורונה: חגיגות סיום שנת הלימודים - בזום

- טקסים בלי הורים, "פגישות מחזור" בשנה הבאה נועם (דבול) דביר

סיום לימודים, בוודאי במעבר בין מסגרות שונות, כמו מגן ילדים לבית ספר יסודי או מיסודי לחטיבה, הוא אירוע מלא התרגשות עבור רבים - אלא שלנוכח התפשטות נגיף הקורונה צפויות מסיבות הסיום להיראות אחרת לחלוטין.

משרד החינוך הוציא לגני הילדים ולבתי הספר הנחיות, שלפיהן אין לקיים אירועים המוניים בסוף שנת הלימודים. כך, למשל, בגנים קיבלו הגננות הודעה שלפיה אי אפשר לקיים את מסיבות הסיום עם הורים. כמו כן, אין אישור להכניס צלם, כך שגם תמונת סוף השנה בסיכון.

המלצה נוספת של משרד החינוך היא לקיים טקסי סיום שכבתיים ובית־ספריים - בזום. "חשוב לתת לתלמידים ולתלמידות את המענה המקביל לטקס שהיה צריך להיות", ציינו בקובץ שהופץ לבתי הספר והוסיפו: "אל הטקס יוזמנו הורים, צוות בית הספר ותלמידי השכבה".

אחת הנקודות הכאובות אצל התלמידים היא נשפי הסיום שבוטלו. האירועים הללו, שבשנים האחרונות תפחו לממדים מפלצתיים עם שטיח אדום, דוכני אוכל, צלמים, אמן אורח, די.ג'יי ופינוקים. השנה בשל נגיף הקורונה והאיסור להת

קהל, נראה שלא יתקיימו. במסמך של משרד החינוך נכתב כי "כדאי לחשוב על דרך לתת מענה לנשף סיום, כמו תלבושות חגיגיות והגעה בזוגות לצילומים, ולאחר מכן קיום מסיבה באמצעות הרשתות החברתיות". הצוותים אף נקראו לעודד את התלמידים לערוך מסיבה כזאת, שבמסגרתה כל אחד יחגוג מביתו או בקבוצות קטנות בתלבושות שרצו ללבוש לנשף.

המלצה נוספת היא לקבוע עם תלמידי השכבה מעין "פגישת מחזור" שכבתית, שתיערך בתחילת השנה הבאה. הכוונה היא שמעכשיו התלמידים יחליטו כיצד ייראה המפגש ומה יהיה קוד הלבוש בו. "מפגש כזה הוא דבר שאפשר לתכנן ולהוציא לפועל גם כמה חודשים לאחר סיום השנה, והוא יכול להיות מרגש מאוד עבור התלמידים והתלמידות", נכתב. צוות בית הספר קרא גם לנצל את ההזדמנות שבה התלמידים מגיעים לצילום תמונת המחזור ולצלם וידאו קצר של כל קבוצת תלמידים, ובסופו של דבר, לערוך קליפ שכבתי עם שיר הסיום המסורתי שבדרך כלל התלמידים שרים בתום טקסי הסיום.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel